וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד יוקר המחיה, גרסת 1973

בבחירות לפני 39 שנה התמודדה רשימת שמאל בשם "מוקד", שתקפה את מזכ"ל ההסתדרות דאז בן-אהרון בטענה שזנח המאבק בהתייקרויות במשק. הכרזה ההיסטורית היומית מהספרייה הלאומית

בבחירות לכנסת השמינית, בסוף דצמבר שנת 1973, התמודדה רשימת "מוקד", שאיגדה את מק"י – המפלגה הקומוניסטית הישראלית – ומספר גורמי שמאל, כגון תנועת "תכלת אדום" ופעילי שמאל עצמאיים. בראשה עמד ההיסטוריון מאיר פעיל. התנועה הציגה מצע בשלל תחומים. היא דגלה בנסיגה מכל השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים ותמכה בהקמת מדינה פלסטינית. נוסף על כך, צידדה "מוקד" במדיניות של צמצום הפערים בחברה ותשומת לב רבה יותר לשכבות החלשות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בן-אהרון בחופשה, אבל ספיר בעבודה!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכרזה שלפנינו תוקפת "מוקד" את מזכיר ההסתדרות דאז, יצחק בן-אהרן וטוענת שהוא זנח את המאבק בהתייקרויות שהסתמנו במשק הישראלי ערב מלחמת יום הכיפורים. הבחירות אמנם נדחו לאחר שהיו אמורות להתקיים ב-30 באוקטובר, אך מלחמת יום הכיפורים רק החריפה את המצב הכלכלי והקשתה עוד יותר על השכבות החלשות.

במודעה מוצגת קריקטורה של זאב המראה את גולדה מאיר המוכנה להקריב את בן-אהרן כדי לזכות בבחירות. לכן תוקפת אותו "מוקד" ומאשימה אותו בהזנחת המאבק על זכויות העובדים, במצוות המפלגה. פנחס ספיר, שר האוצר, מוצג כמי שאינו מרפה מכוונתו לפגוע בחלשים.


המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
תעמולה אישית: כשבחרו את ראש הממשלה ישירות
פמיניזם עירוני בוטה - במעטפת פופ-ארט
"לאינתיפאדה יש רק תשובה אחת: טרנספר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully