וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני של 1988: ה"מרכז-שינוי" קוראת לשלום לא אדום

לפני רבע מאה - המסרים מצלצלים מוכר: מפלגת "המרכז-שינוי" מיקדה את הקמפיין בשבירת הקיפאון המדיני דרך פתרון שפוי - שלא נמצא בימין ולא בשמאל. מארכיון הספרייה הלאומית

לקראת הבחירות בשנת 1988 מציגה עצמה מפלגת "המרכז-שינוי" כאלטרנטיבה מרכזית, שלא נמצאת בשמאל ולא בימין. המסר מתמקד בניסיון לשבור את הקיפאון המדיני שאפיין את ממשלת האחדות בין המערך והליכוד. ממשלת האחדות, שהתקיימה בה רוטציה בין יצחק שמיר ושמעון פרס, ששימשו כל אחד בתורו בתפקיד ראש הממשלה, אמנם הצליחה להביא ליציבות כלכלית לאחר שנות האינפלציה הדוהרת בימי שלטון הליכוד, אך בתחום המדיני לא הושגה התקדמות ממשית.

לחצו להגדלה

כרזת בחירות של המרכז שינוי 1988 מארכיון הספרייה הלאומית. באדיבות הספרייה הלאומית, ספק 500
באדיבות הספרייה הלאומית./ספק 500, באדיבות הספרייה הלאומית

במודעה מלינה "המרכז-שינוי" על כך שהליכוד דחה הצעות למשא-ומתן, ומתריעה שהדבר יביא למלחמה. הימים היו ימי האינתיפאדה הראשונה, כשיצחק רבין, שר הביטחון, התמקד בניסיונות כוחניים למגר את ההתקוממות בשטחים. יחד עם זאת, “המרכז-שינוי" גם דוחה את הזיהוי בין הרצון להשיג שלום וההזדהות עם השמאל הסוציאליסטי. המודעה אינה חוסכת בדברי ביקורת על הסוציאליזם הישראלי לדורותיו, על המשק ההסתדרותי המתמוטט, על העסקנות המפא"יניקית ועל היעדר גישה מקצועית בנושאים הכלכליים. כך ממקמת עצמה המפלגה במרכז הפוליטי: שלום, כלכלה חופשית וזכויות האזרח. ולראייה, היונה אינה אדומה או כחולה, אלא ירוקה.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

כרזות אחרונות:
דיור בר השגה או בתי לוקסוס? מפא"י תכריע
הליכוד מתגאה במלחמה שהביאה שקט לצפון - לפני 30 שנה
קול השלום: אייבי נתן מחפש את דרכו לכנסת השישית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully