וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפוליטיקאים חוזרים לשורשים היהודיים

נציגים של שש מפלגות נענו ליוזמה של ארגון "פנים" והצטלמו לסרטון שבו הם מספרים מהי יהדות עבורם. לבני דיברה על געגועיה לבית הכנסת, וגלאון התמקדה בערכי התנ"ך. צפו

בוחרים יהדות: נציגים של שש מפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת הצטלמו לסרטון מיוחד שבו הם מספרים מהי יהדות עבורם. הסרטון, המוצג כאן, הוא יוזמה של ארגון הגג "פנים", המאגד את הארגונים - מכל הזרמים - העוסקים בהתחדשות יהודית בישראל.

במסגרת הסרטון מופיעים יו"ר "התנועה" ציפי לבני, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר מרצ זהבה גלאון, חבר הכנסת יצחק הרצוג מפלגת העבודה, חבר הכנסת אורי אורבך מהבית היהודי ויו"ר "עם שלם", הרב חיים אמסלם. השישה סיפרו כי התרבות היהודית ומקורותיה הם הבסיס שלהם.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

לבני העידה כיצד היא נהגה להיפגש עם אנשים בחצר בית הכנסת, לפיד אמר שהוא מרגיש שהמורשת היהודית היא הבסיס שלו, אורבך טען שהתנ"ך הוא כמו אוויר בשבילו, הרצוג מאמין שהכל אצלו מתחיל מהמקורות, גלאון הסבירה שהתנ"ך מעלה ערכים של כולם, ואמסלם טען שלאיש אין בעלות על התורה.

לדברי ירון קנר, מנכ"ל "פנים", "היה מרשים לראות איך אפילו בתקופת הבחירות רוויית המחלוקות והמתחים, שיחה על מורשת יהודית יכולה לאחד קצוות. יהדות מתונה, הומנית, סובלנית - היא רעיון שמשותף לרבים, ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות ולאורח חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully