וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: פרס מאחורי ניסיון האיחוד בשמאל

פנחס וולף

6.1.2013 / 9:30

במפלגה האשימו את הנשיא בהתערבות במהלך ליצירת גוש חוסם ואמרו ש"זה שפרס כל הזמן מתערב אנחנו יודעים. זה פרס". בבית הנשיא הכחישו: "דלתו פתוחה בפני כל ראשי המפלגות"

בכירים בליכוד טוענים כי נשיא המדינה שמעון פרס עומד מאחורי ניסיון האיחוד בגוש השמאל-מרכז - שספק אם יצליח, נוכח חידוד העמדות שהציג יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. הטענה הועלתה נוכח העובדה שבשבוע שעבר נועד פרס עם לפיד וכן עם יו"ר התנועה, ציפי לבני. בכירים בליכוד אמרו, כי "זה שפרס כל הזמן מתערב אנחנו יודעים - זה פרס. הוא כל הזמן בוחש, אבל פרס הוא לא העניין כרגע. העניין הוא להחזיר אנשים הביתה, ולשם אנחנו מכוונים את המאמצים שלנו". במסגרת זו, הערב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם צעירים בתל אביב.

כל הכותרות והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

נשיא המדינה בכנס שגרירי וראשי נציגויות ישראל בעולם, דצמבר 2012. עומר מירון
"הוא כל הזמן בוחש". פרס/עומר מירון

בבית הנשיא דחו בתוקף את הטענות ואמרו כי "כמדיניות מוצהרת ברורה, בית הנשיא הודיע עם פתיחת מערכת הבחירות כי דלתו תהיה פתוחה בפני כל ראשי המפלגות בישראל - ימין ושמאל כאחד. ואכן, כל ראש סיעה שביקש להיפגש נפגש". רק ביום שישי שעבר נועד פרס עם נתניהו במשך שלוש שעות בבית הנשיא.

בתוך כך, בליכוד-ביתנו מקווים שהניסיונות לאיחוד כוחות בגוש השמאל יפעל ב"הפוך על הפוך" וישחק לטובת מפלגת השלטון. לאחר שאמש המפלגה שינתה את הקמפיין, והפנו את החצים מבנט – אותו תקפו בשבועיים האחרונים בקמפיין מאסיבי – לכיוון נבדלות מגוש השמאל, כעת נחשף הרעיון שעומד מאחורי הקמפיין החדש.

לוואלה! חדשות נודע כי המטרה שרשימת הליכוד ביתנו שמה לה בקמפיין היא החזרת מנדט עד שניים שנדדו לבנט, ומנדטים נוספים בשבוע הבא. הצלחת הקמפיין תימדד בסקרים שייערכו השבוע בתקשורת. "יש תחושה שיש סוג של התכנסות לתוך המפלגה", אמרו הבוקר בכירים בליכוד. "יש לנו מטרות: מול איחוד השמאל חוזרים להצביע למפלגה גדולה". ניסיון האיחוד בגוש השני הגיע לליכוד כמו מתנה משמים. לאחר שנוכחו לדעת כי טעו בגדול במתקפה האישית נגד בנט וחברי מפלגתו – מה שהעביר אליו כארבעה מנדטים – כעת יש להם הזדמנות לשנות את המאזן.

רוה"מ בנימין נתניהו בכנס השגרירית השנתי, ינואר 2013. משה מילנר לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"תחושה שיש סוג של התכנסות לתוך המפלגה". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר לע"מ

ב"תנועה" הגיבו הבוקר להתפתחויות ואמרו כי "הזחיחות של נתניהו התחלפה בלחץ. הליכוד-ביתנו צולל בסקרים וגם נתניהו מבין שהיוזמה של לבני יכולה לאחד את הגוש באופן שיביא להחלפתו".

בחירות 2013 - כותרות נוספות
בעקבות המגעים לגוש חוסם: קמפיין חדש בליכוד
פרשנות: גוש חוסם נתניהו? ספין שקוף וחסר תכלית
לפיד: לא נסכים להיות מפלגת המרכז היחידה בממשלה

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il
לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully