וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתחון פה: נולדה ללא לשון – והחלה לדבר בגיל 23

18.1.2013 / 4:43

כשהרופא שטיפל באוריסטלה ויאנה דל סילבה מברזיל התבונן בפיה לראשונה, הוא לא הבין איך היא עדיין חיה. אך לאחר עשור של טיפולים כושלים, היא החלה לדבר. "מוכנה לאתגרים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

התוצאות מדברות בעד עצמן: אוריסטלה ויאנה דל סילבה, ברזילאית בת 23, חייבת תודה גדולה לרופאיה. אלא שבניגוד לעבר, כיום היא יכולה לפתוח את פיה ולומר להם את מילות התודה. הצעירה, המתגוררת בברזיליה הבירה, סבלה מאז לידתה ממום נדיר ביותר – לא הייתה לה לשון.

נולדה בלי לשון ושבה לדבר: "חיה חיים נורמליים". רויטרס
"לא ראיתי שום דבר דומה לזה". ויאנה דל סילבה עם ד"ר סאלס/רויטרס

"היא חיה על הקצה מהיום שנולדה", סיפרה אמה אדריאנה, "היא הייתה יכולה למות אחרי שלושה ימים". גם הרופא שטיפל בה בילדותה נדהם כשראה את הפגם בפיה. "הופתעתי מאוד, כי בזמנו, עם 30 שנות ניסיון, מעולם לא ראיתי שום דבר דומה לזה", אמר ד"ר פדריקו סאלס. הוא אף סיפר כי "כשהיא פתחה את הפה ולא ראיתי לשון, לא הבנתי איך היא עדיין בחיים".

הבשורה המשמחת הגיעה לאחר עשר שנים של טיפולים שהתגלו כבלתי יעילים. שני רופאים מנתחים הצליחו להרחיב את הסנטר ואת הלסת של דל סילבה, ובכך יצרו חלל גדול יותר בתוך פיה. לצד זאת, הצעירה עברה יישור שיניים. ד"ר חורחה פאבר, האורתודנט שטיפל בלקוחה חסרת הלשון, הסביר כי "המקרים המיוחדים הללו מציבים אתגרים, שפעמים רבות דורשים פתרונות לא שגרתיים. זה מביא להתמחות ולהתקדמות".

כעת יכולה דל סילבה להגיד כמה משמחות אותה היכולות החדשות שהעניקו לה הרופאים. "אני יכולה לדבר טוב יותר, ללעוס טוב יותר, ואפילו לתקשר טוב יותר", אמרה בחיוך. "כיום אני לומדת, מנהלת חיים נורמליים, ומוכנה להתמודד עם האתגרים. אני אוהבת אתגרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully