וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בכיר במשרד הרישוי לקח שוחד מארגון פשע

רמי שני

20.1.2013 / 15:14

על פי החשד, המנהל האריך פעמים רבות רישונות פסולים, ביניהם גם רישיונו של ראש ארגון פשע בדרום, ארמו מיארה, תמורת שוחד. המשטרה: "זה משלוח פצצות לכבישים"

נחשפה פרשת שוחד, מרמה ואי-סדרים במשרדי הרישוי בנפת לכיש - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. במהלך חקירה סמויה שנוהלה על ידי ימ"ר לכיש נגד ארגון הפשיעה של ארמו מיארה בדרום, עלו חשדות נגד מספר מעורבים, ובכללם מנהל משרד הרישוי באזור נפת לכיש, לפיהם הוא הפעיל רשת ענפה של עורכי דין וקרובי משפחה מדרגה ראשונה לשם קבלת תשלומי שוחד בסכומים משתנים, תמורת הארכת תוקפם של רישיונות נהיגה של נהגים שרישיונם נפסל מנהלית בגין צבירת נקודות. בחקירת פרשה נוספת עלה חשד שתלמידים היו מעבירים שוחד דרך המורים לנהיגה ועורכי דין, ואלה היו משלמים לגורמים במשרד הרישוי במרחב לכיש כדי שיעבירו אותם במבחני הרישוי. החקירה בשתי הפרשות נמשכת ועוד מאות אנשים צפויים להיחקר.

נהגים קשישים מאחרי ההגה. ShutterStock
למנהל המשרד מותר לתת הארכה אחת בלבד לרישיונות פסולים/ShutterStock

בעקבות החקירה, הושעה מתפקידו מנהל משרד הרישוי בנפת לכיש לפני כחצי שנה. על פי החשד, אף שמותר לו לתת רק הארכה אחת בלבד לרישיונות פסולים, הוא נתן גם למיארה עצמו חמש הארכות תמורת שוחד של אלפי שקלים, ונתן גם הארכות לרישיונות של מכוניות שלא עמדו בקריטריונים של הטסט. כאשר נעצר, נמצאה בביתו של המנהל מעבדת הידרו לייצור סמים. המשטרה עצרה גם את בנו ואשתו של מנהל משרד הרישוי בחשד למעורבות בפרשה.

בפרשייה השנייה, בה חשודים תלמידים כי העבירו שוחד דרך מורים לנהיגה ועורכי דין לגורמים במשרד הרישוי כדי לעבור את מבחני הרישוי, היו מעורבים, על פי החשד, מאות נהגים, ובהם כאלה שהיו מעורבים בתאונות, נהגי משאית וטריילרים. רב פקד קובי אזולאי בימ"ר לכיש הגדיר את העבריינות הזאת "כמשלוח של פצצות לכבישים". "נהג או רכב שאינם מורשים לנהוג או לנוע הם בהחלט פצצות מתקתקות וישנם כאלה שאף גרמו לתאונות דרכים", אמר. "הפרשייה הזאת נחשפה לאחר ביצוע החקירה כלפי ארגון הפשע של ארמו מיארה וצפויה להימשך עוד הרבה מאוד זמן. אנו מעריכים כי הפעילות הזאת נמשכה מספר שנים, דבר שאפשר למספר רב של כלי רכב שאינם מורשים לנוע בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully