וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מצ"ח: כוח צה"ל שהרג פלסטיני הפר ההוראות?

14.1.2013 / 8:36

הפרקליטות הצבאית הורתה לחקור את מותו של עודאיי דרויש על ידי צה"ל כשניסה להסתנן לישראל ליד חברון. אף שדרויש כנראה לא היה חמוש, הכוח שירה לעברו טען: "פעל באופן חשוד"

הפרקליטות הצבאית הורתה אתמול (ראשון) לפתוח בחקירה של מצ"ח על מנת לברר את נסיבות מותו של צעיר פלסטיני, שנורה למוות בסוף השבוע על ידי כוח צה"ל סמוך למחסום מיתר.

עודאיי דרויש, פלסטיני בן 21, נהרג ביום שבת אחר הצהריים מירי של חיילי צה"ל באזור רמאדין שבדרום הר חברון. על פי המידע שהתקבל באותו יום, דרויש נורה כשניסה לברוח מהכוח הישראלי שרדף אחריו. מקורות צבאיים מסרו אז כי הצעיר, תושב הכפר דורא מדרום לחברון, היה בדרכו להסתנן לתחומי ישראל כדי לעבוד - בשעה שכוח הסיור הבחין בו.

מחקירה ראשונית עלה כי הוא ניסה לחצות את גדר הביטחון סמוך למעבר מיתר, ומהאש שנורתה הוא נפגע בפלג גופו התחתון. הוא הועבר במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מת מפצעיו תוך זמן קצר. בצה"ל ובפיקוד מרכז החלו לבדוק את הנסיבות שהובילו למותו של דרויש.

"הפלסטיני התנהג בצורה חשודה"

היום כאמור הוחלט להרחיב את הבדיקה ולאפשר לחוקרי מצ"ח לאסוף מידע על התקרית הקשה. בין היתר, ייבדק חשד שהכוח נהג בפזיזות ולא על פי הוראות הפתיחה באש. לטענת החיילים, הפלסטיני התנהג בצורה חשודה, ולאחר שבוצע נוהל מעצר חשוד, הם ירו ירי הרתעתי ולאחר מכן ירו לאזור הרגליים.

אזור מעבר מיתר מוכר לצה"ל כשטח שבו חוצים מדי לילה מאות פלסטינים את הגבול לתוך שטח ישראל במטרה לעבוד. ככל הנראה, הצעיר לא היה חמוש, ולכן נסיבות הירי אינן ברורות.

התקרית בשבת הייתה השנייה בסוף השבוע בה נהרג פלסטיני מירי צה"ל. ביום שישי דיווחו הפלסטינים על צעיר שנהרג ועל אחר שנפצע קשה כתוצאה מירי של חיילים לעברם באזור מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, הצעיר שנהרג הוא אנואר ממלוק, בן 22. גורמים בצה"ל מסרו כי קבוצה של פלסטינים התקרבה לגדר בצפון רצועת עזה, וכוח שהוקפץ למקום פתח בירי הרתעתי. כשהפלסטינים לא נענו לירי ההרתעתי, החיילים פתחו בירי לעבר רגליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully