וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כככככככככככככככככככ

מודעת הבחירות שלפנינו, משנת 1951, מציגה את מלוא ההתנגדות של "הציונים הכלליים" למשטר הצנע של ממשלת מפא"י בראשות דוד בן-גוריון. הצנע, שהונהג עקב הצורך להתמודד עם גלי העלייה ההמוניים, נתפס על-ידי מפלגות יריבות למפא"י כיישום נוקשה ומיותר של מדיניות סוציאליסטית. התכנון המרכזי, האחידות המוכתבת, השליטה הממשלתית המוחלטת במשק, היו לצנינים בעיני מפלגות שדגלו באידאולוגיה כלכלית שונה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

כרזת בחירות של הציונים הכלליים בחירות 1951 מארכיון הספרייה הלאומית. ספק 500
כרזת בחירות של הציונים הכלליים בחירות 1951 מארכיון הספרייה הלאומית/ספק 500

כזאת הייתה מפלגת "הציונים הכלליים", שייצגה ציבור עירוני של סוחרים ובעלי מלאכה עצמאיים, פקידים ובעלי מקצועות חופשיים. המפלגה דגלה ביוזמה פרטית ובשוק חופשי, שיידע לספק את הצרכים המשתנים ויגיב באורח טבעי לתנאים במדינה.

הקריקטורה במודעה תוקפת את מדיניות הצנע במתקפה כפולה, ולאו דווקא מצד האידאולוגיה הכלכלית המיושמת בצנע. הקריקטורה מציגה את חברי הקואליציה כתזמורת שיודעת לנגן רק פזמון אחד, “צנע, צנע". בראשות המנצח, דוד בן-גוריון, נראים השרים חברי המפלגות השונות כשהם חוזרים על הפזמון האחד. בכך יש גם ביקורת על האחידות הרעיונית המוכתבת ועל המתקפה המתוזמרת על האזרח האומלל, היושב, אומלל, בלוי ומתחנן לשינוי.


המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות נוספות:
לבני של 1988: ה"מרכז-שינוי" קוראת לשלום לא אדום
הליכוד מתגאה במלחמה שהביאה שקט לצפון - לפני 30 שנה
קול השלום: אייבי נתן מחפש את דרכו לכנסת השישית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully