וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים למען הקהילה הגאה: "פער בין הבטחות לחקיקה"

מתמודדים בבחירות לכנסת הגיעו לפאנל בנושא הקהילה הגאה, ודיברו על הקושי להעביר הצעות חוק הנוגעות לזכויותיה. הורוביץ: "יש משמעת קואליציונית, זה כמו קיר ברזל"

צילום: מאל בנאוליאל

נציגים של כמה מהמפלגות הבולטות במערכת הפוליטית ניסו היום (שישי) להסביר מה הם עשו עד כה ומה בכוונתם לעשות בקדנציה הבאה למען זכויות הקהילה הגאה בישראל. בפאנל שארגנה האגודה לזכויות הלהט"ב, אמר ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) כי ישנו פער עמוק בין רחשי הציבור בנושא לבין החקיקה במשכן הכנסת. "כשזה מגיע לכנסת זה כמו קיר ברזל, יש משמעת קואליציונית, וההצעות פשוט נתקלות בחומת התנגדות, לפעמים בלתי רציונלית", אמר הורוביץ.

"בממשלה עבר תיקון לחוק זכויות התלמיד, כדי לאסור על אפליית תלמידים על רקע נטייה מינית, ואז השר משולם נהרי מש"ס הגיש ערר ותקע את החוק", סיפר הורוביץ. "עכשיו, אתה בא לאיש כזה כמו השר נהרי, או לשר המשפטים יעקב נאמן שאחראי על ועדת החקיקה, ואומר לו: 'מה, אתה בעד אפליית תלמידים על רקע נטייה מינית?', הוא עונה 'לא'. הוא פשוט לא רוצה שהמילים נטייה מינית יופיעו בחוק הישראלי'".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, התייחסה גם היא בפאנל לבעיית המשמעת הקואליציונית. "יש קושי והקושי הזה ייפתר רק על ידי זה שהליכוד יהיה חזק יותר, ולא יצטרך לצרף כשותפות קואליציוניות מפלגות מסוימות", אמרה. חברת הכנסת נינו אבסדזה, המתמודדת לכנסת ברשימת העבודה, קטעה את דבריה ואמרה כי "הגענו לשלב של מעשים. אני מאוד מכבדת שורה ארוכה של אקוניס ונוספים שהצהירו שהם בעד, עדיין לא ראיתי אחד שהצביע בעד". היא הבטיחה לפעול כדי שהשדולה הראשונה שתוקם בכנסת הבאה תהיה שדולה לזכויות הקהילה הגאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully