וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואי ביקש להתפלל בקאנטרי בבאר שבע: "לך לטיבי"

רמי שני

7.1.2013 / 22:28

תושב רהט שנוהג להתפלל עם חברו באופן קבוע במקום טען שאנשי הביטחון אסרו עליו לעשות זאת. מנהל המרכז: "הם באו לעורר פרובוקציה. הם צריכים לציית לכללי המקום"

מורה לנהיגה מרהט טוען כי אנשי הביטחון של מרכז הספורט בקאנטרי קלאב בבאר שבע ניסו למנוע ממנו להתפלל בשטח המרכז. "חברי ואני פרשנו שטיחים קטנים, על פינת דשא סינטטי ואז הגיע מאבטח שהתחיל לצעוק עלינו לעזוב את המקום", סיפר זוהיר אבו ג'אמה, בן 32, על מנהגם הקבוע במקום עד אותו המקרה. "ניסינו להסביר לו שזה לא מפריע לאף אחד ושנסיים את המנהג תוך זמן קצר. זה לא הועיל. הוא הלך ושב עם עוד שני מאבטחים והאחראי עליהם, שהתחילו להתווכח איתנו. האחראי אמר שהוא יבטל לי את המנוי כי אני לא מבאר שבע ושאם אני רוצה, אני יכול ללכת לאחמד טיבי".

בהקלטה שביצעו השניים באמצעות מכשיר טלפון סלולרי, נשמע מנהל המרכז, יוסי בננו, אומר לאבו ג'אמה: "אם אתה לא באר שבעי לא יהיה לך מנוי. זה שטח שלי". בהמשך הוא נשמע אומר: "אתה יכול ללכת לאחמד טיבי, תגיד לו שאני לא מסכים שתתפלל כאן". יצוין כי מנויים ועובדים מקרב העדה הבדואית נוהגים לקיים מקצת מהתפילות שלהם בפינות מוצנעות במקום.

בננו עצמו לא התכחש לטענות שהעלו השניים, אך אמר כי השומר והוא ביקשו מהם להתנהל על פי כללי המקום. הוא מסר בתגובה כי מעשיו נועדו לעורר התגרות וכי הוא התבקש להתפלל במקום מוצנע יותר: "השומר ביקש מהם לא להתפלל ליד פתח המרכז. הוא לא אמר שלא לעשות זאת כלל, אלא להיכנס למקום מרוחק יותר". הוא הוסיף כי "כשאני באתי, הם היו באמצע ויכוח. הם באו לעורר פרובוקציה וזה מה שעשו. אני לא מפחד מהם. אפשרנו להם לרכוש מנוי למרכז, למרות שאנחנו מקפידים על כך שלמקום יכנסו רק תושבי באר שבע". בהתייחסו לאמירה לפיה הם יכולים לבקש סיוע מאחמד טיבי אמר בננו: "בלהט הדברים, כשהוא המשיך להתווכח איתנו, אמרתי לו שהוא יכול לבקש עזרה מטיבי שעוזר לאנשים כמוהו. זה שטח ציבורי, לא פרטי. אם הם רוצים להיכנס, הם צריכים להתנהג כפי שמכתיבים כללי המקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully