וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון החילוץ הסתבך: שבוי צרפתי נהרג בסומליה

12.1.2013 / 13:50

דניס אלכס, קצין מודיעין צרפתי שנשבה על ידי מיליציה המקושרת לאל-קעאדה ב-2009, נהרג על ידי שוביו בפשיטה של הקומדנו הצרפתי. גורם במיליציה: "הברחנו אותם באמצעות נ"מ"

דניס אלכס, חייל צרפתי שנחטף בסומליה ב-2009, נהרג הלילה במסגרת פשיטה של כוחות צבא צרפת שביקשו להצילו, כך נמסר היום (שבת) ממשרד ההגנה הצרפתי. נוסף אליו נהרגו בפשיטה עוד שני חיילים צרפתים ו-17 לוחמים סומלים, כך נמסר בהצהרה.

"בהתמודדות עם העיקשות של המחבלים, שסירבו למו"מ במשך שלוש שנים וחצי ושהחזיקו את דניס אלכס בתנאים לא אנושיים, מבצע תוכנן ויצא לפועל", נמסר ממשרד ההגנה. "במסגרת התקיפה, קרב אלים התרחש. דניס אלכס נהרג על ידי שוביו". אתמול הכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד, כי כוחות צבא צרפת החלו לסייע לממשלת מאלי שבמערב היבשת, שהכריזה על מצב חירום, במאבקה בקבוצת מורדים איסלמיים בצפון המדינה. לטענת צרפת, מבצע החילוץ לא קשור להתערבות הצבאית של הצבא במאלי. "שני המבצעים לחלוטין אינם קשורים", אמר היום שר ההגנה של צרפת, ז'אן איב לה דריאה במסיבת עיתונאים.

מיליציות סומליות. AP Photo, AP
"המורדים השיבו אש והרגו לוחמים צרפתים". אנשי מיליציה סומליים/AP, AP Photo

מסוקים של צבא צרפת תקפו את הבסיס של מילציית אל-שבאב בדרום סומליה שהחזיקה באלכס, כך מסר הבוקר דובר של המורדים. דובר המיליציה, המקושרת עם אל-קאעדה, מסר כי המורדים החזירו באש נ"מ והרגו לוחמים צרפתים. "שלושה מסוקים הנחיתו את הקומנדו הצרפתי. השבנו באש", כך מסר לסוכנות הידיעות רויטרס גורם במיליציה, שלא הזדהה. "הם תקפו אותנו בבית שחשבו שהשבוי הצרפתי מוחזק בו". הוא המשיך וסיפר כי "הברחנו אותם בחזרה. המסוקים חידשו את התקפתם, אך הדפנו אותם בעזרת נשק נגד מטוסים".

נציג הממשל בבולה מרעיר, המרוחקת כ-120 קילומטרים מהבירה מוגדישו, אמר כי מסוקים תקפו את האזור בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר, ככל הנראה במשימה להצלתו של אלכס. מספר שעות לאחר מכן חודשה התקיפה.

אלכס היה אחד משני קציני המודיעין הצרפתי שפעלו תחת המנהלת הכללית לביטחון חוץ של צרפת, שנחטף על ידי אל-שבאב במוגדישו ב-2009. מארק אוברייה, הקצין השני שנשבה עמו, הצליח לברוח חודש לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully