וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: שלוש נשים נרצחו על ידי אדם הלוקה בנפשו

3.1.2013 / 21:58

האיש, שלטענת שכנים שתה כמויות של אלכוהול, פתח באש מדירתו. כשהגיעו השוטרים, הוא איים עליהם – ואז נורה בחזהו. כעת, בדומה לארה"ב, מתעורר דיון סביב חוקי הנשק המתירניים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

פחות מחודש עבר מאז הטבח שהסעיר את ארצות הברית, התרחש אמש (רביעי) מקרה דומה, אך קטן בהיקפו, בכפר דיילון שבדרום שוויץ. תושב הכפר בן 33 ששהה בביתו פתח לפתע באש לעבר עוברים ושבים ברחוב ולעבר בתים סמוכים. כתוצאה מהירי נהרגו שלוש נשים, ושני גברים נפצעו. כאשר הגיעו שוטרים למקום, יצא האיש לרחוב, איים עליהם, ואז נורה בחזהו. משטרת קנטון ולאיס מסרה היום כי הוא נעצר ונלקח לבית החולים, וכי אף שוטר לא נפגע בתקרית. המשטרה ציינה כי הוא ירה לפחות 20 כדורים. אתר האינטרנט השווייצרי 20minutes.ch אף ציטט תושבים מהכפר, שסיפרו כי שכנם שתה כמויות גדולות של אלכוהול.

שלוש נשים נרצחו בכפר דיילון, שוויץ , ינואר 2013. רויטרס
סמוך לאתרי סקי פופולריים. הכפר דיילון, היום/רויטרס

המשטרה בשוויץ, שהחלה לחקור את המקרה, דיווחה כי היורה, ששמו טרם פורסם, הוא תושב המקום שבשנת 2005 נזקק לטיפול פסיכיאטרי. הוא לא עבד, ולצורך מחייתו נעזר בקצבת שירותי הרווחה. העבירה היחידה שבה הורשע הייתה עקב שימוש במריחואנה. מאז המקרה אתמול נסגרה דרך הגישה לכפר מהעיר סיון, בירת הקנטון, הידוע באתרי הסקי המושכים אליהם גולשים רבים.

במסיבת עיתונאים שקיימה אמרה התובעת המחוזית, קתרין ספיי, כי הנשים שנרצחו, בנות 32, 54 ו-79, נורו כל אחת לפחות פעמיים – בחזה ובראש. בעלה של הצעירה הוא אחד הגברים שנפצעו כתוצאה מהירי, בן 33. הגבר השני הוא תושב המקום בן 63. לדברי המשטרה, היורה השתמש לפחות בשני כלי נשק: קרבין שווייצרי ישן ורובה נוסף. זאת למרות שבשנת 2005 נתפס נשק שהיה ברשותו והושמד, והוא כלל לא רשום כבעליו של כלי ירי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שלוש נשים נרצחו בכפר דיילון, שוויץ , ינואר 2013. רויטרס
הדרך לכפר חסומה מאז אמש/רויטרס

בדומה להתפתחויות בארצות הברית לאחר הטבח, כעת מצפים במדינה השלווה כי האירוע יעורר מחדש את הוויכוח סביב חוקי הנשק, המתירים לגברים להחזיק בכלי ירייה גם לאחר שסיימו את שירותם הצבאי. בחודש פברואר 2011 הצביעו אזרחי שוויץ נגד הצעה שביקשה להדק את הפיקוח על החזקת נשק. כיום מאפשר החוק, הנחשב ליברלי למדי, לאזרח מעל גיל 18 לבקש רישיון לרכוש עד שלושה כלי נשק, במדינה שבה הירי והציד הם ענפי ספורט פופולריים. לפי ההערכה, לפחות כשליש משמונה מיליון אזרחי שוויץ מחזיקים ברשותם נשק. רבים מהכלים נשמרים בעליות הגג של התושבים – מורשת שווייצרית שמקורה בשאיפה ליצור צבא אזרחים שניתן יהיה לגייס במהירות כשמתעורר הצורך בהגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully