וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת חורף: תפוסה של 150% בסורוקה; עומס ברמב"ם

רמי שני וקובי מנדל

15.1.2013 / 9:41

בימים האחרונים מורגשת עלייה ניכרת בפניות בשל מחלות עונתיות. מסורוקה נמסר כי החלו להשכיב חולים במסדרונות, ואילו ברמב"ם 30 חולים ממתינים לאשפוז בשל מחסור במיטות

עונת השפעת: עומס רב נרשם מאז אמש (שני) בבתי החולים סורוקה בבאר שבע ורמב"ם בחיפה. מסורוקה נמסר כי התפוסה במחלקות הפנימיות עומדת על 150% ובמיון על 120%. עיקר הפניות הן בשל מחלות עונתיות הפוגעות באוכלוסייה רגישה. בשל העומס במחלקות הפנימיות, נאלצים פונים להמתין זמן רב בחדר המיון עד להעברה למחלקת אשפוז, שכבר החלו להשכיב חולים במעברים ובמסדרונות. יצוין כי סורוקה הוא בית החולים היחיד בנגב, והיקף הפונים אליו גדול מבבתי חולים במקומות אחרים. הנהלת בית החולים ממליצה לפנות אל רופא המשפחה בקהילה לפני הגעה לחדר המיון.

עומס במיון בבית החולים רמב"ם, ינואר 2013. ערן גילווארג
בית החולים רמב"ם, היום/ערן גילווארג

גם בצפון הורגשו עומסים כבדים. לאחר שבועיים של שקט יחסי בחדר המיון של בית החולים רמב"ם בחיפה, נרשמה אתמול עלייה תלולה במספר הפונים למיון, שנמצא בתפוסה מלאה. תפוסת חדר המיון בבית החולים רמב"ם נעה הבוקר עומדת על 130%, בעוד שאמש היא הגיעה לכ-200%.

עומס במיון בבית החולים רמב"ם, ינואר 2013. ערן גילווארג
חולים במסדרונות בית החולים רמב"ם, היום/ערן גילווארג

מהנהלת בית החולים נמסר לוואלה! חדשות: "תגברנו את הצוותים במחלקות השונות. הן אמנם מלאות אך נמצא פתרון לכל חולה. נותרנו בכוננות ובצוותים מתוגברים. אין מיטות פנויות וזמני ההמתנה ארוכים מהרגיל". עוד נמסר כי התפוסה במחלקות הפנימיות היא למעלה מ-100%, וכי החולים שייקלטו בהן יאושפזו במסדרונות. סגן מנהל בית החולים ד"ר מיקי הלברטל אמר אתמול לוואלה! חדשות כי בימים האחרונים חלה עלייה במספר הפונים למיון, וכי אמש הורגש עומס אדיר של 120 חולים, רבים מהם חולים קשים. למעלה מ-30 מהם ממתינים לאשפוז בשל מחסור במיטות אשפוז.

בניגוד לבתי החולים בחיפה, התפוסה בחדר המיון בבית החולים בנהריה דווקא נמוכה הבוקר, אך מצפים שלקראת הצהריים יגבר זרם החולים שיגיעו למיון. מבית החולים נמסר לוואלה! חדשות כי במחלקות הפנימיות התפוסה מגיעה הבוקר ל-120%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully