וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: האיחוד לא עוזר ללבני - יורדת ל-7 מנדטים

מסקר של ערוץ 10 עולה כי לפיד מתחזק ועומד על 11 מנדטים, בעוד הליכוד עם 35 והעבודה עם 17. עם זאת, כרבע מהציבור אינו יודע למי יצביע וכשליש מהמחליטים אינם בטוחים בכך

יוזמת האיחוד בשמאל אינה נושאת פרות למי שיזמה אותה: על פי סקר של מכון דיאלוג בראשות פרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, מפלגת התנועה של ציפי לבני מקבלת 7 מנדטים בלבד בכנסת הבאה – ירידה משמעותית מהסכום הדו ספרתי לו זוכה בסקרים האחרונים. מפלגת המרכז השנייה – יש עתיד בראשות יאיר לפיד – מתחזקת קלות ועומדת על 11 מנדטים. אין שינויים משמעותיים בגזרת השלישיה המובילה, כאשר הליכוד ביתנו זוכה ל-35 מנדטים, העבודה עומדת על 17 מנדטים, ונפתלי בנט והבית היהודי מקבלים 14 מנדטים.

הנתון המעניין ביותר שעולה מהסקר, שנערך עבור ערוץ 10, הוא מידת אי הביטחון של הציבור בהחלטה הסופית שיקבלו ביום הבוחר. 25% מהנשאלים העידו כי הם עדיין מתלבטים, ולאחר בירור נוסף מול הנשאלים ירד המספר ל-18% - נתון השווה ערך לכ-20 מנדטים בכנסת. זאת ועוד: גם מבין אלו שידעו לספק תשובה בנוגע למפלגה אליה יצביעו, הצהירו 30% כי הם אינם בטוחים לחלוטין בהחלטתם.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ממצאים בולטים מתוך הסקר האחרון: מרצ מתחזקת ועומדת על 5 מנדטים, וקדימה מצליחה לעבור את אחוז החסימה ומכניסה לכנסת את שאול מופז וישראל חסון. יהדות התורה נותרת על 6 מנדטים. חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד – כולן עומדות על 4 מנדטים. ומתחת לקו שני האחוזים המעניק מושבים בכנסת: מפלגת עם שלם בראשות חיים אמסלם מקבלת 1.3%, ארץ חדשה של אלדד יניב זוכה ל-1.2% ומפלגת הישראלים המכוונת להוות אלטרנטיבה לאביגדור ליברמן עומדת על 1%.

מכוני הסקרים מקבלים ביקורת על כך כי הם מתקשרים רק לטלפונים קווים ועל כן תוצאות הסקרים שהם מנפקים אינם משקפים כראוי את דעות האוכולוסיה, אשר רבים ממנה מחזיקים רק בטלפונים סלולריים – במיוחד הצעירים. הסקר הנוכחי נערך גם לבעלי טלפונים סלולריים, והעלה כי אין הבדל משמעותי בין השניים. עם זאת, יש לציין כי הסקרים המתפרסמים בתקשורת מזה חודשים משפיעים על עמדותיהם של מרבית האוכלוסיה, בהם גם אותה קבוצת צעירים שלא נסקרה עד עתה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully