וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוכלים באילת: "נדחקנו לטובת מקורבי ראש העיר"

רמי שני

5.12.2012 / 3:54

בעלי הדוכנים בעיר הדרומית נאבקים נגד ההחלטה לפנותם מהטיילת: "פוגעים בפרנסה של מאות משפחות". תגובת העירייה: הדוכנים במתחם החדש ייבחרו על ידי ועדה בלתי תלויה

"אפשר היה למצוא פתרון לדוכנים של הטיילת ולא לפנות אותם ולפגוע בפרנסה של מאות משפחות", טען היום מאיר תורג'מן מאילת, בעל דוכן של תכשיטים מעוצבים מדרום אמריקה, העומד בראש מאבק בעלי הדוכנים בטיילת הצפונית של העיר נגד הכוונה לפנותם. "מפנים אותנו מהקרקע, ללא חלופה או פתרון. לא נותנים לנו המשך קיום. הביאו אותנו לכאן, כדי להתמודד עם הפשיעה בטיילת ולהפוך אותה לאטרקציה תיירותית. אחרי שהצלחנו בכך, מסלקים אותנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מפנים אותנו מהקרקע, ללא חלופה או פתרון", ההפגנה אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי הדוכנים יצאו למאבק בהחלטה לפנותם מהשטח, עליו הם פועלים כבר שנים ארוכות. לטענתם, הכוחות המתמודדים מולם, בחסות ראש העיר, הם גופים פרטיים, שפועלים מתוקף הסכמים פוליטיים תקדימיים: "ראש העיר הקצה קרקע חלופית לדוכנים", אמר תורג'מן, בתום הפגנת מחאה שקיימו אתמול (שלישי) בעלי הדוכנים, "אבל את כל השטח תפסו מקורבים אליו שנבחרו על ידי ועדה. בעלי הדוכנים, בקושי ידעו על קיומה של הוועדה מתוך מודעה קטנה בעיתון. קיבלנו תמיכה גדולה מהתושבים ואנחנו מקווים ששופטי בית המשפט העליון, יבטלו את ההחלטה להרחיק את הדוכנים מהטיילת".

בעלי הדוכנים אמורים לפנות את הטיילת בתוך כשבועיים. באמצעות עורך הדין יעקב וינרוט, הם הגישו עתירה לבג"ץ, בדרישה להורות על ביטול ההחלטה לפנות את הדוכנים. במקביל, הם קיימו הפגנה בה נטלו חלק מאות בעלי דוכנים ותומכים: "הפצנו מכתב לכל התושבים וקיבלנו תגובות מדהימות. אנחנו מקווים שזה יעזור לנו להישאר, כי אחרת נצטרך לחפש תעסוקה אחרת במקום אחר. לפני שהגענו לטיילת, לא היו בה כמעט חנויות. עכשיו שיש הרבה מאוד מותגים, הפעילות שלנו כנראה מפריעה להם, אז הם רוצים לפנות אותנו. שמענו בהקלטה את אחד מבעלי רשתות בתי המלון מזכיר לראש העיר כי הוא הבטיח לפנות את הרוכלים. זה מצביע על התנהלות בעיתית מאוד שלו. אני מקווה שבית המשפט יפסוק לטובתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפצנו מכתב לכל התושבים וקיבלנו תגובות מדהימות. אנחנו מקווים שזה יעזור לנו להישאר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית אילת נמסר בתגובה, כי היא פועלת על פי החוק בהתאם להנחיות פרקליטות המדינה והנחיות בית המשפט. במקום הבאסטות בטיילת יוקם בקרוב מתחם דוכנים תיירותי חדש, כנהוג בערי תיירות מובילות בעולם, מה שישדרג את חווית הקנייה לתושבי ותיירי העיר. במתחם החדש יוצבו 59 דוכנים שינוהלו על ידי ועד מנהל ובעליהם ייבחרו על ידי ועדה בלתי תלויה בראשות השופטת שרה פריש. כזכור לפני כשנה פרסמה העיריה מכרז לתושבים לזיכיון להשתתפות במתחם החדש. 115 מתושבי אילת הופיעו בפני הוועדה הבלתי תלויה ותוצאות הבחירה של הוועדה אמורות להתפרסם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully