וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקרים האחרונים: הפער בין הגושים מצטמצם

לפי סקרים שפורסמו בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ", גוש הימין-חרדים מקבל 63 מנדטים לעומת 57 מנדטים לגוש השמאל-מרכז. הליכוד ישראל ביתנו עם 32 מנדטים והעבודה עם 17

ארבעה ימים לפני הבחירות, הפער בין גוש השמאל-מרכז לגוש הימין-חרדים מצטמצם – כך עולה מסקרים שפורסמו הבוקר (שישי) בעיתונים. לפי סקר "ידיעות אחרונות" ומינה צמח/דחף, גוש הימין-חרדים מקבל 63 מנדטים לעומת 57 מנדטים לגוש השמאל-מרכז. סקר "הארץ" של מכון "דיאלוג" בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס מציג תוצאות זהות של החלוקה לגושים. על פי החוק, אלו הסקרים האחרונים אשר ניתן לפרסם עד רגע סגירת הקלפיות, בתום יום הבחירות בשעה 22:00 - אז יפורסמו המדגמים ויחלו לזרום התוצאות הסופיות. משדר בחירות מיוחד, בהנחיית ינון מגל, ישודר באולפן וואלה! חדשות החדש החל מיום שלישי ב-20:30.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי סקר "ידיעות אחרונות", הליכוד ישראל ביתנו יורדת במנדט ל-32, לעומת הסקר הקודם, כמו גם העבודה שיורדת במנדט ל-17. המרוויחה היא יש עתיד של יאיר לפיד שעולה מ-11 מנדטים ל-13. הבית היהודי מאבדת שני מנדטים ומקבלת 12 מנדטים, בעוד ש"ס עולה במנדט ל-11. התנועה של ציפי לבני נשארת יציבה לפי הסקר עם 8 מנדטים, וגם מרצ נשארת עם 6 מנדטים. יהדות התורה עולה במנדט ל-6 מנדטים. המפלגות הערביות שומרות על כוחן ומקבלות בסך הכל 11 מנדטים - בל"ד עם 3 מנדטים, רע"מ-תע"ל עם 4 מנדטים וחד"ש עם 4 מנדטים. קדימה ועוצמה לישראל עוברות את אחוז החסימה עם שני מנדטים כל אחת, ושתיהן אף מתקרבות להשגת המנדט השלישי. כאמור, ההפרש בין הגושים מצטמצם לשישה מנדטים - וללא המפלגות החרדיות או המפלגות הערביות אף נוצר שוויון בין הימין לשמאל.

תמונת הסקרים הסופית במערכת הבחירות

המפלגות הקטנות יותר - עם שלם של הרב חיים אמסלם, ארץ חדשה של אלדד יניב והאחרות - אינן עוברות את אחוז החסימה בכנסת הבאה לפי סקר זה. הסקר נערך בהיקף גדול מהרגיל - בקרב 1,000 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה נעה בין הפרש 0.9 למפלגה בת שני מנדטים לבין הפרש של 3.2 למפלגה הגדולה ביותר, הליכוד ביתנו.

נתוני הסקר:

הליכוד ישראל ביתנו 32
העבודה 17
יש עתיד 13
הבית היהודי 12
ש"ס 11
התנועה 8
מרצ 6
יהדות התורה 6
קדימה 2
עוצמה לישראל 2
בל"ד 3
רע"מ-תע"ל 4
חד"ש 4

סקר "מאגר מוחות": הליכוד יורד, לבני מתרסקת. דניאל בוק
יש סיבה לחשש? נתניהו/דניאל בוק

לפי סקר "הארץ", הליכוד-ביתנו יורדת בשני מנדטים לעומת הסקר שנערך בסוף החודש הקודם ומקבלת 32 מנדטים. העבודה עם 17 מנדטים וירידה במנדט אחד. הבית היהודי שומרת על כוחה עם 14 מנדטים וש"ס עולה מ-11 ל-12 מנדטים. התנועה יורדת בשני מנדטים ל-8, בעוד יש עתיד מזנקת מ-9 מנדטים ל-12. יהדות התורה יורדת במנדט ל-5 מנדטים ומרצ מזנקת גם כן בשני מנדטים ל-6. חד"ש עולה במנדט וזוכה ל-5 מנדטים, בל"ד יציבה עם 4 מנדטים ורע"מ-תע"ל עם 3 מנדטים, לעומת 4 בסקר הקודם. קדימה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת שני מנדטים כמו בסקר הקודם.

עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב 712 נשאלים - מתוכם 100 בעלי טלפונים סלולריים, כי עוצמה לישראל אינה עוברת את אחוז החסימה היא המפלגה הכי קרובה לקו שני האחוזים, כאשר מקבלת היא 1.4%. מפלגתו של הרב חיים אמסלם, עם שלם, זוכה ל-1%, כמו גם עלה ירוק-הרשימה ליברלית. על אף האהדה ברשת ואצל הצעירים, בסקר זה זוכה ארץ-חדשה ל-0.5% בלבד, מתחת לרב אמנון יצחק שעומד על 0.8%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון מעניין נוסף העולה מן הסקר הוא כמות המתלבטים בקרב המצביעים הכלליים והמפלגות השונות - כ-15% ציינו כי טרם החליטו כיצד יצביעו ביום שלישי הקרוב. המתלבטים בולטים אף בתוך אלו שכביכול החליטו למי יתנו את קולם. 66% ממצביעי התנועה ו-60% ממצביעי קדימה הגדירו עצמם כ"מתלבטים", וכך גם 41% ממצביעי העבודה ו-40% ממצביעי יש עתיד. גוש השמאל-מרכז, כך נראה, עוד עלול להשתנות בימים הקרובים.

נתוני הסקר:

הליכוד ישראל ביתנו 32
העבודה 17
הבית היהודי 14
ש"ס 12
התנועה 8
יש עתיד 12
יהדות התורה 5
מרצ 6
רע"מ-תע"ל 3
בל"ד 4
חד"ש 5
קדימה 2

יאיר לפיד בכנס "מעורבים" של מעריב. אילת, ינואר 2013. אריק סולטן ואדי ישראלי, ספק 500
ממצב עצמו במרחב הדו ספרתי. לפיד/ספק 500, אריק סולטן ואדי ישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully