וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בצפון: "מפקד הבסיס סטר לי לעיני כולם"

16.1.2013 / 14:42

עובד רס"ר בבסיס בצפון טוען כי המפקד, בדרגת סא"ל, התנפל עליו והיכה אותו. זאת לאחר שהחייל, המבקש להקל בתנאי שירותו, אמר: "מתייחסים אליי בצורה של גועל נפש"

חייל המשרת כעובד רס"ר בבסיס פתוח בפיקוד הצפון טוען כי מפקד הבסיס, קצין בדרגת סגן-אלוף, סטר לו אתמול (שלישי) לעיני חיילים אחרים. החייל, ערן (שם בדוי), סיפר כי לפני התקרית הודיע לו מפקד הבסיס כי הוא יעמוד למשפט בשל איחורים. החייל הסביר כי הוא מאחר בקביעות בשל בעיות משפחתיות, אך הקצין סירב להקשיב לו. לאחר מכן, חלף המפקד על פניו של ערן, והאחרון אמר לו: "אתם מתייחסים אליי בצורה של גועל נפש". לטענתו, בתגובה לכך התנפל עליו המפקד וסטר לו לעיני החיילים שהיו בדרכם לחדר האוכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא נענע אותי כדי להפחיד". ערן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערן סיפר כי רס"ר המחנה וקצין נוסף אחזו במפקד הבסיס ומנעו ממנו לפגוע בו. ערן רק נחבל קלות בגבו משריטות, אך תיאר את התחושה כמשפילה וקשה. "יש לי כבוד לסא"ל, אבל לו אין כבוד לחייל פשוט", אמר. "כולם ראו איך הוא נותן לי סטירה. אני עובד רס"ר פשוט, ואף אחד לא מתייחס לבעיות שלי ברצינות".

"להרביץ לי? איפה נשמע דבר כזה?", תהה החייל, שסיפר כי "אחר כך הוא נענע אותי כדי להפחיד אותי עוד יותר. אני רוצה שיבינו אותי ולא ישפילו". ערן הוא בן יחיד לזוג הורים גרושים. אביו חולה לב, ולאמו יש מאה אחוזי נכות. עקב כך הוא שובץ לפני כחצי שנה כעובד רס"ר בבסיס הפתוח, קרוב לביתו. בני משפחתו סיפרו כי למרות פניות חוזרות ונשנות להקל את תנאי השירות שלו בשל המצב הסוציו-אקונומי של המשפחה והעובדה שהוא היחיד אשר מסייע לאמו, הוא נתקל באטימות.

מפקד הבסיס הגיב לאירוע וטען בפני קציני היחידה כי הוא עשה זאת כפעולה של התגוננות, אך החייל הכחיש כי קילל או איים באלימות. לדברי חיילים מהיחידה, מפקד הבסיס חסר סבלנות בעקבות תחקיר מקיף שנעשה אודות הבסיס לאחר שלפני כחודש שודדים נכנסו לבסיס, פרצו לנשקייה וגנבו נשקים. מדובר צה"ל נמסר: "האירוע הנ"ל מוכר ויתוחקר ביחידה. עם סיום התחקיר, יינקטו הצעדים הדרושים להמשך הטיפול במקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully