וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני באולפן וואלה! חדשות: "אקדם תהליך מדיני או שאהיה באופוזיציה"

ינון מגל

15.1.2013 / 17:00

בראיון באולפן וואלה! חדשות אמרה יו"ר "התנועה" כי לא תהיה "עלה תאנה" בממשלה שלא תקדם הסדר עם הפלסטינים. "חזרתי כדי לבצע את המלחמה הזו. זו שליחות חיי"

עריכה: יאיר דניאל

"חזרתי כדי לקדם תהליך מדיני, ואם לא אוכל לעשות זאת - אילחם מהאופוזיציה". כך אמרה היום (שלישי) יו"ר "התנועה" ציפי לבני בראיון מיוחד באולפן וואלה! חדשות. "אני לא אהיה עלה תאנה", היא הצהירה בראיון. "או שאהיה שם לקדם את מה שאני מאמינה בו, או שאהיה בחוץ. זה יהיה המבחן שלי. ואם נגזר שבקדנציה הבאה אחרי הבחירות לא יהיה כאן הדבר האמיתי, אני אמשיך להילחם עליו, זה התפקיד שלי".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יו"ר התנועה ציפי לבני בראיון עם ינון מגל באולפן וואלה, ינואר 2013. דרור עינב
לבני עם ינון מגל באולפן וואלה!, היום/דרור עינב

יו"ר "התנועה" התייחסה לדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, לפיו נשיא ארצות הברית ברק אובמה התבטא באחרונה בחריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורואה בו "פחדן פוליטי" וכמי שמוביל את ישראל לבידוד. "אני מאוד לא אוהבת לשמוע נשיא אמריקאי מתייחס כך לראש ממשלת ישראל. זו המדינה שלי, ולא הייתי רוצה שיחשבו כך על ראש ממשלה בישראל", אמרה. עם זאת, היא הוסיפה: "אני חולקת עמוקות על מדיניות נתניהו, ואני מסכימה שהוא מוביל לבידוד עמוק, ועד היום הוא לא קיבל את ההחלטות שצריך לקבל. לא היה לו האומץ לקבל את ההחלטות האלה".

לבני שבה ואמרה כי היא מאמינה שניתן להגיע להסדר מדיני עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בתגובה לאמירה, לפיה המו"מ שניהלה בעת שכיהנה כשרת חוץ לא הבשיל לכדי הסדר, הצהירה יו"ר "התנועה": "ניהלתי מו"מ תשעה חודשים, שהסתיים לא בגלל שהגיע למבוי סתום, אלא כי נבחרה פה ממשלה אחרת עם ראש ממשלה שגמגם עד שאמר את המלים - ואחרי כן לא קידם את זה. זה הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר התנועה ציפי לבני בראיון עם ינון מגל באולפן וואלה, ינואר 2013. דרור עינב
"חזרתי להילחם. זו שליחות חיי". לבני באולפן וואלה!/דרור עינב

לפי התכנית המדינית שהציגה היום לבני, ישראל תנהל עם הפלסטינים מו"מ ישיר לא מעורבות בינלאומית, על בסיס העקרונות הבאים: מדינה פלסטינית מפורזת ללא צבא, לא לחזרה לקווי 1967 ושמירה על גושי ההתיישבות. במסיבת עיתונאים שקיימה היום היא הבהירה שההסדר יהיה בשלושה שלבים: "השלב הראשון יכלול הסכם ששומר על כל האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של ישראל, השלב השני קובע שלא תקום מדינה פלסטינית, אלא לאחר השינויים בשטח. הפלסטינים יהיו חייבים להילחם בטרור, לשנות את המציאות בשטח, חמאס לא יהיה חלק מההסכם הזה, בעזה התנאים יצטרכו להיות אותם תנאים של לחימה נגד הטרור. עד אז לא תקום המדינה הפלסטינית. בשלב השלישי, וכפוף לכל התנאים, תקום המדינה הפלסטינית".

יו"ר "התנועה" נדרשה בראיון לוואלה! גם לכישלון המגעים לשיתוף פעולה בינה לבין יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד. "הבנתי אחרי הפגישה הזו שאת שניהם לא מעניין שיתוף הפעולה", היא אמרה. "הצעתי: 'בואו נחליט יום אחרי הבחירות אם הולכים יחד לאופוזיציה או מרכיבים ממשלת אחדות לאומית'. הם לא רצו. אני ממשיכה הלאה, אבל ברור לי היום שאני היחידה שמייצגת את נושאי המהות האלה, ומדינת ישראל בעיניי לא יכול להרשות לעצמה עיסוק בנושאי אווירה, כמו שקיימים אצל חלק מהמפלגות האחרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חולקת עמוקות על מדיניות נתניהו". לבני עם ינון מגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הראיון נשאלה לבני: "את נשארת בכל מקרה, גם בסיעה קטנה, באופוזיציה?". על כך היא השיבה: "כן. אני חזרתי להילחם. זו שליחות חיי. אם המצב היה בסדר, יכול להיות שיכולתי להרשות לעצמי לא להיות פה, אבל המצב מאוד לא טוב, וצריך לעשות את השינוי הזה. לכן חזרתי. חזרתי כדי לבצע את המלחמה הזו כל זמן שיידרש".

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

לקריאה נוספת:
אובמה בשיחות סגורות: "נתניהו פחדן, מוביל להרס עצמי"
השמאל על דברי אובמה נגד נתניהו: "הכתובת על הקיר"

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully