וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מצביעי השמאל מאשימים את לבני בכישלון האיחוד

לפי סקר שערך מכון שריד עבור קול ישראל, 81% מהנשאלים המזהים עצמם כמצביעי שמאל-מרכז סבורים שיו"ר "התנועה" אשמה בכישלון המגעים ליצירת חזית משותפת

מי אשם בכישלון המגעים ליצירת חזית אחידה של מפלגות השמאל-מרכז? לפי סקר שערך מכון שריד - שירותי מחקר והדרכה, 81% מהנשאלים שזיהו את עצמם כמצביעי שמאל-מרכז סבורים כי יו"ר "התנועה" ציפי לבני אשמה בכישלון, לעומת 51% שמאשימים את יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד ו-51% שמטילים את האשמה על יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'. לנשאלים התאפשר להצביע על יותר מאשם אחד במסגרת הסקר, שממצאיו פורסמו הבוקר (חמישי) בתכנית "הכל דיבורים" בקול ישראל.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ציפי לבני במסיבת עיתונאים בתל אביב. בן קלמר
נושאת בעיקר האשמה, לפי הסקר. לבני/בן קלמר

בהתאם לסקר, שנערך בקרב כ-1,000 נשאלים, גוש הימין זוכה ל-71 מנדטים, בעוד גוש השמאל-מרכז מקבל 49 מנדטים. רשימת הליכוד ביתנו מקבלת 34 מנדטים, מפלגת העבודה - 17, הבית היהודי - 14, יש עתיד - תשעה וכך גם ש"ס. יהדות התורה זוכה לשבעה מנדטים, והתנועה מקבלת מספר מנדטים זהה.

לפי הסקר, שנערך על ידי המכון שעובד בין השאר עבור מפלגת כח להשפיע המזוהה עם אמנון יצחק, המפלגה מקבלת ארבעה מנדטים. זאת בשונה מסקרים אחרים, לפיהם מפלגת כח להשפיע אינה עוברת את אחוז החסימה. עוד העלה הסקר של מכון שריד כי מרצ וחד"ש זוכות בארבעה מנדטים כל אחת, בל"ד מקבלת שלושה מנדטים - וכך גם רשימת רע"ם-תע"ל. קדימה ומפלגת עוצמה לישראל נמצאות על סף אחוז החסימה וזוכות בסקר לשני מנדטים כל אחת. לטענת הסוקר, מפלגת "עם שלם" מתקרבת לשני מנדטים.

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

לפי סקר וואלה! שנערך על ידי מכון TNS-טלסקר, וממצאיו פורסמו השבוע, גוש הימין-חרדים זוכה ב-66 מנדטים, בעוד גוש השמאל-מרכז מקבל 54 מנדטים. הסקר העלה, כי רשימת הליכוד ביתנו מקבלת 34 מנדטים. נפתלי בנט והבית היהודי, שבשבוע האחרון ירדו מעט מהכותרות, קטנים מעט ל-13 מנדטים. מפלגת עם שלם של ח"כ חיים אמסלם מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם שני מנדטים - לראשונה זה מספר שבועות. ש"ס עם 11 ויהדות התורה עם 6 שומרות על יציבות.

לפי הסקר, מפלגת העבודה זוכה ב-18 מנדטים, התנועה ויש עתיד זוכות ב-11 כל אחת – עלייה של מנדט. מדובר בעלייה הנמצאת בטווח הטעות הסטטיסטית וקשה להגדירה כנגזרת מהמהלכים האחרונים. מרצ שומרת על ארבעת המנדטים שלה, וגם במפלגות הערביות נרשמה יציבות: רע"מ-תע"ל עם 4, חד"ש עם 4 ובל"ד עם 2 מנדטים.

לכותרות נוספות בוואלה! בחירות:
הבחירות לכנסת יצאו לדרך: הדיפלומטים החלו להצביע
לפיד מתחייב: "בלי שוויון בנטל - לא נשב בממשלה"
לבקשת השופט: תשדיר הגיור של ש"ס יוסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully