וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני הטיחה בבנט: "אתה קיצוני ומסוכן למדינה"

יהושע בריינר

17.1.2013 / 20:58

יו"ר הבית היהודי פגש ביו"ר התנועה בדרך לראיון משותף, והעיר לה על סטטוס שכתבה נגד הצבעה למפלגתו. לבני לא נשארה חייבת: "מקווה שלא תצליח, אינך יודע מה זו דמוקרטיה"

"אתה קיצוני, מסוכן למדינה ולא יודע מה היא דמוקרטיה", הם רק חלק מהדברים הקשים שהטיחה היום (חמישי) יו"ר התנועה, ציפי לבני, ביו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט - כך נודע לוואלה! חדשות. השניים נפגשו באולפנים שברמת החי"ל, לקראת עימות ראשי המפלגות בתוכנית הטלוויזיה של נסים משעל. אלא שמה שהתחיל בתור שיחה אקראית בין בנט, שניצב חזק בסקרים, למול לבני, שלכאורה סובלת מירידה בתמיכה, הפך לעימות מילולי.

השיחה החלה כאשר בנט פגש את לבני סמוך למעליות בבניין שבצפון תל אביב, כשבמקום מספר נוכחים. יו"ר הבית היהודי פנה ללבני בעקבות הסטטוס שזו העלתה לעמוד הפייסבוק שלה אמש לאחר הפרסום, לפיו רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, קרא למשפחתו להצביע עבור בנט. בין היתר כתבה לבני בפייסבוק כי "המלצתו של עמיר להצביע בנט אמורה להדאיג כל מי שחשב להצביע ימין קיצוני".

"קצת הגזמת עם הסטטוס", אמר היום בנט בתגובה ללבני במהלך הנסיעה במעלית. עם זאת, יו"ר התנועה חזרה וגיבתה את עמדתה. "אני לא מתחרטת על זה, אני בכלל לא רוצה לדבר איתך. העימות שהיה בינינו בעבר וששודר בערוץ 2 היה פוליטרוקי (אחראי לתעמולה מטעם השלטון - י.ב.)".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ציפי לבני ונפתלי בנט, ינואר 2013. דניאל בוק
לבני: "אני בכלל לא רוצה לדבר איתך"/דניאל בוק

בנט, שהחליט לחתום את הדיון, איחל ללבני הצלחה בבחירות – אך היא בתגובה השיבה לו: "אני לא מאחלת לך הצלחה. אתם קיצוניים, אתם סכנה למדינה". בנט, שנותר אדיש למתקפה מצדה, אמר: "הציבור יכריע, זו דמוקרטיה". חרף התשובות המדודות שלו, לבני המשיכה להלום: "אתם בכלל יודעים מה זה דמוקרטיה?". בתום העימות נפרדו השניים ופמליותיהם לדרכם. דובריהם של לבני ושל בנט סירבו להתייחס לדברים. עם זאת, מספר אנשים שהיו עדים להטחת הביקורת של לבני אמרו כי הופתעו מעוצמת דבריה הקשים של יו"ר התנועה, במיוחד לאור העובדה כי היה מדובר בשיחת אקראית ולא בעימות מתוכנן. לדבריהם, גם בנט עצמו נראה המום.

לפני כשבועיים, כאמור, התרחש עימות נוסף בין שני ראשי המפלגות בערוץ 2, ובמהלכו אמר יו"ר הבית היהודי כי "לבני מובילה אותנו לאסון אחרי אסון. יש לה אובססיה לצאת משטחים, שמשם יורים על אזרחינו טילים". לבני אמרה אז בתגובה כי "הימין ינסה למנוע מאיתנו בכל מחיר להגיע להסדר מדיני". לדבריה, התפיסה של בנט היא הרצון להחזיק בארץ כולה. "יש קבוצה במפלגתו שרוצה להוביל כאן למדינת הלכה", אמרה, והוסיפה: "אתה מתייעץ עם רבנים קיצוניים" – וזה השיב לה: "אני מתייעץ עם רבנים בזמן שאת מתייעצת עם עבריינים".

ראשי המפלגות התארחו בתכניותו של ניסים משעל, ינואר 2013. ניר פקין
בכירי המפלגות אצל נסים משעל/ניר פקין

יחימוביץ' ללבני: אם ארכיב הממשלה - תהיי שרת החוץ

האירוע הזה התרחש, כאמור, בשולי העימות בתוכניתו של נסים משעל. חמישה ימים לפני בחירות עלו יושבי הראש בזה אחר זה לענות על השאלות הקשות. אחרי הסערה שעוררו דבריו של בנט בפעם הקודמת שהתראיין בנוגע לסירוב פקודה, אמר יו"ר הבית היהודי כי הוא מעולם לא סירב פקודה וכי הוא "משרת 22 שנים בצה"ל אז לא צריך להטיף לי". בנושא המדיני טען בנט כי אין סיכוי להגיע לשלום בדור הזה וכי "ה'ציפים לבנים' חיים בהזיות".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ניצלה את חילופי המרואיינים ואמרה ליו"ר התנועה כי היא מתחייבת שאם היא תרכיב את הממשלה, "ציפי לבני תהיה שרת החוץ בממשלתי". בתגובה אמרה ציפי שלראשות הממשלה היא תצביע אך ורק למישהו מהגוש ולא לנתניהו. בתשובה לשאלה אם היא מאמינה שיש סיכוי שהיא אכן תיבחר לראשות הממשלה, אמרה לבני: "הסיכויים קלושים, אבל יש קונסטלציה שזה יכול לקרות". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התחייב בראיון שלו כי הוא ואנשיו לא יהיו שרים בלי תיק, כי הוא לא יישב בממשלה שלא תדאג לשוויון בנטל וכי הוא לא ייקח חלק "בממשלה של הימין הקיצוני והחרדים, שתשתמש במעמד הביניים כאילו הוא הכספומט שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully