וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: המטיילים שוטפים את הצפון - ואת הכבישים

קובי דוד

11.1.2013 / 12:00

השבוע הסוער פינה את מקומו לסוף שבוע נעים יותר ומטיילים החלו לזרום לצפון הארץ על מנת להשתעשע בשלג. עומס כבד מורגש בכביש 98 ברמת הגולן. "אין צימר אחד פנוי בגולן"

צילום: יותם אסרף, שגב דהן ועומר מירון, עריכה: טל רזניק

הסערה העזה שפקדה את ישראל במהלך השבוע האחרון שכחה מעט, בדיוק בזמן לקראת סוף השבוע – בו צפויים רבים לגדוש את אתרי התיירות במדינה, ובפרט בצפון, בניסיון להשתעשע מעט בשלג לפני שיפשיר. בינתיים כבר החלו המטיילים לזרום לכיוון רמת הגולן, ובאזור הצפון נרשמו עומסי תנועה כבדים.

ממשטרת מחוז צפון נמסר כי מטיילים מתבקשים שלא להגיע לאזור כביש 98 ברמת הגולן בשל עומסי תנועה כבדים בין קונייטרה לאל-רום. כמו כן, מורגש עומס תנועה בכביש 85 ממג'דל כרום לכיוון צפון. כביש הצפון 899 בין מתת לצומת חירם סגור לתנועה בשל השלג המפשיר ומעטה קרח על גבי הכביש. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-20 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מהרשות נמסר כי רוב המטיילים פקדו את אזור הגולן בשמורת הטבע תל דן והבניאס. כ-1,000 בני אדם טיילו באתר מצדה בדרום.

מפת הפקקים - רעננו את הידיעה להצגת תמונת מצב עדכנית

הנתונים באדיבות חברת Decell, המתמחה בניטור עומסי תנועה בזמן אמת וניתוחים מתקדמים.

צפון

ירושלים

נחשול גדול של מטיילים כבר הגיע לצוק מנרה, למג'דל שמס ולנחלים בצפון. השלג שנערם בגולן צפוי להפשיר רק בעוד כמה ימים. מנהל מתחם התיירות במרום גולן, שפי מור, אמר לוואלה! חדשות כי "השלג עדיין לא הפשיר במרום גולן, עשרות מבקרים ומטיילים גדשו את הצימרים. לא נמצא אף צימר אחד פנוי".

אחד המטיילים בצוק מנרה, רני מחיפה שהגיע עם אשתו ובנו, סיפר כי הגיעו במיוחד עבור השלג. "יש כאן המון משפחות שהגיעו במיוחד ממרכז הארץ ומדרומה. למרות הפקקים והמרחק, שווה להגיע". ראש המועצה המקומית מג'דל שמס, דולן אבו-סאלח, סיפר כי בעקבות הגעת המטיילים, "הכפר התעורר לחיים חדשים". לדבריו, "משעות הבוקר מאות מבקרים הציפו את הכפר. המסעדות מלאות והילדים משחקים בשלג".

פקק תנועה של מטיילים בדרכם לצפון הארץ. משה אסרף, ג'יליס
פקק תנועה בדרך לצפון, היום/ג'יליס, משה אסרף

אתר החרמון, לעומת זאת, יהיה סגור היום למבקרים וייפתח רק מחר. מאות עובדים הגיעו לאתר היום במטרה לנסות להפשיר את השלג שהצטבר על הרכבל ולהכינו לכניסת מבקרים.

לירושלים, שזכתה גם היא ליהנות משלג במהלך הסערה, הגיעו גם היום מטיילים רבים. זאת על אף שמאז שעות אחר הצהריים אתמול, עם עליית הטפרטורות, מרבית השלג שנערם בעיר הפשיר - וגשם כבד שירד במהלך הלילה הותיר ממנו רק שאריות.

סערת העשור - כותרות אחרונות
בדרך לעוד שיא: ”הכנרת תשלים החודש עלייה שנתית”
בבת חפר אוספים את השברים: ”הבוץ הרס הכל”
בשיא החורף: התנחלות ניתקה מאחז סמוך מחשמל

זרימה בירדן לאחר הסערה, 11 ינואר 2013. ג'יליס
רשות הטבע והגנים מזהירה מחציית נחלים. זרימה בירדן, הבוקר/ג'יליס

לאחר שמוקדם יותר היום חולצו שני נוסעים מג'יפ עקב ניסיון לחצות עם רכבם את הירדן באזור גשר החמישה, הבהירו ברשות הטבע והגנים כי חל איסור על חציית נחלים זורמים. כמו כן, הזהירה הרשות מכניסה לאזורים בוציים ומוצפים במים בשמורות הטבע.

עוד נמסר כי מסלולי טיול שונים נסגרו עקב פגעי מזג האוויר ובשל סכנה למטיילים, בהם נחל גובתה, נחל חזורי, נחל עורבים, נחל גילבון, נחל הזאכי, נחל אל על, נחל תנינים ונחל מיצר. יוסי פרידמן, מנהל אגף בטיחות ומניעת שריפות, ציין כי ניתן לטייל בבטחה בשמורות הטבע תל דן, בניאס וגן לאומי מבצר נמרוד. כמו כן, בשמורות הטבע מפל יהודיה, מפל זוויתן, מג'רסה ונחל משושים יהיו נקודות תצפית נוחות, עם מסלול הליכה קצר.

"קצב עליית מפלס הכנרת מואט"

היום לא מתקיימים לימודים במספר ערים וישובים – זאת בשל מזג האוויר הקשה שפקד את אזורי ההרים והחשש מקפיאת הכבישים – בעיקר בירושלים וסביבתה. לבד מירושלים, הלימודים לא יתקיימו היום גם במבשרת ציון, גבעת זאב, אפרת, הר אדר, גבעת זאב וקריית ארבע. כמו כן, היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך במועצה האזורית מטה בנימין הכוללת את ההתנחלויות פסגות, עפרה ועמונה. בבית-אל לא יתקיימו לימודים בישיבה התיכונית ובאולפנות אולם בגנים ובבתי ספר הלימודים יחלו השיעורים בשעה 9:00.

בנוסף, לא ילמדו במעלה חבר ובבית חגי שבמועצה האזורית הר חברון, וגם במיצד, אבי הנחל ומעלה עמוס שבגוש עציון. בשאר חלקי הארץ יתקיימו הלימודים כסדרם. לא יתקיימו לימודים גם במטה יהודה בישובים צור הדסה, מטע, מבוא בית"ר, נס הרים, בר גיורא, אורה, עמינדב, אבן ספיר, צובה, גבעת יערים, רמת רזיאל, בית זית, צובה, כסלון, בית נקופה, קריית ענבים, מעלה החמישה, יד השמונה, נווה אילן, מוצא, שורש ובית מאיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתוני משקעים, נכון להלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מי שלא ייצא לטייל בשלג ימשיך ליהנות ממזג אוויר חורפי. היום יוסיפו לרדת גשמים קלים בצפון הארץ ולאורך החוף. הטמפרטורות יעלו מעט אך עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. במהלך הלילה מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית וקר. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, אף קיים חשש מקרה במקומות מסויימים.

מחר תחול עליה נוספת בטמפרטורות, אך עדיין תהיינה מעט נמוכות מהרגיל בעונה. מזג האוויר הנעים ילווה אותנו גם בתחילת השבוע הבא, עם מזג אוויר נאה וללא שינוי של ממש בטמפרטורות ביום ראשון. ביום שני תחול התחממות נוספת והטמפרטורות יהיו ממוצעות לעונה.

אחרי המבול: בת חפר מוכת הרס. דניאל בוק
נזקי ההצפות בבת חפר שבשרון, אתמול/דניאל בוק

החזאי נחום מליק מחברת מטאו טק אמר לוואלה! חדשות כי בצפון הגולן ירדו ביממה האחרונה משקעים בגובה 13 מילימטרים, בצפת ירדו 11 מילימטרים, בחיפה 2 מילימטרים, בזכרון יעקב 8 מילימטרים, בתל אביב 4 מילימטרים, בראשון לציון 27 מילימטרים, בירושלים 30 מילימטרים, אשדוד 19 מילימטרים ובאר שבע 10 מילימטרים. מפלס הכנרת הבוקר עמד על 211.15 סנטימטרים. מדובר בעלייה של חמישה סנטימטרים מאז אתמול. ברשות המים ציינו כי קצב העלייה מואט וכי הספיקה הולכת ויורדת.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת הטמפרטורות ינועו בין 6 מעלות ביום ל-2 מעלות בלילה, בטבריה בין 15 מעלות ביום ל-8 בלילה, בחיפה בין 11 ביום ל-6 בלילה, בתל אביב בין 14 ביום ל-7 בלילה, בירושלים בין 7 ביום ל-4 בלילה, בבאר שבע בין 10 ביום ל-6 בלילה, במצפה רמון בין7 ביום ל-3 בלילה, ובאילת בין 18 מעלות ביום ל-8 מעלות בלילה.

שאריות השלג בעיר העתיקה בירושלים, 11 ינואר 2013. טלי מאייר
ירושלים, היום/טלי מאייר
שאריות השלג בעיר העתיקה בירושלים, 11 ינואר 2013. טלי מאייר
ירושלים, היום/טלי מאייר
שאריות השלג בשכונת רחביה בירושלים, 11 ינואר 2013. טלי מאייר
ירושלים, היום/טלי מאייר
שלג ברכב רמים מנרה לאחר הסערה, 11 ינואר 2013. ג'יליס
שלג ברמת הגולן, הבוקר/ג'יליס
שלג ברמת הגולן לאחר הסערה, 11 ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
שלג ברמת הגולן, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף
שלג ברמת הגולן לאחר הסערה, 11 ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
שלג ברמת הגולן, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף
שלג בחרמון לאחר הסערה, 11 ינואר 2013. ג'יליס
שלג ברמת הגולן, הבוקר/ג'יליס
ירושלים בשלג  מהאוויר –הכנסת ובית המשפט העליון , ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
ירושלים בשלג, אתמול/חטיבת דובר המשטרה
שאריות השלג בעיר העתיקה בירושלים, 11 ינואר 2013. טלי מאייר
הרכבת הקלה בירושלים, היום/טלי מאייר

בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן

(עדכון ראשון: 06:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully