וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההכרה באריאל: חברת מל"ג התפטרה

14.1.2013 / 0:00

פרופ' אורה לימור שלחה מכתב התפטרות לשר החינוך, אחרי האישור שניתן לאוניברסיטה באריאל, שכן לדבריה הוא "הפך את המל"ג לכלי פוליטי". סער: "טענותיה מופרכות"

בעקבות ההכרה באוניברסיטת אריאל: פרופ' אורה לימור, חברת המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), הגישה את התפטרותה מהתפקיד ליו"ר המל"ג ושר החינוך, גדעון סער, לאור הדיון שנערך במועצה בשבוע שעבר שבו ניתנה חותמת סופית להכרה במרכז האקדמי באריאל כאוניברסיטה. פרופ' לימור אמרה אמש (ראשון) לוואלה! חדשות כי "גדעון סער הפך את המל"ג לכלי פוליטי בידיו", וכי היא התפטרה "כיוון שאיננה רוצה להיות חלק מזה".

"העניין הספציפי שגרם לזה הוא כל ההתנהלות של המל"ג ושל סער כיו"ר המל"ג בעניין אריאל והשדרוג שלה. הוא אימץ את החלטת מל"ג יהודה ושומרון למרות שלדעתי ולדעת רבים התהליך שהם עשו שם היה בעייתי ולא רציני. הקש ששבר את גב הגמל היה שבשבוע שעבר הוא זימן כינוס דחוף של המל"ג לישיבה שלא מן המניין, ואת החברים זימן באמצעות מסרונים כיוון שזו לא הייתה ישיבה קבועה. אל הישיבה הגיעו פחות מחצי חברי מל"ג ומטרתה הייתה לברך על שדרוג המרכז האוניברסיטאי אריאל. קבוצת אנשים, ואני ביניהם, ביקשו ממנו לדון בזה בישיבה רגילה ולא באופן חפוז ערב הבחירות וערב נגיעת בג"ץ בנושא, אולם הישיבה התקיימה בכל אופן והמל"ג אישרה את השדרוג. המל"ג הוקמה כדי להיות חיץ בין הפוליטיקה לאקדמיה, כדי שהפוליטיקאים לא יהיו חלק ממנה, אבל היום זה עובד בדיוק הפוך. הוא גם בוחר את חברי המועצה וגם משתמש בה למטרותיו. התפטרתי כי אני לא רוצה חלק בזה", כתבה במכתבה פרופ' לימור.

חברת המל"ג טענה עוד כי כשהשר הציע לה את התפקיד לפני שנה הוא הבהיר לה שהוא מבקש למנות חברים על פי כישוריהם האקדמיים בלבד. "האמנתי לך. אז גם חשבתי לתומי כי הניסיון הרב שרכשתי הן במחקר ובהוראה הן בניהול אקדמי מכשיר אותי לתפקיד. התברר לי כי טעיתי וכי האתגרים שהוצבו בפניי כחברת המל"ג שונים לחלוטין מאלה שאליהם הכשרתי את עצמי במשך השנים. לשיא עגום הגיעה ההתנהלות הזאת כשהוחלט לכנס השבוע בבהילות את המועצה להשכלה גבוהה כדי שזו 'תברך' על המוגמר ובכך תהפוך שותפה פעילה בכל ההליך הזה. למותר להכביר מלים על הדרך בה נעשה הדבר ועל עיתויו – שבועיים לפני הבחירות ושבועיים לפני הדיון בבג"ץ בעתירת ראשי האוניברסיטאות".

"לצערי, ההתנהלות הזאת הופכת את המועצה להשכלה גבוהה, שאתה עומד בראשה, לכלי ריק. במקום לשמש חיץ בין הפוליטיקה לבין מערכת ההשכלה הגבוהה, כפי שנועדה להיות, היא הפכה מכשיר פוליטי. הדבר אף מאיים על יכולתה למלא כיאות את תפקידה כרגולטור מקצועי ואקדמי".

שר החינוך גדעון סער באוניברסיטה באריאל, ינואר 2013. בן קלמר
שר החינוך סער באוניברסיטת אריאל/בן קלמר

כאמור, המועצה להשכלה גבוהה התכנסה בשבוע שעבר על מנת לתת חותמת נוספת לאוניברסיטת אריאל. כשבועיים קודם לכן, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי אין מניעה להכיר במרכז האקדמי כאוניברסיטה, וההחלטה אושרה באופן סופי. עם קבלת ההחלטה הגיש ועד ראשי האוניברסיטאות בקשה לבג"ץ על מנת להוציא צו ביניים שיורה על הפסקת ההליכים בנושא עד לדיון בעתירה שהגישו אנשי הוועד בנושא, אולם הבקשה נדחתה ובשבוע שעבר חנכו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער, את האוניברסיטה השמינית בישראל.

סער עצמו הגיב לדבריה של פרופ' לימור במכתב ששיגר אליה. במכתבו כתב סער ללימור: "במהלך ישיבת המל"ג מיום 24 ביולי 2012, לאחר שדיווחתי לחברי המועצה על הסטטוס בסוגיית אריאל, ביקשת את וחברי מל"ג נוספים לקיים דיון בסוגיית אריאל. בתגובה אמרתי כי לצערי הסמכות לדון בסוגיית ההכרה באריאל כאוניברסיטה – מסורה למל"ג יו"ש וזאת לפי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה משנת 2005, אך הדגשתי כי עקב חשיבות הנושא אני רואה מקום לערוך דיון בעתיד. וכך נעשה. תמוה, אם לנקוט בלשון המעטה, כי חלק מאותם חברים אשר ביקשו דיון במל"ג, באים בטענות כיום על שנערך דיון כזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו באריאל בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סער הוסיף כי "לצערי, שימושך במושג 'הליך בעייתי' לגבי ההליך המקצועי הממושך אשר עבר המוסד האקדמי באריאל משך למעלה משבע שנים, יש בו בעיניי משום עיוות המציאות ואולי גם דעה מוקדמת לגבי המוסד באריאל. הדבר בוודאי מנוגד לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי ההליך אותו עברה אוניברסיטת אריאל – עומד בכל מבחני הסבירות. כך או אחרת – ניתן היה לצפות כי עמדתך, גם אם אני חלוק עליה, תובע ותוצג במסגרת הדיון הפתוח שהתקיים במל"ג". סער הוסיף כי טענותיה של פרופ' לימור לגבי העיתוי של הדיון האחרון שנערך בנושא והקשר שלו לבחירות הינן "מופרכות", וקיבל את התפטרותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully