וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חיילים אמריקאים הגיעו לפרוס הפטריוט

החיילים הגיעו לבסיס אינג'רליק של נאט"ו, כדי להפעיל הסוללות נגד איום הטילים הסורי. בסוריה: עיתונאי תומך המשטר נהרג בחלב, קרובי משפחתו של בכיר ביטחוני נפגעו בדרעא

חיילים אמריקאים החלו להגיע אתמול (שישי) לטורקיה, על מנת לפרוס את סוללות הפטריוט אותן העבירה ברית נאט"ו למדינה, כהגנה מפני סוריה, כך נמסר מצבא ארה"ב. קרוב ל-400 חיילים אמריקנים מהגדוד השלישי, שביחידה השנייה להגנה אווירית, צפויים להגיע בימים הקרובים לטורקיה.

הטילים עצמם, המסופקים על ידי גרמניה והולנד, יגיעו ככל הנראה בתוך מספר שבועות, לפי גורם צבאי. החיילים האמריקאים, שהחלו להגיע לבסיס חיל האוויר אינג'ירליק המופעל על ידי נאט"ו, הצבא הטורקי וחיל האוויר האמריקני, יפעילו שתי סוללות פטריוט של ארה"ב מתוך שש שהובטחו מברית נאט"ו. גרמניה והולנד יספקו גם הן קרוב ל-400 חיילים לסוללות הפטריוט כל אחת.

פריסת כוחות פטריוט בתל-אביב כחלק מתרגיל שילוב כוחות של צבא ארה"ב וצה"ל בישראל. זיו קורן, דובר צה"ל
קרוב ל-400 חיילים צפויים להגיע לטורקיה. חיילים אמריקאים מתרגלים פריסת פטריוט בישראל/דובר צה"ל, זיו קורן

בתוך כך דווח כי סוהיל מחמוד עלי, עיתונאי שעבד עבור ערוץ הטלוויזיה הסורי " Dunya TV" התומך במשטר אסד, נורה אתמול למוות, כך דווח בערוץ. מהדיווח עלה כי מחמוד עלי נהרג בחלב, בזמן שסיקר את העימותים במקום. הערוץ קיבל את הבשורה על "מותו של עמיתינו סוהיל מחמוד עלי שנורה על ידי טרוריסטים". לא נמסרו פרטים נוספים.

שלושה מקרובי משפחתו של בכיר ביטחוני נפגעו בהתקפה במחוז דרעא, כך מדווחים פעילי אופוזיציה. המורדים הרגו את חוסאם גזאלי, קרוב משפחתו של האלוף רוסתום גזאלי. בנוסף דווח כי אביו של חוסאם – פאיז – נפצע בתקרית וקרוב משפחה נוסף נחטף. הטלוויזיה הסורית אישרה את דבר התקרית, אך לא ייחסה קשר משפחתי לבכיר הביטחוני.

הפגזות סמוך לאתר מורשת עולמי בחומס:

לאחר תפילות יום השישי יצאו המפגינים לרחובות ברחבי המדינה וקראו להסיר את המצור הממשלתי מעל שכונות חומס שמוחזקות על ידי המורדים, שנמשך כבר 200 יום. פעילי אופוזיציה דיווחו כי חיל האוויר הסורי הפגיז אתמול את השכונות שסביב הבירה דמשק וגדודי צבא יורים פגזים לעבר שכונות הדרום. פעילים פרסמו וידאו של הפצצות סביב המבצר ואתר המורשת העולמי של אונסק"ו "קראק דה שבלייה" שליד חומס.

הפגנות למען הסרת המצור מעל חומס:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully