וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערות החרדים: קנסות והאשמות לפני פתיחת הקלפי

ש"ס נקנסה ב-36 אלף שקלים על חלוקת עלוני ברכה מהרב עובדיה, בעם שלם טוענים להדרה מלוחות מודעות בריכוזי חרדים, ילד הוכה לאחר שהסיר מודעה של אמנון יצחק: עדכוני החרדים

12 שעות לפתיחת הקלפיות – ובמפלגות החרדיות ממשיכה הסערה. הגדולה מבין המפלגות, ש"ס, נקנסה היום (רביעי) בעשרות אלפי שקלים כיוון שהמשיכה לחלק עלוני בחירות עם ברכתו של הרב עובדיה יוסף, על אף שוועדת הבחירות אסרה על כך. במקביל טוענים במפלגתו של הרב חיים אמסלם, עם שלם, כי מועצות מקומיות חרדיות סרבו לתליית שלטי הבחירות בלוחות מודעות ציבוריים וכי חלק מן הכרזות הושחתו. אם לא די בכך, אתמול הוכה ילד כבן 11 אשר קרע שלטי בחירות מטעם מפלגת כוח להשפיע של אמנון יצחק בפתח תקווה.

יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, הודיע כי על תנועת ש"ס לשלם 36 אלף שקלים קנס לקופת המדינה לאחר שנמצא כי המפלגה הפרה את הוראות הוועדה בכך שהמשיכה לחלק עלוני בחירות המכילים הבטחה של הרב עובדיה למתן ברכה לכל מי שיצביע לש"ס. רובינשטיין פסל את חלוקת העלונים בשבוע שעבר וקבע כי היא סותרת את חוק הבחירות – דרכי תעמולה כיוון שדינה כדין חלוקת קמעות. רות קוליאן, חרדית אשר הצביעה באופן מסורתי לש"ס, הייתה זו שהתלוננה בפני ועדת הבחירות על עלוני התנועה וגם הביאה לידיעת רובינשטיין כי המפלגה ממשיכה לחלקן למרות האיסור - והיא תפוצה ב-1,000 שקלים. רובינשטיין החליט שלא לקבוע ביזיון בית משפט כיוון שלא היה מדובר בדיוק באותו עלון אותו אסר.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

"פועלים נגד אמסלם"

במפלגתו של חיים אמסלם, הנאבקת לעבור את אחוז החסימה, סומכים על קולות התומכים החרדים "הנסתרים", אשר לא מודים בסקרים כי הם עומדים להצביע לעם שלם. כעת נתקלת המפלגה בבעיה לשכנע את אותו ציבור מאחר ולטענתם בחלק מהריכוזים החרדיים סירבו לאפשר להם לתלות כרזות בחירות על לוחות המודעות. על פי הנוהל, בכדי להשתמש בלוחות המודעות העירוניים יש לקבל אישור מהמועצה המקומית או הזכיין המבצע זאת למענה. לטענת עם שלם, בעיר מודיעין עילית סרבו לתלות את המודעות וציינו כי "בית הדין אמר שיש בעיה עם המודעה הזו"; בבני ברק, טוענים בעם שלם, אמר הזכיין האחראי על הנושא כי "העירייה לא רוצה להדביק מודעות שקשורות למחלוקות. אם זו הייתה מודעה רגילה של הבחירות הייתי מדביק לך".

לדברי גורמים במפלגה, העיתונים ותחנות הרדיו החרדיים מתעלמים מהם, ותליית המודעות נותרה האפשרות היחידה לפנייה לבוחרים. "לאחר ההשמצות שפרסמו בתקשורת על כך שהרב אמסלם יילחם למען תחבורה ציבורית בשבת ושהוא בעד נשואים חד מיניים החלטנו להוציא מודעה שמסבירה את עמדתו האמתית", אמר עו"ד יואב ללום מהמטה החרדי של עם שלם, "בנוסף, בני ברק מלאה גילויי דעת ומודעות מכל הסוגים והמינים של המפלגות החרדיות, אז מדוע מנסים למנוע דווקא מעם שלם". עוד מסרו במטה החרדי כי במקומות רבים המודעות של המפלגה נתלשו, הושחתו ואף רוססו עליהם כתובות גנאי.

הרב אמסלם: "אני לא טרנד, אני הצבעת מחאה". דניאל בוק
מאשימים כי המודעות שלהם נתלשו והושחתו. אמסלם/דניאל בוק

מלבד זאת, גם אלימות סובבת את מערכת הבחירות הנוכחית. אתמול הוכה ילד כבן 11 לאחר שהסיר מודעת בחירות של מפלגתו של הרב אמנון יצחק, כוח להשפיע, בפתח תקווה. לדברי קרוב משפחה, הילד הותקף בעת שטייל עם אחיו בן השמונה. "הוא קרע מודעה של מפלגת כוח להשפיע וזה כנראה הרגיז מאוד את שכנו שהחל לצעוק עליו", סיפר. "השכן, פעיל של המפלגה, החל לרדוף אחריו כשהוא אוחז במקל או מוט ברזל ומכה תוך כדי ריצה את הילד בראשו ובגבו". הילד נלקח לבית החולים שניידר ושוחרר לביתו לאחר מספר שעות כשהוא סובל מזעזוע מוח קל. הורי הילד הגישו תלונה במשטרה, שהחלה בחקירת נסיבות המקרה. לדברי קרוב המשפחה, אין ספק מדובר בפעיל של הרב אמנון יצחק והוא מותח ביקורת על התנהלותם. "הפעילים של הרב אמנון יצחק, חמומי מח ובריונים. מכים ילדים קטנים במעטה של נורמטיביות", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully