וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים הראשיים בעד ארגון אפרת: קטל עוברים - רצח

3.1.2013 / 19:20

הרבנים הראשיים עמאר ומצגר הביעו תמיכה בארגון אפרת אשר "מונע הפלות ומציל נפשות". מנגד, בתנועה הקונסרבטיבית תקפו: "אג'נדה קיצונית שלא מתיישבת עם המיינסטרים ההלכתי"

הרבנות הראשית מגבה את ארגון "אפרת": חרף הביקורת הציבורית הרבה כלפי פעולת הארגון שמסייע לנשים למנוע הפלת עוברים, מתייצבים היום (חמישי) לצידה הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, ואף מחזקים את פעילותה. במכתב תמיכה שפרסמו השניים לקראת השבת הקרובה הם קוראים לכל רבני ישראל לפעול למניעת הפלות המוגדרת על ידם כהצלת נפשות.

ארגון אפרת הפועל שנים רבות למניעת הפלות בישראל עלה לאחרונה לכותרות בעקבות המקרה של רז אטיאס וחברתו ההרה – מקרה שכזכור הסתיים במותו הטראגי של אטיאס. בימים שלאחר מכן נודע כי הארגון ניסה להפעיל לחץ על החברה כדי לא להפסיק את ההיריון – דבר שעורר סערה.

עם זאת, הרבנות הראשית החליטה לצאת בתמיכה גלויה בארגון השנוי במחלוקת ולתת לו גיבוי מלא. במכתב שפרסמו הרבנים הראשיים נטען כי תופעת ההפלות בארץ היא מגפה שיש לעוצרה. "לפני כשלוש שנים התקיימה ישיבה של מועצת הרבנות הראשית שהוקדשה למגפת ההפלות המתחוללות בארצנו, ואף הוקמה ועדה מיוחדת מקרב חברי המועצה לנושא זה. ד"ר אלי שוסהיים, יו"ר אגודת אפרת הפועל ללא לאות להצלת חיי עוברים, הוזמן לישיבה על מנת להציג את הנעשה בתחום זה. ומה דאב לבנו למשמע סקירתו הקשה, ולפיה בכל שנה מתבצעות במדינת ישראל כ-50 אלף הפלות, מתוכן 20 אלף חוקיות וכל היתר בצורה פיראטית ובניגוד לחוק. מובן שהרוב המכריע של ההפלות הינן בלי הכרחיות ואסורות באיסור חמור על פי ההלכה, משום שאין בהם משום פיקוח נפש לאם. מועצת הרבנות הראשית הביעה זעזוע מן הנתונים המחרידים הללו, המצביעים על כך שמדובר במגפה של ממש ובאובדן עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה ושנה".

קרובי משפחה וחברים של רז אטיאס, שנורה על ידי שוטרים לאחר שאיים על חברתו, אוקטובר 12. דרור עינב
קרוביו של רז אטיאס אחרי מותו בידי מתנדבי המשטרה/דרור עינב

לדברי הרבנים - מאז ועד היום חל שיפור בנתונים, גם בזכות הפעילות הגדולה של הרבנים וגם בזכות פעילותו של ד"ר שוסהיים. "מועצת הרבנות הראשית מביעה הערכה והוקרה לפעילות הצלת חיים הנעשית על ידי אגודת אפרת", נכתב. הרבנים כתבו עוד כי "ראוי לשאת על נס את פעלה המבורך של אגודת אפרת בעניין זה. כל רב המקיים כינוס בנושא הפלות או ילודה או פועל בנושא זה בכל צורה שהיא, יתייעץ עם ד"ר אלי שוסהיים כאיש המקצועי המומחה לתחום זה, לאחר שהוכח שהדבר מציל נפשות ממש".

בנוסף, הרבנים הראשיים קראו לנצל את יום השבת לקריאת פרשת שמות, שבה מסופר על המיילדות העבריות, על מנת להגביר את מודעות הציבור בנושא. "כדי להמשיך ולפעול להורדת מספר ההפלות, יש להביא בפני הציבור הרחב את החומרה הרבה הקיימת במעשה של קטל עוברים שהוא כרצח נפשות ממש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של אגודת אפרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה למכתב הרבנים יצאו ארגונים הקשורים לנושא בתגובה חריפה. רב הקהילה הרפורמית, הרב גלעד קריב אמר: "לא ייתכן כי הדעה הקיצונית החרדית בנושא רגיש כזה תהיה חוד החנית של הפסיקה והמדיניות בישראל. אם לא די בכך שהרבנים הראשים חורגים מסמכותם ותפקידם ביחס לאגודת אפרת ובשיתוף הפעולה עמה, הרי שהם גם מסלפים את עמדתה של מסורת ישראל ביחס לסוגיה המורכבת של ההפלות. העמדה ההלכתית שמציגים הרבנים בתמיכתם באגודת אפרת היא עמדה פשטנית וקיצונית שאינה עולה בקנה אחד עם רוב הקולות והדעות במרוצת הדורות. אנו דורשים מהרבנות לחדול מהפצת החומרים של האגודה ולהימנע משיתופי פעולה עמה הממומנים מקופת הציבור".

מהתנועה הקונסרבטיבית נמסר: "כנסת הרבנים של התנועה המסורתית מתנגדת לדרכי הפעולה של עמותת אפרת, העמותה מנצלת את הרגעים הקשים של נערות צעירות ונשים ומביאה אותן למצבים קשים ולפעמים אף לטרגדיות של ממש. כל זאת בשם אג'נדה הלכתית קיצונית שאינה מתיישבת עם המיינסטרים ההלכתי". נוכח הביקורת על דברי הרבנים, תתקיים ביום שני הפגנה בסמוך מלון קראון פלאזה כנגד הענקת פרס לאגודת אפרת בכנס ירושלים שיתקיים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully