וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד-ביתנו: "לבני לא מסוגלת אפילו לתאם פגישה"

טל שלו

5.1.2013 / 16:23

במפלגה התייחסו להודעת לפיד כי יצטרף לפגישה לגבי יצירת גוש חוסם לנתניהו, ואמרו כי "מפלגות המרכז נחשפו כשמאל מובהק". יעלון: "מייחל לגיבוש בשמאל שיחדד ההבדלים בינינו"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן עריכה: יותם בן-דוד

קריאתה של יו"ר התנועה ציפי לבני "להתאחד כדי להחליף את נתניהו" גררה היום (שבת) היענות נרחבת בשמאל: נוסף על יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' שהסכימה אמש להיפגש עם לבני בנושא, הודיע הבוקר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי הוא מוכן להצטרף לפגישה – אולם הבהיר כי הוא מתנגד להקמת "גוש חוסם". יו"ר קדימה שאול מופז, יו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר חד"ש דב חנין הביעו הבוקר כולם תמיכה ברעיון האיחוד. גם בימין, דווקא הביעו שביעות רצון מהמהלך.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' עם ציפי לבני בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
"כדאי שהן יפנימו שמדינה לא מנהלים באסמסים". לבני ויחימוביץ'/יותם רונן

"הלוואי והצד השני בשמאל יתגבש, כי אז יחודדו ההבדלים בינינו", אמר המשנה לראש הממשלה, השר לעניינים אסטרטגים, משה (בוגי) יעלון, שהתארח באירוע "שבת תרבות" בקריית ביאליק – בו הודיע לפיד על הצטרפותו לפגישה. עם זאת, ציין כי "יש באופן כללי תופעה של תקוות חדשות בפוליטיקה, אבל כשאני הייתי מח"ט לא שאפתי להיות מיד רמטכ"ל. יש חוסר צניעות וחוסר בגרות ברצון של אנשים מסוימים לקפוץ ישר למים הקרים ולהיות ראשי ממשלה מבלי שעברו תחנות בדרך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"זה או הליכוד-ישראל ביתנו או השמאל"

בליכוד-ביתנו הגיבו להודעתו של לפיד וציינו כי הצטרפותו "למפגש השמאל של יחימוביץ' ולבני, מסירה את המסכות של מפלגות 'המרכז' ומוכיחה שמדובר במפלגות שמאל מובהקות שמנסות להתאחד כדי להפיל את נתניהו והמחנה הלאומי". במפלגה אמרו כי "הדרך היחידה להשאיר את הגה המדינה בידיים בטוחות היא הכרעה ברורה באמצעות הצבעה לרשימת הליכוד-ישראל ביתנו. זה או הליכוד-ישראל ביתנו או השמאל".

בתגובה להודעתה של יחימוביץ' לפיה מועד הפגישה טרם נקבע, נמסר מהמפלגה כי "מדינה לא מנהלים באסמסים ומשחקי כבוד!!". בהודעה שפרסם מטה הבחירות במפלגה נמסר כי "מגוחך שנציגות השמאל, יחימוביץ' ולבני שאינן מסוגלות אפילו לתאם פגישה ביניהן, סבורות שהן ראויות לנהל מדינה. כדאי שהן יפנימו שמדינה לא מנהלים באסמסים ובמשחקי כבוד".

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס אף הוא למהלך וציין כי "הולך ונרקם ניסיון של השמאל לבלום הקמת ממשלה לאומית בראשות נתניהו". באירוע "שבת תרבות" ברמת השרון, אמר אקוניס כי "זהו תמרור אזהרה ברור למצביעי הימין, לא לחזור על טעויות העבר. הדרך היחידה להבטיח ממשלה לאומית חזקה מול השמאל היא להצביע לליכוד".

יועז הנדל ובנימין נתניהו. AP
"הדרך היחידה להבטיח ממשלה לאומית חזקה מול השמאל היא להצביע לליכוד". נתניהו/AP

כמו כן, ח"כ פאינה קירשנבאום (הליכוד ביתנו) העריכה כי האיחוד במרכז-שמאל אף "יחזק את המחנה הלאומי". באירוע "שבת תרבות" בבאר שבע אמרה קירשנבאום כי "הציבור בישראל מבין כי הממשלה הבאה תצטרך להתמודד עם שאלות גורליות ואתגרים מן המעלה הראשונה". קירשנבאום חזרה על דרישת התיקים של ישראל ביתנו ואמרה כי "על מנת לפתור את בעיית הדיור, הליכוד ביתנו חייב להיות חזק כדי ששלושת המשרדים שיכון, פנים ואוצר יהיו בידי הרשימה המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully