וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "מבין את הביקורת, אחזור להנהגת הליכוד"

לדברי השר שימונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל, בכוונתו לפעול להורדת מחירי הדיור. בתשובה לשאלה אם יתמודד בעתיד על ראשות הממשלה אמר כחלון שלאחר פסק הזמן ישוב לפוליטיקה

ממנהל מקרקעי ישראל להנהגת הליכוד? שר הרווחה והתקשורת משה כחלון התייחס הבוקר (שני) לתכניותיו הפוליטיות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הכוונה למנות אותו ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בהגשת גולן יוכפז בגלי צה"ל אמר כחלון כי ימשיך לתרום לציבור וכי לאחר פסק זמן מהפוליטיקה - הוא יחזור להנהגת הליכוד.

ערב הבחירות: כחלון ימונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. עומר מירון
ימונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. כחלון עם נתניהו, אמש/עומר מירון

באשר לביקורת על הכוונה למנות אותו ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל הצהיר כחלון: "ההתעסקות בזה היא קצת מוגזמת. אני לא נמצא במערכת הבחירות, אני נמצא בחוץ. לקחתי פסק זמן. התגייסתי למטרה מסוימת. המטרה שלנו היא להצליח, להביא למצב כמו שהיה פה לפני 30 שנה. לא צריך להיוולד 'בן של' אני לא יודע מי כדי לקנות דירה". בהתייחס למצוקת הדיור אמר השר: "העובדות היום הן לא טובות. המחירים גבוהים, וההיצע נמוך. כשקרקע זולה, הדירה זולה. מנהל מקרקעי ישראל אוחז ברוב המוחלט של הקרקעות במדינת ישראל. אם תתקיים שם רפורמה ויהיה היצע - יהיה שירות טוב ומחירים טובים. הממשלה צריכה להתמודד רק עם עצמה".

"אני מבין את הביקורות. אני מבין שאני ערב בחירות", הוסיף כחלון בראיון. "מערכת בחירות היא מערכת טעונה ודרוכה. זה תמיד היה ויהיה. אם תשמע על מפלגה שכולם בה נינוחים ושקטים, תספר לי. הליכוד זו מפלגה שרוצה להיות גדולה וליישם את המדיניות שלה ולקבל כמה שיותר מנדטים. מפלגת שלטון - אם אין לה יכולות להוביל ולקבוע, היא לא תצליח".

בתשובה לשאלה האם בכוונתו להתמודד בעתיד על ראשות המממשלה, הצהיר השר: "משה כחלון נוסע לפסק זמן ארוך, וכשנחזור - תקבל תשובה ברורה. אחזור להנהגת הליכוד".

ההודעה המפתיעה על מינויו כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל - רק יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות - עוררה סערה במערכת הפוליטית. במפלגת העבודה עתרו נגד המינוי הצפוי, במפלגות השמאל-מרכז ביקרו בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו וגם תזמון ההודעה, רגע לפני בחירות, לא נעלם מעינו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין, אשר בעקבות בקשת יש עתיד הגדיר את מסיבת העיתונאים של נתניהו וכחלון כתעמולת בחירות ואסר על כלי התקשורת לשדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תקפו בחריפות את המינוי. יחימוביץ', לבני וגלאון/מערכת וואלה, צילום מסך

מיד לאחר הודעת נתניהו הודיעה מפלגת העבודה כי היא עתרה נגד המינוי. היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד עמיחי ווינברגר, פנה בפנייה דחופה לשופט רובינשטיין, למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להפעיל את סמכותם ולבטל לאלתר את מינויו של כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל. "'הבטחה' או 'מינוי' זה, ניתנו לכאורה הן בניגוד מוחלט להוראות חוק יסוד: מקרקעי ישראל, והן בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", כותבת המפלגה בעתירה, "המינוי נובע ממניעים פסולים ושיקולים זרים אשר יש להם השלכה ישירה על כשרות המעשה בין היתר מתוקף הוראות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא מינויים בתקופת בחירות".

ראשת מרצ זהבה גלאון הגדירה את מינוי כחלון כ"ניסיון עלוב ותפל לשוות אופי רך וחברתי לרשימה קיצונית ואנטי חברתית של הליכוד, שיותר מעניין את חבריה לדאוג לדיור בהתנחלויות, לגזול קרקעות של פלסטינים - מאשר לספק דיור במחירים סבירים לצעירים בפריפריה ובערים". היא הביעה אכזבה משיתוף הפעולה של שר הרווחה במהלך של נתניהו. "מצער שכחלון שאותו אני מעריכה הסכים לשתף פעולה עם ספין בחירות, ולא תבע שהמינוי יוכרז רק אחרי הבחירות", מסרה.

יו"ר התנועה ציפי לבני התייחסה למינוי באירוע נעילת קמפיין הבחירות בשדרות. "הגיע הזמן שאנשים יבינו שהבחירות לא הוכרעו. איך אני יודעת? לפי זה ששמעתי שנתניהו מכין מסיבת עיתונאים", אמרה לבני. "חשבתי לעצמי שאולי יש בשורה, אולי נתניהו החליט ליזום משא ומתן מדיני או לסתום את הבור בתקציב שנוצר מאלו שמצליחים לסחוט אותו כל הזמן, אולי הוא יעביר חוק שוויון בנטל סופסוף? אבל לא – במקום זאת, שמענו על הסופרטנקר שנועד לכבות את השריפה של הסקרים שהוא רואה כל יום - מינוי משה כחלון למינהל מקרקעי ישראל. אנחנו, בניגוד לנתניהו, לא נחפש עלה תאנה להיתלות בו כל יום".

לקריאה נוספת:
מחטף בחירות? כחלון ימונה ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל
עתירה נגד מינוי משה כחלון: "ביזוי החוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully