וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 אלף בילו בטבע, עומסים כבדים לכיוון דרום

קובי דוד

12.1.2013 / 17:41

פקקים כבדים נרשמים בכבישי הצפון כשאלפי המטיילים שהגיעו הבוקר לשחק בשלג עושים כעת דרכם חזרה למרכז ולדרום.עשרות אלפי המבקרים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

צילום: יותם אסרף, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

עם צאת שבת עושים המטיילים בצפון את דרכם חזרה דרומה ופקקי תנועה נרשמים במספר מוקדים: עומסים כבדים נרשמים כעת ביציאה מאתר החרמון לכיוון מג'דל שמס. עומסי תנועה נוספים נרשמים בכביש 90 מכיוון צומת הבקעה. בכביש 85 גם כן פקק בין עמיעד לכרמיאל. בכביש 65 נרשם עומס כבד מצומד קדרים כך גם בצומת מגידו לכיוון ואדי ערה ובכביש 77 עומס לכיוון דרום. שוטרים מחוז צפון מכוונים כעת את התנועה.

אתר החרמון נפתח לראשונה לסקי – אלפים גדשו את המקום. ג'יליס
הפקקים בדרך לחרמון, הבוקר/ג'יליס
פקקים בדרך לאתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
פקקים בדרך לאתר החרמון, 12 בינואר 2013/ג'יליס, משה אסרף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הר החרמון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ- 5,000 מבקרים הגיעו לאתר החרמון. מנהל האתר, שאול אוחנה סיפר כי "היה יום נפלא, כולם נהנו, או לפחות הרוב. היו כאלף גולשים והיתר היו מבקרים". מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-40 אלף מטיילים הגיעו לשמורות הטבע והגנים ברחבי הארץ. עומס מטיילים נרשם בנחלי הגולן. כאלף מטיילים ביקרו בשמורת גמלא ומאות פקדו את החולה, שניר ועמוד. שמורת הטבע הפופולארית ביותר הייתה הבניאס, בו ביקרו קרוב ל-3,000 איש. במקום השני מוקמה שמורת הטבע נחל עיון. גם בדרום נרשמה תנועה ערה. הגנים המטיילים ביותר בגזרה הדרומית היו גן לאומי מצדה, גן לאומי בית גוברין וגן לאומי אשקלון.

מנהל חטיבת קהל וקהילה ברשות, עוזי ברזילי, סיפר כי "צפינו שעם החלשות הגשמים מבקרים רבים יפקדו את האתרים הלאומיים ואת שמורות הטבע. אנו מסכמים שבת מוצלחת בכל האתרים שפרוסים ברחבי הארץ ומקווים שגם בשבתות הבאות יגיעו המוני מטיילים לנפוש ליהנות". גיא אילון, מנהל מחוז צפון ברשות מסר כי פקחי רשות הטבע והגנים סייעו למטיילים והנחו אותם לגבי מסלולים בטוחים לטיול. נקודות מידע אף הוקמו במוקדים עיקריים בצפון ובהם נמסר מידע למטיילים לגבי מסלולים שנסגרו עקב הסערה והוראות בטיחות לטיול במסלולים הפתוחים.

גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
כאלף גלשו במורד החרמון/ג'יליס, משה אסרף
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013/ג'יליס, משה אסרף

כבר משעות הבוקר המוקדמות התחילה התנועה הרבה אל הר החרמון, שבהמשך הפכה לפקקי תנועה נרחבים - כבר מהגליל. תור ארוך של כלי רכב השתרך בציר לאתר עצמו. אבי גרינצבך מפתח תקווה הגיע עם אשתו ושלושת ילדיו, והוא נאלץ להמתין יותר משעה בכביש לאתר. "יצאנו מוקדם בבוקר עם כפפות ומעילים כדי לגעת בשלג שירד על החרמון. ההמתנה איומה, בלתי נסבלת, אבל מה לעשות שהילדים רוצים לקחת שלג הביתה". ליאת לוי מחדרה, שיצאה ב-5 לפנות בוקר עם שני ילדיה אמרה: "הגענו במיוחד לחרמון כדי לראות שהכל נבצע בלבן. הפקקים הפכו לסיוט – אחרי המתנה ממושכת החלטנו לעצור בצד ולשחק בשלג שהצטבר בשולי הדרך".

גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
אתר החרמון מוצף במבקרים/ג'יליס, משה אסרף
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013/ג'יליס, משה אסרף

עד השעה 10 וחצי בבוקר נכנסו לאתר למעלה מ-4,000 מבקרים. מנהל אתר החרמון לשעבר, מנחם ברוך, סיפר: "חיכינו לא מעט זמן כדי לפתוח את האתר - ובשעה טובה הבוקר פתחנו אותו. הכל נצבע בלבן ואלפי מבקרים עוד צפויים להגיע". "דאגנו להביא צוותים מתוגברים שעבדו גם על כביש הגישה", סיפר אתמול מנהל החרמון, שאול אוחנה. "מגרשי החנייה, בחלקם הגדול, כבר נקיים. הצוותים עלו למפלס העליון מתחילים לנקות שם עמודים, גלגלות, כיסאות של רכבלים", הוסיף אוחנה, וציין כי לעובדי האתר הייתה עבודה רבה, "אבל אנחנו מקבלים את זה בשמחה ובאהבה. אנחנו מתפרנסים מזה".

גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
מבקרים באתר החרמון, היום/ג'יליס, משה אסרף
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
גולשים באתר החרמון, 12 בינואר 2013/ג'יליס, משה אסרף
מטיילים בכניסה לאתר החרמון. משה אסרף, ג'יליס
מטיילים בכניסה לאתר החרמון/ג'יליס, משה אסרף

באשר לירושלים, אליה עלו לרגל מבקרים רבים כדי לחזות בפתיתים הלבנים שירדו בימים האחרונים, תחזית השלג פחות אופטימית. כבר אתמול, עם עליית הטמפרטורות, מרבית השלג שנערם בעיר הפשיר – והגשם שירד במהלך הלילה הותיר ממנו בעיקר שאריות. המטיילים צבאו הבוקר גם על הדרום, שחלק מנחליו התעוררו לחיים הודות לגשמים הרבים שירדו שם. יצוין כי בכביש 234 גשר צאלים חסום לתנועה בשל הצפה.

מפת הפקקים - רעננו את הידיעה להצגת תמונת מצב עדכנית

הנתונים באדיבות חברת Decell, המתמחה בניטור עומסי תנועה בזמן אמת וניתוחים מתקדמים.

צפון

חוף

ירושלים

מרכז

דרום

נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully