וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעזה: "עצרת פתח הייתה במחאה נגד חמאס"

ניר יהב

6.1.2013 / 19:45

לדברי תושבים רבים, לראשונה מאז שהשתלט על עזה מבינים בחמאס שרוב התושבים לא תומכים בארגון. "אנשים סוף-סוף אופטימיים ביחס לאפשרות ששלטון חמאס ייפול", סיפר תושב הרצועה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

"כל מאות האלפים שהגיעו לעצרת ביום שישי של פתח ברצועת עזה הגיעו לא רק כדי להביע תמיכה בארגון, אלא בעיקר כדי להביע מחאה נגד שלטון חמאס בעזה" – כך אמרו הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות תומכי פתח מרצועת עזה. תושב עזה סיפר כי לראשונה מאז שהשתלט על עזה ב-2007, "מבין כעת חמאס שרוב עצום של התושבים אינו תומך בחמאס אלא בפתח". כעת בעזה מעריכים שההישג העצום של פתח והמבוכה הרבה של חמאס יובילו סוף-סוף לפיוס ולאחריו לבחירות לפרלמנט ולנשיאות.

חגיגות בעזה לרגל יום השנה ה-48 לארגון פתח 4 ינואר 2013. רויטרס
"התחושה היום בקרב תומכי פתח היא של יום חג". תושבים בעצרת בשישי/רויטרס

מוחמד, תומך פתח המתגורר בצפון רצועת עזה, נכח בעצרת הגדולה שהתקיימה ביום שישי במתחם הסראיא בעזה. "לפי כל ההערכות, היו שם כמיליון בני אדם. יש הטוענים שאפילו יותר. אם ברצועה רק חיים כמיליון וחצי בני אדם – הרי שמדובר בכמות עצומה של משתתפים בעצרת. התחושה היום בקרב תומכי פתח היא של יום חג. אנשים סוף-סוף אופטימיים ביחס לאפשרות ששלטון חמאס ייפול. הציבור שונא אותם ולכן יש תחושה מאד טובה, תחושה של אפשרות ששלטון האיסלם הקיצוני ייפול".

גורם פתח מעזה סיפר כי לכולם ברור כי המסר בעצרת-הענק של פתח ברצועת עזה היה ברור: "אף אחד לא אמר זאת בצורה מפורשת במהלך העצרת, אך הבהרנו לחמאס שאנו לא מרוצים מהם. אי אפשר היה לומר זאת בצורה גלויה ופומבית, כי הרי חמאס עדיין שולט ברצועה. חמאס הבין היטב שזו הייתה הפגנה נגדו. מאות אלפים יצאו לרחוב והביעו תמיכה במפלגה אחרת, זה אומר הרבה. אנשים חשים שהם אמרו לחמאס את מה שלא יכלו לומר פנים אל פנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חגיגות 48 שנה להקמת ארגון הפתח 4 בינואר 2013. רויטרס
"חמאס הבין היטב שזו הייתה הפגנה נגדו. מאות אלפים יצאו לרחוב והביעו תמיכה במפלגה אחרת"/רויטרס

לדברי תושב עזה, חמאס חש מבוכה גדולה בעקבות עצרת-הענק של פתח: "מנהיגי חמאס היו אמורים לקחת חלק בעצרת, אך בסופו של דבר הם חששו לחייהם ובחרו לא להגיע. כעת בחמאס בודקים היכן הם טעו ומנסים לשפר. הם חוששים שזה יוביל גל של מחאה נגדם. בימים האחרונים הם הפסיקו לפעול באלימות והתחילו לדבר בצורה מאד אדיבה לאנשים ברחוב. הם גם הפסיקו ללכת עם נשק כדי לא לאיים על הציבור. אבל כולם מבינים שזה כבר אבוד להם. הרחוב אמר את דברו".

מוחמד מאמין שישראל חייבת לשנות את תפיסתה כלפי תושבי עזה ולהפנים שרוב הציבור תומך בפתח: "בשנים האחרונות ישראל טוענת שאבו מאזן לא שולט בעזה. והנה, עובדה שאבו מאזן שולט שליטה מלאה בגדה המערבית ושולט ב-80-90 אחוז מתושבי עזה. ישראל צריכה לשנות את תפיסתה כלפי תושבי עזה. גם אבו מאזן חייב להחליף את מנהיגי פתח הזקנים בעזה ולהציב במקומם צעירים משכילים שיכולים להוביל מהלכים במקום להתעסק עם ענייניהם האישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully