וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג גרמנים נאשם בריגול לרוסיה: "אספו מידע צבאי"

16.1.2013 / 15:05

השניים נעצרו בסוף 2011 ואתמול הובאו לבית המשפט. לפי התביעה, הם גייסו סוכנים, כתבו דוחות פוליטיים וליקטו מודיעין משלל סוגים. "אפילו בתם לא ידעה שהם מרגלים"

גרמניה מעמידה למשפט זוג נשוי, הנאשם בגניבה של מאות מסמכים רגישים מנאט"ו ומהאיחוד האירופי ובהעברתם לרוסיה במהלך תקופה של שני עשורים ובקריירת ריגול שנמשכה גם אחרי המלחמה הקרה.

בני זוג מגרמניה החשודים בריגול למען רוסיה. שטוטגרט, 15 בינואר 2013. AP
היידרון אנשלג. שם המשפחה, כנראה בדוי, מתרגם למילה "הסתער"/AP

התביעה מאשימה את אנדרס אנשלג ואת אשתו היידרון – ככל הנראה אזרחים רוסים המשתמשים בשמות בדויים - בחדירה לגרמניה המערבית ב-1988 בעזרת דרכונים אוסטרים מזויפים. הם נאשמים שרקמו סיפור כיסוי, והציגו את עצמם כזוג ממעמד-הביניים שהתגורר בפרברים. אפילו בתם לא ידעה על עיסוקם האמיתי.

לפי התביעה, אחד המקורות למסמכים שהשיגו בני הזוג היה אדם שעבד במשרד החוץ הגרמני. התובע הפדרלי בברלין, רולף האניך, אמר כי מדובר ב"מקרה של בגידה שנמשכה יותר מ-20 שנים, שעירבה את כל סוגי פעילות המודיעין, מגיוס סוכנים חדשים ועד להדרכה של סוכנים קיימים, מכתיבת דוחות פוליטיים ועד לפעילות צבאית".

בני זוג מגרמניה החשודים בריגול למען רוסיה. שטוטגרט, 15 בינואר 2013. AP
אנדרס אנשלג. לפי החשד, השניים חדרו לגרמניה עם דרכון מזויף/AP

השניים, שהובאו אמש (שלישי) לבית המשפט בשטוטגרט לדיון ראשון בעניינם לא אמרו אם הם מודים באשמה, והעדיפו לשמור על שתיקה. בני הזוג נעצרו כבר בסוף 2011: האישה בבית המשפחה בעיר מרבורג שבמרכז גרמניה, והשני בעיר שטוטגרט שבדרום המדינה. לפי דיווחים בגרמניה, היידרון אנשלג נעצרה בזמן שקיבלה תשדורות רדיו ממוסקבה.

לדברי התביעה, היו קשיים בגיבוש הראיות נגד בני הזוג, מכיוון שהשניים עשו הכנות לחזרתם לרוסיה וכבר השמידו מסמכים רבים שהיו ברשותם. העונש המרבי על ריגול בגרמניה הוא עשר שנות מאסר.

לקריאה נוספת
מומחים: זיהינו רשת ריגול סייבר שפעלה נגד ממשלות
דיווח: ישראלי נעצר בתימן בחשד שריגל עבור המוסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully