וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ל-1999: "המשתתף בבחירות מורד במלכות שמים"

נטורי קרתא, המתנגדים התנגדות לציונות ולמדינה, סבורים שהצבעה בבחירות ל"כנסת המינים" היא שותפות למרד בסמכות האלוהית. הכרזה ההיסטורית היומית מהספרייה הלאומית

ההשתתפות בבחירות לכנסת ישראל עוררה תמיד התנגדות עזה בקרב הקבוצות החרדיות הקיצוניות ביותר. בקצה הרחוק של העולם החרדי מצויה הקבוצה המכונה "נטורי קרתא", כלומר "שומרי העיר", המתנגדים התנגדות מוחלטת לציונות ולמדינה. לדעת אנשי הקבוצה, המדינה היא תופעה שלילית שמוטב שלא הייתה באה לעולם כלל. בעיני "נטורי קרתא", מדינת ישראל היא מרידה בסמכות האלוהית, שכן לשיטתם ישות מדינית יהודית תקום רק עם ביאת המשיח, באחרית הימים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות הספרייה הלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי "נטורי קרתא" מתרחקים מכל קשר עם המדינה ומוסדותיה, דוחים את סמליה ופועלים להדגיש את היותם קהילה החיה בירושלים ורק בעל כורחה יושבת בתוך שטחי השליטה של מדינת ישראל.

תקופת הבחירות ויום הבחירות הם עבורם הזדמנות להפגין את עמדתם העוינת, והם עושים זאת בין השאר על-ידי תליית כרזות כמו הכרזה שלפנינו מ-1999: הנוסח נמנע מלהזכיר את המדינה, הכנסת נקראת בפיהם "כנסת המינים" כלומר הכנסת של יהודים שנחשבים בעיניהם כאילו המירו את דתם והאזהרה נגד מי שיעז להצביע נמסרת במלים החמורות ביותר בלקסיקון הדתי: "מרידה במלכות שמים".

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
בין גימיק לגימיק: הרב שהתגאה בהשמצות התקשורת
המחאה נגד יוקר המחיה, גרסת 1973
תעמולה אישית: כשבחרו את ראש הממשלה ישירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully