וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: אזרח מערבי "הודה" בריגול עבור ארה"ב

בראיון לטלוויזיה האירנית הודה "המרגל", שזוהה בשם מטי וולק, כי גויס על ידי סוכן CIA ויצר קשרים עם מדענים מאירן. בשידור נטען כי נחשפו עוד ארבעה מרגלים מארצות שונות

הטלוויזיה האירנית שידרה אמש (רביעי) "הודאה" של אזרח זר ממדינה מערבית שטען כי ריגל עבור סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית CIA – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. בדיווח בטלוויזיה האירנית, שכותרתו "הצייד נלכד", נראה אדם בעל חזות אירופאית כבן 30, שזוהה בשם מטי וולוק. בדיווח נמסר כי הוא נעצר בחודש אוגוסט 2012 לאחר מעקב בן כמה חודשים של שירותי הביטחון האירניים. השידור הוצגו תמונות של "המרגל" ברחובות טהרן. עוד נטען כי הוא ניסה ליצור קשר עם מדענים אירנים כדי להשיג מהם מידע על תוכניות מדעיות של אירן, וכי הוא הקים רשת לגיוס סוכנים בסלובקיה.

מידע על הגרעין האירני

וולוק סיפר בפני המצלמה כיצד סוכן CIA בשם סטיב לוגנו גייס אותו לשורות הארגון. "הוא הורה לי לשמור על קשר הדוק עם האנשים שפגשתי באירן", אמר "המרגל", והתנצל על מעשיו בפני האומה האירנית. בשידור המיוחד בטלוויזיה האירנית הוצגו תמונות של מרגלים נוספים, אך לא דווח אם הם נעצרו. בדיווח נטען כי שני מרגלים נוספים שהשלטונות עלו על עקבותיהם הם סטפן ריימונד בן 46 ומארק אנתוני בן 55, אזרחי ארצות הברית ש"פעלו לטובת ה-CIA וניסו להשיג מידע פעילות ביוטכנולוגית באירן". כמו כן דווח כי אזרח מרוקו ואזרח מלזיה שפעלו באירן ניסו להשיג מידע על תוכנית הגרעין האירנית.

בדצמבר 2011 עצרו השלטונות בטהרן את אמיר מירזאי חכמאתי, יליד מדינת אריזונה בארצות הברית, בטענה כי ריגל עבר ארצות הברית. הטלוויזיה האירנית שידרה גם אז "וידוי" של חכמאתי, שסיפר בראיון עמו כי אסף מידע עבור ה-CIA. הצעיר נשפט ונידון לעונש מוות, אך בית המשפט העליון ברפובליקה האיסלמית דחה את ביצוע גזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully