וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד קורא למועמדים: "התחייבו שלא לכהן כשרים ללא תיק"

יו"ר יש עתיד הודיע כי נציגי מפלגתו לא יקבלו תפקיד בממשלה הבאה ללא משרד - "סמל להשחתה מוסרית", וקרא לשאר המועמדים לחתום על ההתחייבות במקום "לתת ידם לשחיתות פוליטית"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא וכל אחד מן המועמדים לכנסת ברשימתו מתחייבים שלא לכהן כשרים ללא תיק בממשלה הבאה. "התפקיד המכונה שר ללא תיק הוא סמל להשחתה מוסרית וחברתית, זו תופעה מבישה. לא אכהן כשר ללא תיק בשום מקרה ובשום תנאי", אמר לפיד במסיבת עיתונאים בתל אביב.

במקביל להתחייבות הפומבית, קרא לפיד למתחריו – בנאומו ובאמצעות עמודי הפייסבוק של שאר ראשי המפלגות - להצטרף להתחייבותו. "זוהי קריאה אחרונה לטוהר מידות ומנהל תקין. זה לא קשור לשאלה אם אחרי הבחירות נהיה באופוזיציה או בקואליציה, זה עניין ערכי שעומד מעל המשחק הפוליטי". אמר לפיד, "איך אתם מצדיקים שעד היום, בכל השנים שאתם בפוליטיקה לא אמרתם על זה מילה? לא יכול להיות שממשלת ישראל תמשיך להטיל עוד ועוד מיסים על מעמד הביניים הישראלי ובו בזמן תבזבז עוד ועוד מיסים על משרדים ריקים מתוכן". הוא גם טען כי מי שלא יחתום על ההתחייבות בנושא, "נותן את ידו בפומבי לשחיתות פוליטית הנובעת ממניעים אינטרסנטיים, והציבור צריך לבוא איתו חשבון".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"עניין ערכי שעומד מעל המשחק הפוליטי". ההתחייבות שהעלה לפיד בפייסבוק/מערכת וואלה, צילום מסך

יו"ר יש עתיד סרב להציב את סוגיית השר ללא תיק כתנאי מקדים להצטרפות לממשלה: "אני מאמין שמה שאנחנו עושים עכשיו זה להציג דוגמא מוסרית. ברגע שאתה מציב דגם מוסרי, אתה מצפה שאחרים ינהגו כמוך. היות ואני לא ארכיב את הממשלה, לא אקבע לאחרים מה הם יעשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לפיד חזר על דרישותיו מהממשלה הבאה, בנושא הקטנת גודל הממשלה, השוויון בנטל ומעמד הביניים. הוא הודיע שלא ייכנס לממשלה שלא תשנה את החוק כך שיהיו בה רק 18 תיקים, אך הסתייג באומרו "אתה קודם נכנס לממשלה - ואז משנה את החוק". בנוסף הדגיש כי אינו מעוניין לעסוק בחלוקת התיקים העתידית למפלגתו, "הטריק שלנו הוא להיכנס לחדר המשא ומתן ולהגיד: 'לא באנו לדבר על התיקים, באנו לדבר על שוויון בנטל ומיסים למעמד הביניים'. קודם נכניס את הדיון העקרוני ורק אחר כך את הדיון על התיקים. בכלל, הדרך הנכונה לנהל משא ומתן זה לתת לצד השני להזיע".

עוד ציין כי "לא נהיה תעודת היושר של ממשלת הימין והחרדים. לא נשב בממשלה כזאת גם מפני שזה דבר לא מוסרי, גם מפני שהיא תוביל את ישראל לאסון וגם מפני שזה לא חכם פוליטית".

במפלגת העבודה ביקרו בחריפות את הודעתו של לפיד במסיבת העיתונאים. "חבל ועצוב שמכל האפיזודה הפוליטית של יאיר לפיד אנו מקבלים מכונת תעמולה לבנימין נתניהו וזחילה מובטחת לממשלתו, אם תקום. כאשר לפיד מדבר על שינוי, הוא בעצם מתכוון לשינוי, בקטנה", נמסר. בעבודה טענו גם כי לפיד מתכוון להצטרף לממשלת נתניהו בכל מקרה, וכי "אם בוחנים את התנאים החלולים שלפיד מציג, מבינים שהדבר נועד לחבירה שלו לנתניהו בכל תנאי, ולממשלה שתמשיך לרסק את מעמד הביניים, שאותו מתיימר לפיד לייצג. לפיד התחייב כבר מפורשות לדבר אחד: לעשות כל שביכלתו כדי שנתניהו ייבחר לראש הממשלה ולהודיע שישב בממשלתו תוך שהוא משמש עלה תאנה ומלבין למדיניות כלכלית אכזרית שמביאה לקריסת מעמד הביניים ולבידוד בינלאומי חסר תקדים. כל עוד לפיד לא מביע תמיכה ביחימוביץ לראשות הממשלה הוא למעשה אומר שהוא מעדיף את פייגלין על איציק שמולי ואת אורית סטרוק על יצחק הרצוג, על כל המשתמע מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully