וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: להעמיד לדין את אסד באשמת פשעי מלחמה

ניר יהב

7.1.2013 / 10:47

בראיון לרשת סי-אן-אן, אמר נשיא מצרים כי יש לשפוט את מי שפשעו, אך סייג כי מדובר ברצון העם הסורי ולא בשאיפה אישית שלו: "מה שהעם הסורי רוצה דומה למה שהעם המצרי רוצה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ברקע נאומו של נשיא סוריה בשאר אסד, ממשיך מקבילו המצרי לתקוף אותו במלים קשות. בראיון לפנות בוקר (שני) ברשת הטלוויזיה CNN, אמר הנשיא מוחמד מורסי כי הוא תומך בדרישת העם הסורי להעמיד לדין את אסד בגין פשעי מלחמה.

כשנשאל הנשיא המצרי אם יש להעמיד לדין את אסד בבית הדין הבינלאומי בהאג, השיב: "זה לא אני שרוצה זאת, אלא העם הסורי רוצה זאת. לאחר ששפיכות הדמים תסתיים, העם הסורי, באמצעות המהפכה שלו, יגיע לשלב חדש שבו יהיו לו פרלמנט עצמאי וממשלה שהוא יבחר", אמר מורסי. "לאחר מכן, העם הסורי הוא זה שיחליט כיצד הוא רוצה לפעול מול מי שביצעו פשעים נגדו. העם הסורי הוא זה שיחליט".

צפו בראיון עם הנשיא מורסי

בהתייחסו למהפכות שאירעו בשנתיים האחרונות בעולם הערבי, במסגרתן הופלו משטרים דוגמת זה של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, אמר מורסי: "השלב הנוכחי הוא השלב של העם. מה שהעם הסורי רוצה דומה למה שהעם המצרי רוצה. אנו תומכים בעם הסורי, הוא הולך לנצח ויש לו את הרצון לנצח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אסד, אתמול: נקבל עצות ויוזמות - אך לא עריצות

בנאום ראשון זה חצי שנה, הציג אתמול בדמשק הנשיא אסד את פתרונו למשבר בארצו, שכולל בשלב הראשון התחייבות של מדינות זרות להפסיק לממן "חמושים בסוריה", במקביל לגיבוש הפסקת אש. לאחר מכן, הציע אסד לקדם דיאלוג עם כל העדות בסוריה וכן לחוקק חוק מפלגות וחוק בחירות חדש. עוד הציע להעמיד את האמנה הלאומית בפני משאל עם ולהקים ממשלת אחדות.

בהתייחסו להתערבות הבינלאומית במשבר, אמר אסד: "סוריה מוכנה לקבל עצות, אך לא הכתבות. סוריה מוכנה לקבל סיוע אך לא עריצות. לא נסכים לקבל אף יוזמה אם היא לא תעלה בקנה אחד עם האינטרס הסורי".

לקריאה נוספת
"5,000 פעילי חיזבאללה נלחמים לצד אסד בדמשק"
אסד נאם בדמשק: "לא נקבל תכתיבים מהמערב"
האו"ם מעריך: כ-60 אלף הרוגים מתחילת המלחמה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully