וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפת שפעת בניו יורק: 'מצב חירום, כל המדינה נגועה'

13.1.2013 / 13:31

המחלה המשתוללת בארה"ב התפשטה כבר לארבעים מדינות לפחות, וכ-20 ילדים מתו. בניו יורק, המושל הורה לחסן את כל מי שגילו 6 חודשים ומעלה. חברות התרופות: אין מחסור בחיסונים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הכריז לפנות בוקר (ראשון) על מצב חירום רפואי במדינתו בשל התפרצות של שפעת, הנחשבת לחמורה ביותר בשנים האחרונות. קואומו הנפיק לבתי מרקחת בניו יורק רישיונות מיוחדים המאפשרים להם לחסן אוכלוסייה רחבה יותר ויותר, בעוד שהרשויות מחפשות דרכים להיאבק במחלה, שלדברי מומחים כבר מגיעה לממדים של מגפה.

השפעת פשטה ברחבי ארצות הברית בשבועיים האחרונים, ומקרים קשים דווחו כבר ב-40 מדינות, ו-20 ילדים ברחבי ארה"ב מתו במהלך ההתפרצות האחרונה. במדינת ניו יורק עצמה כבר דווח על 19,128 מקרים של הדבקות בשפעת, לעומת 4,404 מקרים שזוהו בוודאות בכל העונה המקבילה אשתקד.

מגפת שפעת בניו יורק. ינואר 2013. רויטרס
עומדים בתור להתחסן בבית מרקחת במנהטן/רויטרס

"אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת השפעת החמורה ביותר מאז 2009", אמר בסוף השבוע המושל קואומו, "השפעת התפשטה בכל 57 המחוזות של המדינה, ובכל חמשת המחוזות של העיר ניו יורק". במסגרת צעדי החירום, פרסם משרד המושל צו מיוחד, המאפשר לרוקחים להזריק חיסוני שפעת לחולים בטווח גילים של חצי שנה ועד 18 שנים. בימים כתיקונם, החיסונים ניתנים אך ורק לבני 18 ומעלה.

המושל קואומו הוסיף כי הוא הורה לרשויות בניו יורק להקצות "את כל המשאבים הנחוצים כדי להתמודד עם מצב החירום הרפואי, ולהבטיח שלכל הניו-יורקים - ילדים ומבוגרים כאחד - תהיה גישה לחיסונים הנחוצים כל-כך". הוא קרא לכל מי שטרם התחסן, לעשות זאת בהמשך, והתריע כי מקרי ההידבקות בשפעת עדיין נמצאים במגמת עלייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מגפת שפעת בניו יורק. ינואר 2013. רויטרס
צעיר מקבל חיסון בבית מרקחת בעיר ניו יורק. טווח החיסונים הוגדל/רויטרס

חומרת המגפה בעונת החורף הנוכחית אילצה בתי חולים בכמה מדינות בארה"ב לסגור את שעריהם בפני חולים שהגיעו לחדרי המיון, להגביל את שעות הביקור ולהקצות חדרים מאולתרים עבור המאושפזים. חברות התרופות דחו טענות על מחסור בחיסונים בכמה מדינות, ואמרו כי לכל היותר מדובר בעיכוב מקומי באספקה.

עשרות אלפי אמריקנים מתים מדי שנה משפעת, גם בשנים שאינן מוגדרת כמוכות-מגפה. מחלה מוגדרת מגפה כאשר היא גורמת ליותר מ-7.2% ממקרי המוות. עד כה טרם פורסם מניין רשמי של המתים ברחבי ארה"ב, משום שהדיווחים מתרכזים בילדים ולא במבוגרים שמתים מהמחלה.

לקריאה נוספת:
והרי התחזית: בעוד שבעה שבועות תחטפו שפעת
מה הקשר בין כלבי ים לשפעת של בני אדם?
כך תעזרו לגוף נגד השפעת - עם או בלי חיסון

מגפת שפעת בניו יורק. ינואר 2013. רויטרס
בשכונת צ'יינטאון חוששים להידבק - ולא לוקחים סיכונים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully