וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה תימשך גם היום: החרפה בקור וגשם באילת

מסוף השבוע נרשמו כמויות גדולות של גשם ומפלס הכנרת עלה משמעותית, אך נגרמו גם לא מעט נזקים. מזג האוויר הסוער יתחזק - ובירושלים כבר נערכים לשלג ומפנים את חסרי הבית

צילום: שלומי גבאי, שגב דהן, מאל בנאוליאל, מור שאולי, רויטל רוסו, מיטל מוסקוביץ'; עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

המערכת החורפית שנפתחה בסוף השבוע נמשכה גם אתמול (שני) במלוא עוזה. ברחבי הארץ ירדו כמויות גדולות של גשמים ונשבו רוחות עזות שהגיעו למהירות של יותר מ-100 קילומטרים בשעה. באזורים מסוימים נרשמו הצפות ושיטפונות ובמקומות רבים קרסו עצים שהסבו נזק, בעיקר לכלי רכב, ואף גרמו לשלושה נפגעים, מהם שניים באורח בינוני. קניון עזריאלי במודיעין הוצף והעוברים ושבים פונו מבלי שאיש נפגע. כמו כן, נרשמו שיבושי תנועה ואספקת החשמל שובשה לפרקים בכמה אזורים.

הסערה נמשכת: גשם, רוחות והצפות ברחבי הארץ. שלומי גבאי
קריסת עץ בחדרה, אתמול/שלומי גבאי

"הבוקר הייתה סערה", אמר אתמול החזאי נחום מאליק מ"מטאוטק". "אפשר לומר שבצהריים הייתה היחלשות של המערכת באופן יחסי מבחינת הגשמים והרוחות, אבל מחר הסיפור אמור להחריף מחדש". לדבריו, הגשמים יתחזקו היום, בעיקר באזור מישור החוף וצפויות כמויות גדולות במיוחד. כמו כן, קיים חשש לשיטפונות והצפות באזור. שלג ימשיך לרדת בחרמון והרוחות יוסיפו להיות חזקות מאוד. הוא שב והעריך כי ביום רביעי צפוי שלג בהרי הצפון והמרכז, כולל בירושלים. בחמישי המערכת צפויה להיחלש והגשמים צפויים להיפסק ביום שישי.

הטמפרטורות החזויות בשעות הלילה והיום: ברמת הגולן ישררו 5 מעלות הלילה, ו-9 מעלות מחר, בגליל העליון - האזור הקר במדינה, יגיעו הטמפרטורות עד גבול הקיפאון עם 2 מעלות בלילה ובסך הכל 5 מעלות בשיא הצהריים, בתל אביב 10-15, בירושלים 3-7, בחיפה 8-13, בטבריה 9-15, בים המלח 12-19, בבאר שבע 8-14 במצפה רמון 5-8 ובאילת 12-18.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל קישון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור ביממה האחרונה הוסיף לרדת גשם בכמויות גדולות במיוחד. מ"מטאוטק" נמסר כי מתחילת העונה הצטברו בחיפה 496 מילימטרים של גשם. באזור נתניה הצטברו 422 מילימטרים, באזור כפר סבא 405, בבני ברק, 285, בנתב"ג 342, בירושלים 239, באשדוד 286, בבאר שבע 68 ובערד רק 54 מילימטרים של גשם.

במהלך היום נגרמו גם נזקים חמורים לשטחי חקלאות וליבולים. בקרן לנזקי טבע העריכו כי בעקבות מזג האוויר הסוער בימים האחרונים וימים הבאים יגיעו נזקי הסערה לעשרות מיליוני שקלים. בקרן אמנם לא קיבלו עדיין את מכלול היקפי הנזק שגרמה הסערה, אך כבר מצביעים על נזקים גדולים ליבולי חממות של עגבניות, חציל ופלפל וכן נזקים למטעי אבוקדו, לפרדסים ולשטחי גידול שהוצפו בשל זרמי המים. עיקר הנזק מתנקז בשטחי חקלאות במרכז הארץ, ועד כה התקבלו למעלה מ-150 פניות על נזקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזק גדול לחקלאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לנזקים, הגשם הביא עמו גם ברכה. מפלס הכנרת עלה מאז יום חמישי האחרון ב-17 סנטימטרים, ועומד על גובה של 211.70 מטרים מתחת לפני הים. עד היום בבוקר, לפי ההערכות, תושלם עלייה של 30 סנטימטרים בחמישה ימים בלבד.

מזג האוויר הסוער יימשך כאמור גם בימים הקרובים. היום יירד גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה וינשבו רוחות סוערות. שלג ירד בחרמון. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים. לקראת הלילה יתפשט הגשם לדרום הארץ - כולל אילת .שלג יחל לרדת בפסגות הרי הצפון.

ביום רביעי יהיה גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות יירדו עוד וייעשה קר במיוחד. שלג יירד בחרמון, בהרי הצפון, בפסגות הרי המרכז, כולל בירושלים ויתכן גם בהר הנגב. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים. בחמישי יוסיף לרדת גשם לפרקים ברוב אזורי הארץ. בבוקר עדיין ירד שלג בהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז והגשם ייחלש ויתמעט משעות הערב. עדיין יהיה קר במיוחד. בשישי יהיה עדיין קר מהרגיל. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן עם גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרגולות קרסו על רכב בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בירושלים משלימים את ההכנות האחרונות לשיאה של הסערה שצפוי להכות בעיר החל מערב יום שלישי ועד חמישי. בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בבוקר בעירייה הוחלט לשכור ציוד מכני כבד על מנת לאפשר התמודדות עם הסערה. בעלות של 1.2 מיליון שקלים ליממה, נשכרו 30 מפלסות שלג ו-73 טרקטורים שיפעלו יחד עם שלושת הטרקטורים הקיימים של העירייה. כבר מערב שלישי צפויות הטמפרטורות לצנוח אל נקודת האפס מעלות והכבישים בירושלים ובאזורה יתכסו בשכבת קרח. ארבע מפזרות מלח יחלו לפזר באותו הזמן 15 אלף טונות של מלח על מנת להקל על הנהגים, אלא שביום רביעי הטמפרטורות יוסיפו לרדת והצפי הוא לשלג שייערם בין 5-10 סנטימטרים.

חבר הנהלת העירייה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק חירום, ביטחון, כיבוי אש והצלה, עורך דין אלישע פלג, סיפר אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות כי "על מנת להקל ולייעל את ההתמודדות עם תנאי מזג האוויר, העיר חולקה לשמונה אזורים שיחלו לפעול החל ממחר אחר הצהריים. כל מטה ייתן מענה לבעיות של האזור שלו. מפלסות השלג ושאר הציוד המכני הכבד יסייעו לפי הצורך וישמרו על הצירים המרכזיים פתוחים. קיים חשש ממפגעים בדרכים ובנתיבי הולכי הרגל וסמוך לאתרי העבודה, וכן הצפות במקומות נמוכים". מוקדם יותר הנחה ראש העיר, ניר ברקת, את צוותי העירייה להגביר את הסיורים לאיתור דרי-רחוב ולהעבירם ללינה זמנית במהלך ימי הסערה. במקביל, החטיבה לקידום נוער בעירייה תקיים מתחילת השבוע סיורים לאיתור בני נוער ברחוב ותפנה אותם להלנות במקומות מוגנים חמים, הכוללים מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully