וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרמטכ"ל בדרך לפטר את אל"מ וינר מצה"ל?

7.1.2013 / 11:57

בעוד אל"מ וינר מאמין שפעל בתום לב במהלך פרשת מסמך הרפז, בצבא נשמעים גם קולות ביקורתיים. הרמטכ"ל גנץ יקיים התייעצויות, כשאחת האפשרויות היא התרת החוזה של וינר

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, דניאל בוק, אבי כהן, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר פרסום דו"ח הרפז אתמול (ראשון) אמר אל"מ ארז וינר, אחד המוזכרים המרכזיים בדו"ח, כי הוא מאמין שפעל בתום וביושר כדי להגן על מפקדו, הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי וכי "הצדק ייצא לאור". בשיחות סגורות אומר וינר כי רק קידום יהווה תיקון לעוול שנגרם לו, וכי בראייתו אין שום פעולה פלילית שביצע ובחירת קטעים מתמלילי השיחות היא על משקל הוצאת דברים מהקשרם.

אך בתוך הצבא נשמעים קולות אחרים וביקורתיים שטוענים כי אל"מ וינר, שאסף חומרים מכפישים נגד שר הביטחון אהוד ברק ואנשיו, חרג באופן קיצוני מהמצופה ממנו כקצין בצבא באופן שנוגד את רוח צה"ל. קצינים בכירים בצה"ל מעריכים כי הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, יקיים בימים הקרובים התייעצויות עם הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, שכבר פנה לפני מספר חודשים ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון פתיחה בחקירה פלילית, לאור הממצאים שהגיעו ללשכתו ממשרד מבקר המדינה.

שופטי בג"ץ דנו הבוקר בעתירתו של אל"מ ארז וינר נגד מבקר המדינה, יוני 2012. עומר מירון
יעשה את דרכו החוצה מהצבא? וינר/עומר מירון

השניים ידונו באפשרויות שעומדות לרשות הרמטכ"ל: האחת – לפתוח בחקירה פלילית נגד אל"מ וינר על רקע הממצאים, והשנייה – המלצה לרמטכ"ל לנקוט נגד אל"מ וינר בצעדים פיקודיים כולל החלטה להעלות אותו לוועדה להתרת התחייבות, כלומר, לפטרו מצה"ל. אפשרות שלישית היא החלטה להעמיד את אל"מ וינר לדין משמעתי ולהטיל עליו עונשים מסוגים שונים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בשלב זה נהנה וינר מחסינות בשל הגשת העתירה

אפשרות נוספת היא המתנה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. מכל מקום, בשעות הקרובות אמור הרמטכ"ל להתייחס לפרשת מסמך הרפז בפני פורום מבצעי ואלופי מטכ"ל לראשונה מאז פרסום הדו"ח המלא. גורם צבאי מהפרקליטות הצבאית טען כי בשלב זה נהנה אל"מ וינר מחסינות בשל הגשת העתירה לבג"ץ נגד דו"ח המבקר ומסקנותיו. עד כה לא נקבע תאריך לדיון בעתירה ונראה שבית המשפט העליון ממתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

בינתיים, מקורביו של אל"מ וינר טוענים כי אם יאזינו לכלל שיחות הטלפון שנעשו בלשכת הרמטכ"ל, עשויים למצוא גם שיחות בהן מדבר הפרקליט הצבאי עפרוני בתפקידיו הקודמים. אל"מ וינר עצמו ממשיך לטעון בפני מקורביו כי חקירה פלילית תסייע לו לחשוף את האמת שלו. "דיברתי לא יפה זה לא בסדר אבל בואו נתווכח על העובדות", הוא מסביר לכל מי שמוכן לשמוע את העובדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully