וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני חיפשה מצביעים בקניון: "באתי לעורר את הציבור"

פנחס וולף

17.1.2013 / 17:13

על רקע סקרים שבחלקם אינם מחמיאים, יו"ר "התנועה" ניסתה לשכנע מתלבטים להצביע עבורה. גורמים במפלגה על הסקרים: "הירידה - מאז הפגישה עם יחימוביץ' ולפיד. הם עשו לה מארב"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

לבני מעוררת את המתלבטים: יו"ר "התנועה" הגיעה היום (חמישי) לקניון איילון שברמת גן במאמץ לגייס מצביעים עבור מפלגתה, שנחלשת לפי חלק מהסקרים. במהלך ביקורה אמרה לבני: "ישנה קבוצה גדולה מאוד של מתלבטים שיכריעו את הבחירות האלה, ואין פריבילגיה לאף אחד מהם להישאר בבית ולהיוותר אדיש. זו מלחמה על העתיד של כל אחד מכם ועל העתיד של הילדים שלכם".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבקשת מכם שתיתנו לי את הכוח להילחם למען הסדר מדיני". לבני בקניון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבני הגיעה לקניון יחד עם חברי "התנועה" עמיר פרץ, יואל חסון, דוד צור ובועז נול ועוד עשרות פעילים מצוידים בדגלי ישראל ודגלי המפלגה. הפעילים חילקו לעוברים ושבים שקיות קפה שעליהם נכתב "ישראל תתעוררי", ולבני שוחחה עם אזרחים ואזרחיות, שחלקם עדיין מתלבטים באשר להצבעתם.

לבני אמרה למתלבטים: "באנו לעורר את הציבור הישראלי. הבחירות האלה הן על פניה של המדינה, והבחירה היא בין שתי מדינות שונות". היא הוסיפה כי "הסדר מדיני הוא הדרך היחידה לשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. בלעדיו נמשיך לראות את ההידרדרות בכל התחומים - המדיני, הכלכלי והערכי. זה מאבק על קיומה של הציונות, לא פחות מכך, מול קבוצה קיצונית שתעשה הכל אחרי הבחירות כדי למנוע מאיתנו הסדר מדיני, קבוצה שמאמינה בעליונות ההלכה על החוק ומעדיפה את ארץ ישראל השלמה על פני המדינה היהודית".

יו"ר "התנועה" הזהירה את הנוכחים, כי "זו הקבוצה שתשתלט על חיינו אם לא תצאו מהבית להצביע נגד הקיצוניות הזו ובעד השפיות. מול הקבוצה הזו, התנועה היא המפלגה היחידה שמציעה אלטרנטיבה, בזמן שכל השאר הרימו ידיים ונמנעים מלעסוק בנושא הקריטי ביותר לעתידנו כאן. אני מבקשת מכם שתיתנו לי את הכוח להילחם למען הסדר מדיני ולהחזיר את התקווה לאזרחי ישראל. אעשה זאת בכל כוחי כי זה הדבר הנכון לישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקפה שחילקו פעילי "התנועה" לעוברים ושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, גורמים ב"תנועה" התייחסו לסקרים המצביעים על ירידה בכוחה של של המפלגה בהשוואה לסקרים קודמים. הגורמים אמרו לוואלה! חדשות כי "הירידה בסקרים התחילה מהפגישה הלילית עם יחימוביץ' ולפיד. אם באמת משם התחילה הירידה, במבחן התוצאה יש כאן בעיה. לבני קיימה את הפגישה באמת מכוונה טובה, אבל שני הספינולוגים – שניהם אנשי תקשורת במקצועם – עשו לה מארב וניצלו את הסיטואציה".

לפי סקר שערך מכון TNS-טלסקר עבור וואלה! ושממצאיו התפרסמו אתמול, "התנועה" מקבלת שישה מנדטים, לעומת 11 בסקר שנערך שבוע קודם לכן. נוסף על כך, לפי סקר "מאגר מוחות" שממצאיו פורסמו היום במעריב, מפלגתה של לבני יורדת משבעה לחמישה מנדטים. סקרים שערך מכון "דחף" עבור ערוץ 2 ומכון "דיאלוג" עבור ערוץ 10 מראים כי מפלגתה של לבני זוכה בתשעה מנדטים.

ב"תנועה" טוענים כי סקרים פנימיים שנערכים עבורה מצביעים על יציבות של 11 מנדטים, אולם חוששים ששיעור ההצבעה בבחירות יהיה נמוך יחסית. לדברי גורמים במפלגה, כתוצאה מכך ייתכן שייבחרו לכנסת מפלגות קטנות יחסית שיהפכו את את המשחק הפוליטי למסובך יותר. ב"התנועה" גם מודאגים משיעור המתלבטים הגבוה יחסית, חמישה ימים לפני הבחירות.

בינתיים מנסים במפלגה לדבוק במסרים מדיניים. "האמירה של אובמה לפני יומיים משרתת את מטרות הקמפיין שלנו", הסבירו גורמים בתנועה. "לכן צריך לחזור על הדברים האלו כמו תוכי. צריך לזכור שבסוף היריב האמיתי שלנו הוא נתניהו". גורמים אחרים ב"תנועה" טוענים: "יש כאן בלגן אחד גדול במטה. אפשר עוד לעלות. לא יהיו לנו יותר מ-11 מנדטים, אבל אפשרי להגיע לעשרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב"תנועה" טוענים כי סקרים פנימיים מעידים על יציבות. לבני ופרץ מנסים לשמור על אופטימיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התנועה" אמנם מגבירה את מאמציה בישורת האחרונה, אולם נראה שחלק מחברי הכנסת שעברו למפלגה מקדימה אינם נוטלים חלק פעיל במאמצים. כך, למשל, רחל אדטו, שמשובצת במקום ה-16 ברשימה, ניתקה קשר עם המפלגה. בדף הפייסבוק שלה לא מופיעה המילה "התנועה", ובמפלגה אף טוענים כי היא דרשה למחוק את מספר הטלפון שלה מהרשימות השונות. לפני כחודש היא גם ניהלה התכתבות צינית עם אחד הפעילים, וממנה ניתן אולי ללמוד על יחסה למפלגה החדשה.

"כפעיל בתנועה אני קורא לך להצטרף למרוץ ולמאמצים להצלחת התנועה במרוצה לעבר ה-20 מנדטים", כתב לה הפעיל עודד בר. "שמחה מאוד לגישתך החיובית ולתקוותך ל- 20 מנדטים", השיבה בסרקזם. "כפי שאתה בוודאי יודע אני מוצבת במקום ה- 16, ולכן משמחת אותי האופטימיות שלך".

מ"התנועה" נמסר בתגובה כי "הכל קצף על פני המים ורכילות. הדבר שהתנועה ממוקדת בו הוא המשך ההתחזקות בסקרים ופניה למתלבטים שמעוניינים להצביע ללבני כדי להגדיל את כוחה על מנת להשפיע מכל מקום ובכל מצב על קידום הסדר מדיני".


לקריאה נוספת:
לבני באולפן וואלה!: "אקדם תהליך מדיני או שאהיה באופוזיציה"
חמישה ימים לבחירות: הליכוד לא מתרומם, לבני יורדת ל-5
בשמאל תקפו: "נתניהו מעדיף מאבק נגד בנט על היחסים עם אובמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully