וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערים שבהן ההורים בוחרים היכן ילמדו ילדיהם

15.1.2013 / 17:43

מעכו עד ערד: משרד החינוך הודיע על הרחבת התכנית המאפשרת לבחור במוסד לימודי, גם אם אינו נמצא באזור הרישום המקורי, לכ-100 בתי ספר נוספים. השר סער: "חיזוק המצוינות"

כ-100 בתי ספר יסודיים ב-15 מועצות מקומיות ייפתחו להרשמה חופשית, זאת במסגרת הרחבת פרויקט פתיחת אזורי הרישום לבחירת ההורים – כך נמסר היום (שלישי) ממשרד החינוך. במסגרת הפרויקט יוכלו ההורים לרשום את ילדיהם לכל בית ספר שבו יבחרו, ולא לפי אזורי רישום מוכתבים מראש כפי שנדרשו לפני כן. המועצות המקומיות שיצטרפו לפרויקט הן ראשון לציון, רעננה, יבנה, רמת גן, פתח תקווה, בת ים, נתניה, מבשרת ציון, עוספיה, קריית טבעון, עכו, עפולה, קריית שמונה, בית שאן וערד.

תלמידים באשקלון חוזרים ללימודים אחרי שבוע של מלחמה. שי מכלוף
19 בתי ספר לקחו חלק בפרויקט בשנה שעברה/שי מכלוף

הניסוי הארצי של משרד החינוך לאזורי בחירה מבוקרת החל בהחלטת ממשלה שהתקבלה בנושא בשנת 2010. בשנה שעברה לקחו בו חלק 19 בתי ספר מארבע רשויות ברחבי הארץ. עם פתיחת ההרשמה השבוע לשנת הלימודים תשע"ד, ייקחו כעת 100 בתי ספר חלק בניסוי.

עד כה התבצע הרישום לבתי הספר בכפוף לאזור הרישום שבו מתגורר התלמיד. במסגרת הניסוי הארצי ייפתחו אזורי הרישום בצורה מבוקרת, כך שהורים לתלמידים העולים לכיתה א' יוכלו לבחור את בית הספר שבו ילמד ילדם מתוך מבחר בתי הספר הנמצאים ביישובים הנכללים בניסוי הארצי. במקרה של רישום יתר יתבצע סינון על פי שיקולים פדגוגיים ומרחק גיאוגרפי. כמו כן, חלק מהרשויות בניסוי פתוחות באופן חלקי, כך שרק חלק מבתי הספר פתוחים לרישום לתלמידים שאינם מאזור הרישום שלהם. מנתוני משרד החינוך עולה כי אחד מכל חמישה תלמידים שלקחו חלק בפיילוט בחר ללמוד בבית ספר אחר מזה שאליו שויך במקור. בנוסף, מהנתונים עולה כי למעלה מ-90% מהילדים קיבלו את העדיפות הראשונה של בחירתם.

"הרחבת אפשרויות הבחירה והעמקת הייחודיות של בתי הספר יחזקו את מערכת החינוך הציבורית", אמר שר החינוך גדעון סער. הוא הסביר כי "המהלך הנוכחי יאפשר להורים ולתלמידים לבחור באופן מושכל במוסדות חינוך, תוך שמירה על עיקרון ברור של שוויון הזדמנויות. הרחבת אפשרויות הבחירה תוביל לחיזוק המצוינות והגברת הייחודיות, שייתנו מענה לצרכים המגוונים של התלמידים, בתוך מערכת החינוך הציבורית".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully