וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים גבה ג'לי: חוף בדרום אוקראינה כוסה במדוזות

3.1.2013 / 19:15

תושבי העיר בלקלבה שביקשו ליהנות משחיית החורף המסורתית נאלצו להמתין מעט, עקב שכבה לבנה שכיסתה את מי הים השחור. "לא הבנתי איך זה יכול להיות קרח, כשהטמפרטורות רגילות"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

זהו הסיוט הצורב של כל אדם שמבקש להירגע מעט בים: תושבי העיר בלקלבה שבדרום אוקראינה לא הבינו השבוע מהי השכבה הלבנה והדקה שכיסתה את מי הים השחור, שלחופיו הם מתגוררים. "כשהגעתי למזח חשבתי בהתחלה שזה קרח", סיפר ולדימיר ניקולנקו, תושב העיר. "לא הבנתי איך זה יכול להיות קרח, אם הטמפרטורות רגילות". אז, למרבה הפתעתו, הבין ניקולנקו שאת המים הכהים שהוא רואה מדי בוקר כיסתה כמות ענקית של מדוזות. "זה לא נורמלי, והכמות עוד יותר בלתי צפויה", אמר ניקולנקו.

ים גבה ג'לי: חוף בדרום אוקראינה כוסה במדוזות. רויטרס
הדייגים הרוויחו. ים המדוזות באוקראינה, השבוע/רויטרס

מסתבר שהחיות המימיות, הגורמות לרוב האנשים תחושת סלידה עמוקה, לא מפריעות רק לנופשים שמבקשים להתרענן בצהרי קיץ חמים. גם תושבי בלקלבה נאלצו להימנע משחיית החורף המסורתית במים הקרירים, מחשש לצריבות. "את מה שקורה כאן אני רואה לראשונה בחיי", הסביר פאבל וסילייב, המתגורר במקום. "הסיבה למגיפה הזאת לגמרי לא ברורה".

אך היו גם מי שלא הצטערו כלל על הביקור ההמוני של חיית הג'לי. אלה הם הדייגים המקומיים, המהווים חלק לא מבוטל מהתושבים. הצפת המדוזות הביאה עמה גם את דגי הבס הניזונים מהן – דבר שיאפשר לדייגים להעלות בחכתם יבול רב יותר. מומחים הסבירו השבוע כי התופעה המבעיתה נגרמת בשל כיוון הרוחות. לדבריהם, בימים הקרובים צפויה הרוח לשנות את כיוונה, ואז ימשיכו החיות המימיות ליעדן הבא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully