וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: הופעת שרית חדד בליכוד - עבירה על החוק

שופט העליון רובינשטיין קבע כי הופעת הזמרת בכנס השקת הקמפיין הייתה עבירה על חוק התעמולה. הוא העביר את ההחלטה ליועץ המשפטי וינשטיין, שאף יכול להטיל עונש מאסר בעניין

שרית חדד שרה לבנימין נתניהו את השיר "אתה תותח" בהשקת קמפיין הליכוד בבחירות 2013/צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין קבע היום (שישי) כי השתתפותה של הזמרת שרית חדד בכנס השקת מסע הבחירות של הליכוד-ביתנו בשבוע שעבר מהווה הפרה של חוק דרכי תעמולה. לפיכך, העביר השופט רובינשטיין את ההחלטה בנושא לידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיכול להטיל עונש של עד שישה חודשי מאסר או קנס על מי שעובר על החוק. עם זאת, ניתן להניח כי באם יחליט וינשטיין להטיל עונש על רשימת הליכוד-ביתנו, יסתפק בקנס בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההופעה שחוללה סערה. שרית חדד עם נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סעיף 8 לחוק דרכי התעמולה קובע כי לא תהיה תעמולת בחירות המלווה בתכניות בידור לרבות הופעות של אמנים, וזאת מתוך הנחה כי השתתפות אמנים או מתן מתנות שונות בבחינת מתן טובת הנאה למוזמנים. לאחר ההופעה הוגשה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית על ידי מפלגת יש עתיד ופנייה דומה נעשתה למבקר המדינה על ידי המפלגה, שקבע כי מדובר בעבירה על החוק. בליכוד ביתנו טענו כי כנס השקת מסע הבחירות לא היה בבחינת תעמולת בחירות, וממילא טענו כי לא הפרו את החוק מכיוון שמדובר בכנס שמיועד לפעילים של הרשימה, שכן תעמולת בחירות נועדה להשפיע על מי שאינו תומך במפלגה. הם הוסיפו כי הופעתה של חדד לא פורסמה בהזמנות שחולקו לאותו הערב, ומטרת ההופעה הייתה "להפיח חיים ושמחה באירוע מפלגתי פנימי". עוד יצוין כי אמנים שונים הופיעו בעבר באירועים של מפלגות שונות כולל במהלך הבחירות הללו בהם אפרת גוש בכנס העבודה ואמנים שונים בכנס של מרצ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

השופט רובינשטיין לא קיבל טענות אלה, וטען כי אירועים שהאפקט הדומיננטי בהם הוא בהשפעה על הבוחר מהווים תעמולת בחירות ולכן אסורה הופעת אמנים בהם, ומכיוון שכנס הליכוד זכה לחשיפה תקשורתית רבה ואף שודר בשמונה בערב – שעת שידור מהדורות החדשות בטלוויזיה - כל אלה מעידים על כך שהוא תוכנן לקהל הרחב ולא רק למוזמנים שהיו במקום. עוד ציין רובינשטיין כי הוא אינו יכול לקבל את הטענה שהעובדה שהזמנת אמנים היא פרקטיקה מקובלת כדי להכשיר את החוק. רובינשטיין גם הבהיר שהוא אינו מתייחס להיבטים הערכיים מוסריים של העלות של הופעת חדד, בסוף החליט להעביר את ההחלטה שלו ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחליט כיצד לנהוג כלפי רשימת הליכוד-ביתנו.

בשבוע שעבר, באירוע גרנדיוזי במיוחד, השיקו אנשי-הליכוד ביתנו את קמפיין הבחירות בכנס ענק שהתקיים בבנייני האומה, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ומספר 2 ברשימה, אביגדור ליברמן. בכלי התקשורת דווח כי עלויות האירוע, שנמשך כשעתיים בלבד, הגיעו עד לכ-700 אלף שקל מתוך התקציב המשותף לשתי המפלגות. הכסף שימש בין היתר להשכרת האולם, סוג הבמה, אבטחת המקום, בלונים ושילוט, להפקת סרטונים שהוקרנו במהלכו, להנחייתו של הזמר דודו פישר, ולהופעתה בת שני השירים של הזמרת שרית חדד שעלתה כ-75-80 אלף שקל.

בליכוד טענו: העלויות גבוהות בגלל האבטחה

בליכוד ביתנו טענו כי עלויות הכנס הגבוהות נבעו ממספר המשתתפים הגדול - פעילי שתי המפלגות המאוחדות, שרים וחברי כנסת, ובעיקר מדרישות השב"כ, הקובע את רמת אבטחת האירוע, סוג האולם, סוג הבמה ופרטים אחרים הנדרשים לצורך אבטחת ראש הממשלה והשרים.

מהליכוד-ישראל ביתנו נמסר בתגובה להחלטת יושב ראש ועדת הבחירות: "רשימת הליכוד-ישראל ביתנו מכבדת את החלטת יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית ותפעל לפיה. בהחלטה צוין כי גם מפלגות אחרות משלבות בכנסים הפוליטיים שלהם הופעות של אמנים, כגון מפלגת העבודה, מרצ ובעבר גם קדימה. יושב ראש ועדת הבחירות הביע את עמדתו לפיה יש להתאים את חוק הבחירות דרכי תעמולה, שהתקבל בשנת 1959, להשתנות העתים. השאלה המרכזית שעליה נסובה ההחלטה הייתה האם כנס הפתיחה של מערכת הבחירות של הליכוד ביתנו בבנייני האומה היה בבחינת "תעמולת בחירות" שבה אסור לשתף אומן או זמר. עמדת הליכוד לפיה הכנס היה כנס של פעילים התקבלה, אלא שבהחלטה נקבע כי הזמנתם של אמצעי התקשורת לכנס, ששידרו קטעים מימנו לקהל הרחב, היא זו שבעצם מהווה "תעמולת בחירות", שבה אסור לשלב הופעה של אמן או זמר. ראוי להדגיש כי החלטה זו שיש לה השלכות על זכותה של התקשורת לדווח לקהל ולהעביר לו מידע על כנסים פוליטיים במסגרת שידורי החדשות והאקטואליה, במהלך מערכת הבחירות, ניתנה מבלי שנציגי התקשורת היו צד לדיון, כמו כן ההחלטה דחתה את הטענה לפניה הליכוד ישראל ביתנו הפרו את הוראתו של המבקר".


יריבותיה של הליכוד-ביתנו לא פספסו את ההזדמנות להצליף באירוע הבזבזני. מפלגת העבודה שחררה סרטון בו מככב מפיק האירועים הוותיק שלה, דני אזולאי, המסביר כיצד מפיקים אירוע זהה לחלוטין לאירוע השקת קמפיין הליכוד בסכום נמוך פי שבעה. "שלום לך בנימין נתניהו", פתח אזולאי, שמפיק אירועים עבור העבודה כבר כ-30 שנה, את הסרטון. "מימיי לא הגעתי לסכומים שמגיעים ל-700 אלף שקל". אזולאי הציג בסרטון הצעת מחיר משלו לעלויות האירוע - דמי שכירות עבור בנייני האומה- 40 אלף שקלים, הגברה ותאורה- 25 אלף שקלים, הסעות- 20 אלף שקלים, אבטחה- 15 אלף שקלים; סך הכל העלויות בהצעתו של אזולאי מגיע לכדי 100 אלף שקלים. בסרטון משווה אזולאי בין עלויות ההפקה של אירוע הליכוד לאירוע שנערך בארה"ב במדיסון סקוור גארדן - "עם הופעה של ריהאנה, הגברה של מדונה והסעות בלימוזינות" - וחותם את הסרטון באמירה "ביבי, יצאת פראייר!".

צפו: שרית חדד שרה לבנימין נתניהו את ”אתה תותח”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully