וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוכלים באילת: "אם יפנו אותנו תהיה כאן אלימות"

רמי שני

4.1.2013 / 4:36

מאבק בעלי הדוכנים בטיילת הצפונית באילת מגיע אל הישורת האחרונה עקב החלטת בית המשפט, שהורה לפנותם החל מהחודש. אחד הרוכלים אף הזהיר: "80% מבעלי הדוכנים יתרסקו כלכלית"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: הפגנת בעלי הדוכנים בירושלים בשבוע שעבר)

"אנחנו ניאבק עד הסוף. נעמוד ולא ניתן שיפנו אותנו מכאן. גם אם זה אומר לעצור את הפינוי בגופנו", אמר בסוף השבוע משה בוקרה, בעל דוכן בטיילת הצפונית של אילת, המועמד לפינוי מהשטח מתחילת החודש. לדבריו, "אנחנו עושים מאבק בתקווה שלא יפנו אותנו, אבל אם לא תהיה ברירה נתנגד בכל הכוח". עוד אמר בוקרה כי "המאבק הוא של אבא לילד בן שלוש, שלא יכול לתת לו אוכל. נתנו לנו גזר דין מוות. אין לנו מה להפסיד עכשיו".

משה בוקרה ועדן מאבק בעלי הדוכנים באילת, ינואר 2013. רמי שני
"אנחנו ניאבק עד הסוף". משה בוקרה ועדן, בעלי דוכנים בטיילת/רמי שני

בוקרה ואחיו וויווי מנהלים בטיילת דוכן לממכר חפצי חן ונוי שונים: "אנחנו לא נזוז מהרצפה הזאת. אנו ננסה הכל. אם יפנו אותנו מכאן, 80% מבעלי הדוכנים יתרסקו כלכלית. נילחם על הזכות למכור. אם יפנו אותנו, אני אפרוש שטיח, על הארץ, כמו שעושים במקומות רבים אחרים בעולם, ואמכור את הסחורה שלי" אמר האח וויווי.

בשבוע שעבר דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר דפנה אבניאלי, את עמדת הרוכלים, וקבעה כי עליהם לפנות את השטח בתוך שבוע. בעקבות ההחלטה הודיעו הרוכלים כי בכוונתם לצאת לשורה של פעולות מחאה, ובהן שביתת רעב מול משרד הפנים בירושלים. כמו כן ערערו הרוכלים על הדחייה לבית המשפט העליון, באמצעות עו"ד יעקב וינרוט.

מאבק בעלי הדוכנים באילת, ינואר 2013. רמי שני
אזור הטיילת הצפונית באילת/רמי שני

צווי בית המשפט, לא הרתיעו את בעלי הדוכנים, אשר אמורים לפנות את הדוכנים שלהם בימים הקרובים, לאחר שכל המאבקים שניהלו בבתי המשפט ובעיריית אילת, התובעת את פינוי שוק הרוכלים, לא צלחו. כאמור, חלק מבעלי הדוכנים נמצאים בימים אלו במשמרת מחאה בירושלים. כמו כן, כמה מהם שובתים רעב, ומקצתם אף התעלפו ונזקקו לטיפול רפואי.

בינתיים, הדוכנים עובדים. "לא יפנו, למרות שרוצים לעשות את זה" סבורה עדן, הפעילה דוכן לסירוק רסטות. "אני חושבת, שלמרות הצו שהוצא נגדנו בעניין, נצליח לשכנע את מי שצריך. אבל אם הדוכן ייסגר, לא נראה לי שיהיה לי לאן ללכת. אי כאן הרבה מקומות עבודה, ויש בינינו הרבה מאוד משפחות חד הוריות", אמרה.

רוכלי הטיילת מאילת הפגינו בבירה: "לא נזוז מכאן". מור שאולי, צילום מסך
הפגנת בעלי הדוכנים בשבוע שעבר בירושלים/צילום מסך, מור שאולי

צעיר בדוכן שלידה משוכנע כי הפינוי לא יעבור בשקט. לדבריו, "תהיה כאן אלימות ואנחנו ננסה לעצור את הוצאת המבנים מכאן". ואולם הוא הוסיף כי "אם יתנו לנו שטח אחר, בקרבת בתי המלון, אשמח לעבור לשם". בן אלישע, שהדוכן שבו הוא עובד, נמצא קרוב מאוד לכניסה המערבית של שוק הרוכלים, הוסיף: "אנחנו מקווים שלא יהיה פינוי". ואולם ברור לו שהמציאות צפויה להיות שונה. "אני לא יכול לחשוב על מצב כזה. ממש לא יכול לדמיין מה יהיה אם אצטרך לחפש מקום אחר. היום אני גם לא מבין איך התנהלו הדברים. איך קרה, שאני נמצא לפני איבוד הפרנסה שלי. יש לי בת זוג ואנחנו מצפים לתינוק. מה יהיה? אני ממש לא יודע".

כאמור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הנחה את בעלי הדוכנים לפנותם, וזאת למרות עתירתם לבג"ץ, שבאמצעותה הם מבקשים לעקב את הפינוי. השופטת אבניאלי, אף קבעה כי למרות עתירתם, קביעת בית המשפט המחוזי בעניין מחייבת ועליהם להישמע לה. יצוין כי המאבק המשפטי שמנהלים עיריית אילת ובעלי הדוכנים נמשך כבר זמן רב, ונראה כי למרות המאמצים הרבים שהשקיעו בעלי הדוכנים, יהיה עליהם להתפנות מהטיילת הצפונית.

נכון לסוף השבוע הזה, שוק הדוכנים פועל כרגיל. ואולם, המוכרים בו שרויים במתח רב. שכניהם לטיילת, העובדים בחנויות בנויות, סבורים כי השוק שהתפתח באזור נותן פרנסה לכולם. "אני בעד שהם יישארו", אמר מוכר בחומוסייה, והוסיף: "בגלל שהם כאן, מגיעים אלינו הרבה מאוד לקוחות". דברים דומים אמרה מוכרת בחנות מכולת, וכך אמרו גם מוכרים ובעלים של חנויות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully