וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הבן של השר ארדן לא קיבל חינוך דתי?

פנחס וולף

3.1.2013 / 13:40

נשים וילדים הם הגיבורים החדשים במאבק בין הליכוד לבית היהודי. ארדן בפוסט נגד רשימת בנט: "רציתי שבני ילמד בבי"ס דתי, ונתקלנו בהתעקשות להפריד בין בנות לבנים מכיתה א'"

הליכוד ביתנו נגד הבית היהודי ולהיפך, פרק נוסף: לאחר שמפלגת השלטון פרסמה מודעה נגד מועמדים ברשימת הבית היהודי שתומכים לטענתה בהדרת נשים, יו"ר מטה ההסברה של הליכוד, השר גלעד ארדן, הציג היום (חמישי) סיפור אישי שנועד לחזק את הקו החדש של קמפיין המפלגה. במקביל, רשימת הבית היהודי פרסמה היום (חמישי) מודעה שבה נראות מועמדות הרשימה לכנסת, תחת הכותרת: "יש מקום לכולן".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הפוסט של גלעד ארדן/מערכת וואלה, צילום מסך

ארדן, שהגיע מבית דתי, העלה בדף הפייסבוק שלו את סיפורה של משפחתו שנוגע בוויכוח מר המתחולל באחרונה בין שני זרמים בציונות הדתית: מול הזרם הקלאסי, הדוגל בחינוך משותף לבנים ובנות בגילאים צעירים יחסית, ניצב זרם התומך בהפרדה מלאה בין בנים לבנות במוסדות החינוך.

"רציתי לשתף אתכם בסיפור אישי של משפחתי שנותן עוד סיבה לכך שהחלטנו לחשוף את עמדות חברי הבית היהודי-תקומה בנושא מעמד האישה ומקומה בחברה", נכתב מטעם ארדן בדף הפייסבוק שלו. "אני לא מרבה לספר על ילדיי ומשפחתי ומשתדל להשאיר אותם מחוץ לזרקור הציבורי", הוא הסביר. "אבל מול הניסיון הפוליטי היום לטאטא מתחת לשטיח את ההקצנה העצומה שיש בחלקים מהציבור הדתי, חשוב לי לשתף אתכם בחוויה אישית שלי, שאני יודע שמשותפת לאלפי משפחות נוספות".

לדברי השר, "כאדם מסורתי וכמי שהתחנך במוסדות דתיים, היה לי חשוב שילדיי יתחנכו גם הם במוסדות דתיים, כך שיכירו את ההיסטוריה והמורשת היהודית, ואכן ילדיי התחנכו בגנים דתיים. כשרציתי שבני הבכור ימשיך לבית ספר ממלכתי דתי, נתקלנו לתדהמתנו בהתעקשות להתחיל הפרדה בין בנות ובנים כבר מכיתה א?, אז נאלצנו בסופו של דבר לוותר. אני מאמין שעמדות כמו שאוחזים בהן אנשי הבית היהודי תקומה הן עמדות שירחיקו את הדור הצעיר מהיכרות ומהתקרבות ליהדות ומערכיה הטובים והחיוביים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המודעה החדשה של הבית היהודי/מערכת וואלה, צילום מסך

במקביל, רשימת הבית היהודי פרסמה מודעה המציגה את המועמדות מטעמה לכנסת: איילת שקד, אורית סטרוק, שולי מועלם וגילה פינקלשטיין. זאת בתגובה למודעה של הליכוד ביתנו שתוקפת את "הדרת הנשים" שבה תומכים כביכול מועמדי תקומה בבית היהודי. במודעה של המפלגה הציונית-דתית נאמר: "יש מקום לכולן. כבר שנים שאנו הנשים משמיעות קול ערכי וחינוכי, לוחמות בחזית ההסברה, משפיעות בחזית הציבורית. יש רק בית אחד שבו נשים לא זקוקות לשריונים, בית שבו נבחרנו בגלל מי שאנחנו. מהיום, יש לך בית. הבית היהודי".

אורית סטרוק, המשובצת במקום העשירי ברשימת הבית היהודי לכנסת, דחתה היום את הטענות, לפיהן מפלגתה תומכת בהדרת נשים. בראיון לקול ישראל היא אמרה: "אצלנו יש הרבה יותר שווין בין גברים לנשים, ואני לא מרגישה ולא הרגשתי אף פעם הדרת נשים. אני פעילת ציבור בתמיכתו ובעידודו של הרב דב ליאור, 'מדיר הנשים' כביכול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תומכי ליכוד נגד איילת שקד/מערכת וואלה, צילום מסך

גם איילת שקד, מספר חמש ברשימת הבית היהודי, התייחסה אף היא לקמפיין הליכוד ביתנו. בפוסט שהעלתה בדף הפייסבוק שלה נכתב: "הליכוד, תודה. בזכות ארתור פינקלשטיין עוד נכניס את גילה פינקלשטיין (מקום 18). הליכוד, בעוד החלטה מופלאה, החליט להגיד שאנחנו מפלגה שהיא נגד נשים. אחרי מודעות הגטו זהו שיפור במסר, אין ספק".

שקד הוסיפה: "בבית היהודי ישנן שלוש נשים ב-12 המקומות הראשונים, בעוד בליכוד ישנה אישה אחת במקומות אלה, ואנחנו המפלגה היחידה בישראל שבה נבחרו הנשים ללא צורך בשריונים אלא בזכות פועלן ומעשיהן".

תומכי ליכוד מיהרו להגיב על דברי שקד, ובדף הפייסבוק של "תומכי הליכוד - קמפיין השטח" מופיעה תמונה שלה, ליד הכיתוב: "איילת שקד - תהיי יפה ותשתקי". בפוסט שפרסמו הליכודניקים נאמר בין השאר: "אנחנו, קמפיין השטח של הליכוד רוצים להזכיר לך, כי בחודש אוגוסט האחרון מנעו ממך את האפשרות להופיע באירוע בחירות שהתקיים במכון לב, הופעתך נמנעה שם בגלל שאת אישה".

לקריאה נוספת:
אחרי שהלם בבנט: הליכוד תוקף את נציגי הבית היהודי
קמפיין נגד בנט מאחורי גדר תיל: "הגטו היהודי"
בנט לליכוד: "מה קרה לכם? די לשיח השנאה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully