וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם המבצע באלג'יריה: "נחושים להביס את הטרור"

19.1.2013 / 20:23

שרי ההגנה של בריטניה וארה"ב חיזקו את ממשלת אלג'יריה, אף שלפי משרד הפנים במדינה נהרגו בשדה הגז מיום רביעי 32 חמושים ו-23 בני ערובה. הצבא מנטרל המטענים במקום

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

שרי ההגנה של ארה"ב ובריטניה הודיעו הערב (שבת) כי משבר בני הערובה במתקן הגז במדבר במזרח אלג'יריה הגיע לסיומו במבצע של הכוחות המיוחדים של הצבא האלג'יראי. עם זאת, הפרטים עדיין אינם ברורים לחלוטין. במסיבת עיתונאים משותפת בלונדון אמר שר ההגנה הבריטי, פיליפ המונד, כי "אלו המחבלים שנושאים באחריות הבלעדית" וטען כי אובדן החיים הוא מחריד ולא מקובל. הוא הוסיף כי "אנו לוחצים על האלג'יראים לקבלת פרטים על המצב המדויק ומספר ההרוגים והאם ישנם כאלה שחולצו". שר הגנה האמריקאי, ליאון פנטה, אמר כי פרטים רבים נותרו עדיין לא ברורים, אך "אנו יודעים שאנשים נהרגו". בהודעה של משרד הפנים האלג'יראי נמסר כי 32 פעילי אל קאעדה נהרגו בסך הכל במבצע ו-23 בני ערובה.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה כי הכוחות המיוחדים של הצבא האלג'יראי ביצעו "מתקפה סופית" על החמושים. עוד דווח ש-11 לוחמים הקשורים לאל-קאעדה נהרגו בתקיפה, וכי שבעה בני ערובה זרים נהרגו על ידי שוביהם.

שר ההגנה של ארה"ב ליאון פנטה ושר ההגנה של בריטניה פיליפ המונד מודיעים על סיום המבצע באלג'יריה, 19 בינואר 2013. רויטרס
פרטים רבים נותרו עדיין לא ברורים, אך "אנו יודעים שאנשים נהרגו". פנטה והמונד/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הצדיק הערב את המבצע האלג'יראי וטען כי לא ניתן היה לקיים משא ומתן עם המחבלים. "אין לנו את כל הפרטים עדיין, אך כשאנשים נלקחים כבני ערובה במספרים כאלה גדולים על ידי מחבלים נחושים שמוכנים להרוג את בני הערובה – כפי שעשו – לאלג'יריה יש גישה, שכפי שאני רואה זאת, היא המתאימה ביותר משום שלא יכול להיות משא ומתן", אמר הולנד.

תאגיד הגז הבריטי BP האחראי על שדה הגז באלג'יריה טען הערב כי 14 מ-18 אנשי הסגל שלו ניצלו, בהם מארק קוב – המנהל האמריקאי של המפעל. שניים מהם סובלים מפציעות, אך מצבם יציב, כך מסר מנכ"ל החברה, בוב דאדלי. הוא הוסיף כי גורל ארבעה אנשים נוספים אינו ידוע עדיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אזרח נורבגי מובל על ידי שוטרים אלג'יראים לאחר ששוחרר משבי אל קאעדה, 19 בינואר 2013. רויטרס
אזרח נורבגי ששוחרר מהשבי באלג'יריה/רויטרס

בשעות הצהריים מצאו הכוחות המיוחדים של צבא אלג'יריה 15 גופות שרופות במתקן הגז במזרח המדינה. השלטון המקומי טרם זיהה את הגופות ופתח בחקירה לנסיבות מותם של ההרוגים – חטופים שהוחזקו במקום. במקביל דווח כי 16 בני ערובה זרים שוחררו היום, כך לפי מקור המעורה בנושא. לפי הדיווח, בין המשוחררים היו שני אמריקאים, שני גרמנים ופורטוגלי אחד. מוצאם של האחרים לא נמסר. בנוסף, חברת הנפט והגז הלאומית של אלג'יריה מסרה כי הצבא מפנה מוקשים שהוטמנו על ידי החמושים שהשתלטו על שדה הגז.

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
15 גופות שרופות נמצאו במתקן הגז/רויטרס

עבד אל-קאדר, עובד מקומי מעיירה סמוכה, שנשבה בידי הפעילים, סיפר הבוקר כי "עוד בהתחלה, הטרוריסטים אמרו לנו שהם לא יפגעו במוסלמים, ושהם מעוניינים רק בשבויים הנוצרים והכופרים. הם אמרו שהם יהרגו אותם", שחזר, והוסיף כי "אני בר מזל". בהמשך תיאר אל-קאדר כיצד הצליח להימלט עם מאות אלג'יראים נוספים שעוכבו בתחילה. "אני עדיין המום וחרד", סיפר. הוא הוסיף כי הוא חושש כי רבים מעמיתיו לעבודה הזרים נהרגו. לדבריו, "ניכר שהטרוריסטים הכירו את המקום היטב וגילו בקיאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully