וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשור: עלייה במפלס ים המלח בשל הסערה

עקב הגשמים העזים שירדו בשבוע שעבר ברחבי הארץ, עלה המפלס בעשרה סנטימטרים. עוד עולה כי מתחילת החודש עלתה הכנרת ב-94 סנטימטרים, וכי המפלס הוא הגבוה ביותר מ-2005

העלייה שאחרי הסערה: לראשונה זה עשור, מפלס ים המלח עלה בכעשרה סנטימטרים (לעומת עלייה של 29 ס"מ ב-2003), כך מסרה היום (רביעי) רשות המים. וזאת כתוצאה מעלייה משמעותית בספיקת נהר הירמוך, המתנקז לחלקו הדרומי של נהר הירדן, וכן מכניסות מי שיטפונות מנחל חרוד, תבור, יששכר ונחלים בצד הירדני.

הכורים הצ'יליאנים בים המלח, במהלך ביקורם בארץ, פברואר 2011. עומר מירון
העלייה במפלס ים המלח הורגשה בשל זרימה מוגברת של הירדן ובשל מי השיטפונות בשבוע שעבר/עומר מירון

עוד נמסר כי בשל הגשמים העזים שירדו בשבוע שעבר, עלה מפלס הכנרת הבוקר בשני סנטימטרים נוספים, ובכך חצה את הרף של 211.00- והגיע לרום של 210.99- מטרים. ממדידות השירות ההידרולוגי שברשות המים עולה כי מתחילת החודש עלה מפלס הכנרת ב-94 סנטימטרים (ומנקודת השפל עלה ב- 1.34 מטר). כמו כן, הבוקר מפלס הכנרת הוא הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2005. לפי שעה חסרים לכנרת 2.19 מטרים על מנת להגיע לרום המרבי.

בשבוע שעבר עלה מפלס הכנרת ב-22 סנטימטרים ביממה אחת, שיא של כל הזמנים בעלייה במפלס האגם ביממה בודדת. הלל גלזמן, ראש מדור ניטור ונחלים ברשות הטבע והגנים, סיפר כי זרימת המים בנחלי הצפון חריגה מאוד בחורף הנוכחי. "מבדיקה ראשונית של מומחים בשטח, נראה כי זרימה כזו נרשמה רק לפני כעשור", אמר גלזמן לוואלה! חדשות. לדבריו, "מדובר בכמויות גשם אדירות שלא פוסקות לרגע".

  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully