וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גוש הימין-חרדים מאבד שני מנדטים

לפי סקר "מאגר מוחות" עבור מעריב, הליכוד ביתנו יורדת ל-36 מנדטים לעומת הסקר בשבוע שעבר, בעוד העבודה שומרת על כוחה עם 18 מנדטים. גוש השמאל עולה בשניים, מי במרוויחים?

שבועיים וחצי לפני הבחירות, קובע סקר "מאגר מוחות" שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון "מעריב" כי גוש הימין-חרדים מאבד שני מנדטים לעומת הסקר הקודם ומקבל 67 מנדטים. גוש המרכז-שמאל זוכה ל-42 מנדטים ו-11 מנדטים מקבלות המפלגות הערביות. לפי הסקר, שנערך בקרב 501 משיבים ולפני הודעתה של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' כי לא תשב בממשלה בראשות נתניהו, הליכוד-ביתנו מאבדת מנדט לעומת הסקר קודם ומתייצבת על 36 מנדטים. יציבות נרשמת לפי הסקר בעבודה, הזוכה ל-18 מנדטים, הבית היהודי נותרת עם 13 מנדטים, התנועה יציבה עם 9 מנדטים וש"ס - עם 11 מנדטים. יש עתיד מאבדת מנדט וזוכה ל-9 מנדטים, כמו גם יהדות התורה שיורדת ל-5 מנדטים. מרצ נשארת עם 4 מנדטים, בל"ד עם 3 מנדטים רע"מ-תע"ל עם 4 מנדטים וחד"ש עולה ל-4 מנדטים. קדימה עוברת את אחוז החסימה, אך מקבלת שני מנדטים בלבד. עוצמה לישראל ועם שלם אינן עוברות את אחוז החסימה, וזוכות במנדט אחד בלבד כל אחת.

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר בדק גם את עמדות הציבור בעקבות העמדתו לדין של שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן. לגבי השאלה האם הפרקליטות נהגה בליברמן בהגינות בתקופה שנחקר בחשדות שונים, אמרו 41% מהמשיבים כי היא נהגה בהגינות, 21% השיבו כי לא נהגה בהגינות ו-38% אמרו שאינם יודעים. לגבי השאלה האם עיתוי הגשת כתב האישום המתוקן, חודש לפני הבחירות, נבע משיקולים זרים או ענייניים אמרו 39% כי מדובר בשיקולים ענייניים וגם זרים, 25% ענו כי הם רק ענייניים, 19% - רק זרים ו-17% ענו שאינם יודעים.

עוד עולה מהסקר כי הציבור חלוק לגבי השאלה האם לאור הפרשה ופרשות נוספות, צריך גוף שיבדוק את התנהלות הפרקליטות. 41% ענו שלא צריך, 39% סבורים שצריך ו-20% לא יודעים. נתון מעניין עולה מהסקר לגבי מצביעי הליכוד-ביתנו. 41% מהם אמרו כי בעקבות הגשת כתב האישום השתנתה לרעה דעתם על ליברמן, 37% אמרו שדעתם לא השתנתה, 9% ענו שדעתם השתנתה לטובה ו-13% השיבו כי הם אינם יודעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, קובע סקר "פאנלס פוליטיקס" שפורסם הבוקר בעיתון "סופהשבוע" כי התנועה בראשות ציפי לבני מתחזקת ומקבלת 10 מנדטים, לעומת 8 בלבד בסקר הקודם. הליכוד-ביתנו יציבה עם 34 מנדטים, בדומה לשבוע שעבר. העבודה יורדת במנדט אחד ל-17 מנדטים, הבית היהודי שומרת על כוחה עם 14 מנדטים, וכך גם יש עתיד של יאיר לפיד, שמקבלת 10 מנדטים. ש"ס מתחזקת במנדט אחד ל-11 מנדטים, ויהדות התורה עולה במנדט ומתייצבת על 6 מנדטים. מרצ נשארת עם 4 מנדטים, וכך חד"ש, שנשארת גם כן עם 4 מנדטים. בל"ד עולה במנדט ל-4 מנדטים, בעוד רע"מ-תע"ל יורדת במנדט ומקבלת את אותו מספר. עוצמה לישראל עוברת את אחוז החסימה, אך יורדת במנדט ל-2 מנדטים בלבד. לפי הסקר, שנערך בקרב 603 אנשים, הפער בין הגושים עומד על 67 מנדטים לימין-חרדים לעומת 53 למרכז-שמאל והמפלגות הערביות.

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully