וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה בלי לשון ושבה לדבר: "מנהלת חיים נורמליים"

אוריסטלה הברזילאית נולדה בלי לשון והרופאים לא האמינו שהיא תשרוד, אך טיפול רפואי מסובך שעברה, לאחר עשור של ניסיונות, שיפר את מצבה פלאים. "אני יכולה לתקשר טוב יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כלפי חוץ, אוריסטלה ויאנה דה סילבה בת ה-23 מברזיל נראית בחורה רגילה לחלוטין. אלא שחייה היו רצופים קשיים מתחילתם: היא נולדה בלי לשון. לאחר עשור של טיפולים לא מועילים, קבוצת רופאים מברזיל סוף סוף הצליחה לשפר את מצבה. בתהליך מורכב בו לקחו חלק שני מנתחים, הרחיבו הרופאים את הסנטר והלסת של הצעירה ויצרו מקום רב יותר בפיה. במקביל היא נאלצה לעבור יישור שיניים.

נולדה בלי לשון ושבה לדבר: "חיה חיים נורמליים". רויטרס
"היא חיה על הקצה מהיום שנולדה, היא הייתה יכולה למות אחרי שלושה ימים". אוריסטלה ופרדריקו סאלס, הרופא/רויטרס

פרדריקו סאלס, אחד מרופאיה של אוריסטלה, שטיפל בה כשהייתה ילדה קטנה, סיפר כי נדהם כשפגש בה לראשונה. "הופתעתי מאוד. כשהיא פתחה את הפה ולא ראיתי לשון לא הבנתי איך היא עדיין בחיים", אמר. אמה של אוריסטלה, אדריאנה, סיפרה כי בתה "חיה על הקצה מהיום שנולדה. היא הייתה יכולה למות אחרי שלושה ימים".

אוריסטלה עצמה השלימה עם המצב ונראה כי אין בלבה טינה. "אני יכולה לדבר טוב יותר, ללעוס יותר טוב ואפילו לתקשר טוב יותר. כיום אני לומדת, מנהלת חיים נורמליים ומוכנה להתמודד עם האתגרים. אני אוהבת אתגרים", אמרה.

צפו: הפלא הטכנולוגי שמסייע למשותקת לטעום מהחיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully