וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבולגריה טוענים: המתנקש פעל לבד, רק רצה תהילה

במסיבת עיתונאים בסופיה אמרו בכירים במשרד הפנים כי האדם שכיוון אמש אקדח לראשו של מנהיג באופוזיציה לא החזיק אקדח טעון, והותיר בביתו פתק אובדני. "הוא רצה תשומת לב"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

יממה אחרי ניסיון ההתנקשות הדרמטי בבולגריה, הרשויות בסופיה טענו הבוקר (ראשון) כי האדם שנעצר פעל על דעת עצמו ולא היה קשור לארגונים קיצוניים במדינה. במשטרה הבולגרית הסבירו כי האקדח של החשוד היה טעון בקליעי סרק, וכי בחיפוש בביתו נמצא פתק אובדני שמוען לאמו, בו התנצל בפניה על כישלונות בלימודים, וכתב לה כי הוא "עלול למות".

המתנקש זינק אתמול בערב לעבר אחמט דוגן, מנהיג מפלגת האופוזיציה "התנועה למען זכויות וחירויות" (MRF), וכיוון אקדח לראשו, באירוע בסופיה, שהועבר בשידור חי בטלוויזיה. הוא לחץ פעמיים על ההדק, אך ככל הנראה מעצור בנשק הציל את חייו של הפוליטיקאי. לאחר מכן, הודיע דוגן על כוונתו לפרוש מהמפלגה ומהחיים הפוליטיים, כמתוכנן.

אדם הצמיד אקדח לראשו של פוליטיקאי במהלך נאום. רויטרס
אנימחמדוב מכוון אקדח לראשו של אחמט דוגן. התנקשות בשידור חי/רויטרס

במסיבת עיתונאים בסופיה, נמסר לכתבים כי החשוד הסביר בחקירתו את מניעיו כאישיים. "הוא אמר שלא צריך לקשר אליו אף אחד אמר", הסביר בכיר במשרד הפנים. נדלצ'ו סטויצ'ב, ראש ענף פסיכולוגיה במשרד, הסביר כי החשוד רק ניסה לעורר תשומת לב לעצמו ולדעותיו. "הוא לא רצה להרוג את דוגן, הוא רק רצה כמה דקות של תהילה", הסביר.

שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, אמר מוקדם יותר כי המתנקש זוהה כאוקטיי אנימחמדוב, בולגרי בן 25 ממוצא טורקי, המתגורר בבורגס. לאנימחמדוב יש כמה הרשעות פליליות בעברו, בהן של תקיפה והחזקת סמים. לדברי שר הפנים, החשוד נשא תג המאפשר לו כניסה לאולם הכנסים, אותו השיג מכינוס קודם של מפלגת האופוזיציה. במשטרה עדיין בודקים אם אנימחמדוב היה רשום כחבר המפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלמוני כיוון אקדח לעבר פוליטיקאי בולגרי לעיני המצלמות. רויטרס
במשטרה אומרים כי האקדח שהחזיק אנימחמדוב לא היה טעון/רויטרס

מפלגתו של דוגן מייצגת את המיעוט הטורקי וקבוצות מוסלמיות אחרות, שביחד מהווות 12% מהאוכלוסייה במדינה. דוגן, שכאמור הודיע על פרישתו מהפוליטיקה, נתפס כאחת הדמויות הפוליטיות המשפיעות ביותר בבולגריה.

בשנת 1996, נורה למוות ראש הממשלה לשעבר של בולגריה, אנדריי לוקאנוב. הוא נמצא ללא רוח חיים ליד ביתו, והרוצח מעולם לא נתפס. ואולם, מאז לא אירעו מקרי רצח בולטים של פוליטיקאים בבולגריה.

עוד בנושא
צפו בניסיון ההתנקשות בבולגריה
פוטרה מנהלת החקירה של הפיגוע בבורגס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully