וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב תחתית: הקטנות ישכנעו שהן לא "קול אבוד"

כתבי וואלה!

21.1.2013 / 12:21

מקדימה שמנסה להימנע ממבוכה, דרך ארץ חדשה שבטוחה בהפתעה ועד לעם שלם שמסתמכת על קולות החרדים: הרשימות שמתנדנדות סביב אחוז החסימה יוצאות למאבק אחרון לעבר הכנסת ה-19

במערכת בחירות בה נדמה כי התוצאה הסופית כבר צפויה מראש, הקרב האמיתי מתרחש דווקא בתחתית הרשימה. המפלגות הקטנות שמגרדות את אחוז החסימה ירכזו מאמץ אחרון ביממה אשר נותרה עד לפתיחת הקלפיות, במטרה לשכנע את המתלבטים והמצביעים הפוטנציאלים למסור להן את קולם. האתגר שעומד בפני כל מפלגה הינו כפול ומכופל – מלבד הבלטת יתרונותיהן בפומבי, עליהן להתגבר על החשש של הבוחר הישראלי מ"אובדן" קולו. כזכור, אחוז החסימה עומד על 2% מסך הקולות הכשרים – בבחירות 2009 שיעור זה תורגם ל-67,470 קולות.

כל הדיווחים, הפרשנויות והדעות - וואלה! בחירות 2013

קדימה: מתמקדים בפריפריה ובקיבוצים

המפלגה שהייתה הגדולה ביותר בכנסת הנוכחית שוטטה משך רוב מערכת הבחירות מתחת לאחוז החסימה בסקרים, ואולם בשבועות האחרונים היא זוכה לעדנה מסוימת ומקבלת 3-2 מנדטים, על פי הסקרים. ביומיים האחרונים מתרכזים במפלגתו של שאול מופז באסטרטגיית "חבר מביא חבר, חברה מביאה חברה, משפחה מביאה משפחה". מרב המאמץ מופנה לאזורי הפריפריה, לקיבוצים ולמושבים – אותם מייצג ח"כ שי חרמש מקדימה.

כנס ראשי רשויות של  מפלגת קדימה לקראת בחירות 2013 בהשתתפות שאול מופז, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
מאמץ טלפונים והיערכות ביום הבחירות עצמו. מופז בכנס קדימה/נמרוד סונדרס

אמש התקיים כנס הבחירות האחרון בהשתתפות היו"ר מופז, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, רוני בראון, ראשי ערים תומכים וכמובן המועמדים לכנסת. בנוסף, שודרו תשדירי התעמולה בפעם האחרונה, ובקדימה מדגישים את התשדירים החדשים שהוכנו, בהשתתפותו של השחקן אורי גבריאל. היום יימשך המאמץ הטלפוני בניסיון להגיע לכמה שיותר מתלבטים, ותימשך ההיערכות לארגון יום הבחירות עצמו, בסיוע ראשי הערים ותומכים מרכזיים בכל רחבי הארץ.

בקדימה אומרים היום שמגמת העלייה המורגשת בימים האחרונים הינה תוצאה של קמפיין נקי ופוזיטיבי שמדגיש את הניסיון, שיקול הדעת והאחריות שמביאים איתם מועמדי הרשימה, ולא עוסקים בספינים וטריקים כמו במפלגות אחרות. "אחרי שאבק הכוכבים שקע, הציבור מבין שלקדימה נבחרת נקייה וראויה שצריכה להיות בכנסת כי יש לה הרבה מה לתרום לאזרחי ישראל בנושא הביטחון ובתחום החברתי", אומרים במפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בעם שלם בטוחים במנדט תמיכה מהחרדים

מפלגתו של הרב חיים אמסלם סובלת בחודש האחרון מירידה בסקרים, לאחר שבתחילת מערכת הבחירות הבטיחו לה מעבר כמעט חלק של אחוז החסימה. בעם שלם מבינים כי בעייתם המרכזית היא להסביר לקהלי היעד שלהם שביכולתם להיכנס לכנסת ושהצבעה עבורם לא נחשבת לאיבוד קול. "הסקרים זה הרוצח הכי קטלני של המפלגות הקטנות, אי אפשר לדגום אותם", אומר גורם במפלגה. לטענתו, הם מקבלים מנדט שלם מהציבור החרדי התומך בעם שלם, אולם "אף חרדי לא יגיד את זה בטלפון ולכן זה לא נספר. מבחינתנו כמו שהגמלאים היו הפתעת הבחירות בזמנו וקיבלו שישה מנדטים למרות הסקרים, כך יהיה גם עם אמסלם".

במפלגה מתכננים לערוך מספר כנסים נוספים, שאחד מהם התקיים אתמול בירושלים עבור הקהילה הצרפתית בישראל. נציגי המפלגה נמצאים בשטח ועובדים על השגת כל קול, בנוסף להתארגנות לקראת יום הבחירות עצמו. אחד המסרים המרכזיים שמבקשת המפלגה להעביר הוא כי בחירה עבורה משמעה הוצאת ש"ס מהקואליציה. "אנחנו אומרים לכל מי שרוצה לשמוע שהאופציה היחידה שש"ס לא תהיה בממשלה הבאה זה אם אמסלם כן יהיה. אנשים צריכים להבין שמי שרוצה לראות את ש"ס בחוץ לא יכול להצביע לאף מפלגה אחרת אלא רק לאמסלם, כי כל השאר מוכנים לשבת עם ש"ס".

עוצמה לישראל: "לשמור על בנט מימין"

במפלגת עוצמה לישראל מעודדים מאוד מהסקרים האחרונים שמרביתם הגדול קובע כי הם יצליחו לעבור את אחוז החסימה ולכהן גם בכנסת הבאה. בזמן הנותר עד ליום הבחירות ינסו במפלגה להתרכז בשני קהלים עיקריים. הראשון והמרכזי שבהם הוא תושבי הערים שסבלו בשנים האחרונות מגל המסתננים מאפריקה. אמש קיימו במפלגה כנס בשכונת התקווה שבדרום תל אביב, ובמקביל יקיימו חוגי בית דומים בערד ובאילת על מנת להבהיר לקהל הבוחרים הפוטנציאלי כי הם היחידים ששמים את סוגיית המהגרים האפריקאים על סדר היום. קהל היעד השני של המפלגה הם אנשי הציונות הדתית.

בעוצמה לישראל החלו כבר במהלך השבת בפרסומים נרחבים בעלוני השבת בקריאה להצביע עבורם, שכן רק הם יוכלו "לשמור על נפתלי בנט מימין", כסוג של פרפראזה על מודעות דומות שפרסמה הבית היהודי על נתניהו. במפלגה רואים את התחזקותו של בנט בסקרים אך מדגישים כי הוא ואנשיו כבר הצהירו בעבר שימשיכו לשבת בממשלה גם במקרה של פינוי מאחזים. "גם האח בנט צריך אחים גדולים שישמרו עליו", אומרים במפלגה.

ומה עושות המפלגות האחרות בזמן שנותר? ביקורי בית, טלפונים ופאבים

מסיבת עיתונאים של אריה  אלדד ומיכאל בן ארי. עומר מירון
בטוחים במעבר של אחוז החסימה, מחפשים את המנדט הרביעי. עוצמה לישראל/עומר מירון

מספר 2 במפלגה, מיכאל בן ארי, אמר אתמול כי הוא אופטימי מאוד לקראת יום שלישי. "ההרגשה שלנו היא מצוינת. אחרי שחרשנו את המדינה בחודשיים האחרונים אנחנו כעת במצב ברור שבו אנחנו נהיה בכנסת הבאה, וכעת השאלה היא האם נצליח להגיע גם לארבעה ואולי לחמישה מנדטים כך שעוצמה לישראל תוכל לא רק להתריע ולהזהיר אלא להיות לשון המאזניים. לכן, הקול הבטוח היחידי שהימין יכול לקבל, בעיקר לאור ההתנהלות האחרונה של בנט שמנסה להתמרכז ולפנות גם לשמאל, הוא אנחנו".

ארץ חדשה: חוזרים לאוהל ברוטשילד

במפלגה של אלדד יניב מגרדים בצורה רציפה את אחוז החסימה מלמטה, אך מטילים ספק במהימנות הסקרים - שאינם סוקרים טלפונים ניידים ועל כן, לטענתם, לא מייצגים את ציבור התומכים במפלגה, שרובו מורכב מצעירים. בארץ חדשה עדיין מאמינים שעם פרסום תוצאות האמת, רבים יתבדו. מלבד המשך הפעילות האינטנסיבית ברשת, הושק אתמול מטה המפלגה - אוהל שקוף בשדרות רוטשילד, שמטרתו למשוך קולות נוספים ולבסס את הקולות הוודאיים. המטה יפעל ברצף מהערב ועד לתום מערכת הבחירות וישלב עבודת מטה לצד הופעות. המטה יהיה פתוח לכל המעוניין לבקר בו ולקחת חלק בדיונים פתוחים בנושא הצפת מסרים, בישיבות מטה המפלגה, או בצפיית סדרת סרטוני "השיטה" שמפיצה המפלגה ברשת בחודשים האחרונים. "המטה נפתח לקהל הרחב, ונפעיל במקום מעין קרנבל בשילוב עבודת מטה שתבחן איך מעודדים את קהל היעד שלנו לצאת ולהצביע. בעצם נהיה ברחוב ומשם נעבוד ונפעל להעלאת אחוזי הצבעה והעלאת המודעות למפלגה עד הרגע האחרון, במקביל להופעות", אומרים במפלגה.

במפלגה טוענים כי התקשורת ומפלגות גוש השמאל מרבות להדגיש כי מדובר במפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה, ובכך להסיט מצביעים למפלגות אחרות. "המטרה של רבים היא להפחיד את הבוחרים ולומר שאנחנו לא עוברים. אנחנו רואים את זה בקמפיינים שונים שצצים ברשת, אך על פי סקרים מסורתיים בידינו אנחנו עומדים על הקו עם 1.8%. צריך יותר על מנת להיכנס, וזה מה שננסה לעשות ביומיים שנותרו. מסביב מתחילים להרגיש שגם התקשורת מבינה שמשהו קורה כאן", אומרים במפלגה.

עלה ירוק - הרשימה הליברלית: סומכים על הסטודנטים

המפלגה תגביר את מאמציה בזמן הנותר, במטרה לעבור את אחוז החסימה בפעם הראשונה מאז שהחלה להתמודד לכנסת - בבחירות 1999. בעלה ירוק מתגאים במאמץ שריכזו ברשת האינטרנט, שהביא לעמוד הפייסבוק של המפלגה כ-65 אלף לייקים בחודש וחצי, ומתכוונים לתגבור הבולטות בשטח. מאות פעילים יפוזרו היום ומחר במקומות אסטרטגיים המאפיינים את קהל היעד, כמו קמפוסים, ריכוזי חיילים ומקומות בילוי, ויחלקו סטיקרים, חולצות ופלאיירים. במפלגה שמים דגש מיוחד על המרצת הבוחרים ביום הבחירות עצמו, ומתמקדים באוכלוסיית הסטודנטים, לאחר שהמפלגה זכתה להצלחה במדגמים שנערכו באוניברסיטאות. "הסקרים האחרונים ותוצאות המדגמים של עלה ירוק מוכיחים לנו כי ב-22 לינואר אפשר לעשות היסטוריה, זה המסר שיועבר לכל הפעילים והבוחרים עד יום שלישי", נמסר מהמפלגה.

הירוקים: מגיעים לציבור עם משאבים מוגבלים

במפלגת הירוקים מרוצים מהעובדה כי הצליחו להעביר לציבור מסרים הקוראים לאוויר נקי, מים צלולים, תחבורה ציבורית ועוד - תוך ניהול קמפיין בחירות עם משאבים מוגבלים ביותר. המפלגה, שזו לה ההתמודדות החמישית לכנסת, תולה תקוות בסקרים המנבאים כי היא נמצאים על סף אחוז החסימה.
הירוקים מקווים כי קמפיין הפייסבוק שלהם יחד עם ההופעות בתקשורת, הרשימה הצעירה והמנוסה ברמה המקומית ומפגשים עם מצביעים ברחבי הארץ, יאפשרו להיכנס לכנסת הבאה. "הירוקים היא המפלגה היחידה שמייצגת באמת את האינטרס של כלל הציבור, נאבקת כבר 15 שנים למען בריאות הציבור וביטחון סביבתי, ואנו מאמינים שהציבור המתלבט, שאין לו באמת למי להצביע, ישים פתק ירוק למען עתיד המדינה שלנו", אומר עמיר מלצר, ראש הרשימה של "הירוקים והצעירים" לכנסת.

מתקרבים לרגע ההכרעה - וואלה! בחירות 2013:
נתניהו בראיון לוואלה! חדשות: "לא אפנה יישובים. גם בהסכם"
רגע לפני הבחירות: הוצתו ספרי בנו של הרב יוסף
"לפסול את מס' 14 של בנט שקרא לפוצץ את אל אקצא"

בהכנת הכתבה השתתפו יהושע בריינר, שבתי בנדט, דנה ויילר-פולק ויאיר אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully