וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינר משיב לגנץ: "מנעת השמעת גרסתי, הדו"ח פגום"

14.1.2013 / 0:00

אל"מ ארז וינר, שהודח מתפקידו על ידי הרמטכ"ל בעקבות חלקו בפרשת הרפז, פנה במכתב אישי ותקיף לגנץ שהגיע לידי וואלה! חדשות. "מנעת ממני אפשרות להציג את גרסתי. שמי הוכפש"

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

יוצא למתקפה: אל"מ ארז וינר, שהודח מהצבא בגין חלקו בפרשת הרפז, שלח אמש (ראשון) מכתב חריף לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ אשר פיטר אותו, ובו הוא מלין על ה"פוטש" שנעשה לו. במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות כתב וינר לגנץ: "מנעת ממני את האפשרות להציג את גרסתי בפרשה. כתוצאה מכך, שמי הוכפש".

בעקבות החלטת הרמטכ"ל גנץ להדיחו משירות צה"ל, חיבר וינר שני מכתבים, האחד לחבריו במטה הכללי של צה"ל, והשני לרמטכ"ל עצמו. בדברים שכתב לגנץ טען וינר כי הוא אינו מקבל את הקביעות ואת המסקנות בדו"ח המבקר בעניינו – שמצאו בין היתר כי הוא חיבר וליקט חומר מכפיש אודות שר הביטחון, אהוד ברק. "בדו"ח נפלו פגמים קשים בתהליך – בעובדות שנקבעו, באלה שלא נקבעו ובמסקנות שהוסקו", כתב וינר לגנץ.

ארז וינר: "כל שהיה לי לומר אמרתי למפקדיי". מערכת וואלה!
אל"מ וינר, הבוקר/מערכת וואלה!

אל"מ וינר, שקיווה כי הרמטכ"ל ימתין להחלטת בג"ץ בעניין עתירתו נגד מסקנות דו"ח המבקר, התבדה, ולכן הוסיף גם ביקורת ישירה על החלטת גנץ לפטרו: "סברתי כי נכון היה שתאפשר לי לפרוס בפניך, או בפני כל גורם מטעמך, את עמדתי. קיוויתי כי את ההחלטה לגבי – שהינה כה קשה ומשמעותית – תקבל רק לאחר שתבחן בפתיחות את טענותיי. אולם כזאת, כך הבהרת לי, לא ייעשה. מנוי וגמור עמך שלא לשמוע אותי ולהוציאני משורות צה"ל בהליך מזורז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הרמטכ"ל: "הדרג המדיני מקשיב לדבריי". דניאל בוק
"מנוי וגמור עמך שלא לשמוע אותי". הרמטכ"ל גנץ/דניאל בוק

עוד כתב וינר, שמסכם את שירותו בצה"ל, כי הוא כועס על ההחלטה של גנץ לתת פומבי לעמדתו בנושא הפרשה, בעוד הוא מתעלם ממנו לכאורה. "תמוה הדבר בעיני, בייחוד לאור העובדה שאתה עצמך היית שותף לאורך כל התקופה האמורה, כסגנו של רב-אלוף (במיל') אשכנזי וכמי שישב איתנו באותה הקומה וחווה את אותן החוויות, כולל באופן אישי", כתב וינר. "כפי שציינתי בפניך בפגישתנו, מוצא אני טעם לפגם, בכך שבחרת מחד גיסא לתת ביטוי לעמדתך בנוגע לפרשה, עם כל הפרשנויות שניתנו לדבריך בנוגע אליי – ומאידך גיסא מנעת ממני את האפשרות להתראיין ולהביא בפני הציבור, בדגש על עמיתי ופקודי בצה"ל, את גרסתי בפרשה. כתוצאה מכך, שמי הוכפש בכל אמצעי התקשורת, ללא שום תגובה מצד גורם צבאי רשמי ומבלי שניתנה לי הזכות להגן על שמי הטוב. כל זאת תוך פגיעה קשה ובלתי הפיכה בהורי המבוגרים, ברעייתי היקרה ובילדי הרכים".

וינר ציין מדוע בחר שלא להתנגד לבקשת הרמטכ"ל ולפרוש מצה"ל. "שקלתי היטב את משמעות תהליך התרת התחייבותי לשירות קבע בצה"ל. תהליך זה היה מאלץ אותי בהכרח לגרור חלק לא מבוטל מהמפקדים הבכירים בצה"ל, בהווה ובעבר הקרוב, אנשים שאני מעריך ומוקיר לאין ערוך, לוועדות ולבתי משפט – ולהעמידם במוקד הדיון הציבורי".

דו"ח המבקר: אשכנזי אחראי לאיסוף המידע נגד ברק. גדעון צנטנר
וינר הואשם כי אסף חומר על ברק. שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר/גדעון צנטנר

לסיום כתב אל"מ וינר כי "מאחר שצה"ל יקר ללבי, החלטתי, בלב כבד ולאחר התלבטות קשה, להעמיד את טובת הצבא והמפקדים היקרים לי, לפני טובתי האישית. הנגזרת מכך היא, שלא אאבק בהחלטתך, שגויה ובלתי צודקת ככל שתהא. כפי שציינתי מספר פעמים בעבר: 'האמת תורה דרכה...' ובע"ה אמצא את הכלים הנאותים ואת הבמה הראויה כדי לתת פומבי לאמת, החייבת לצאת לאור".

מוקדם יותר מצא וינר, שהיה עוזרו של רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, גיבוי ממפקדו לשעבר. לדברי אשכנזי, וינר "מצא עצמו במציאות בלתי אפשרית", זאת לדבריו כתוצאה מהתנהלות שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו, אשר "פגעו בצבא, כמפורט בדו"ח מבקר המדינה". אשכנזי "סבור כי הביקורת שנמתחה כנגד וינר בדו"ח מבקר המדינה הייתה מוגזמת והתעלמה ממציאות זו, והוא מצטער על הפסקת שירותו בצה"ל". עוד הוסיף אשכנזי כי "ארז וינר הוא קצין ערכי ורב-זכויות שתרם רבות לביטחון המדינה".

צפו במכתב המלא ששלח אל"מ וינר לרמטכ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully